Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.08.2015, 14:13
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
alakuperäsen kun vaihat alakuperäseen, niin maski valopaketteineen poijes tieltä, sitten siksak jäykkärit poijes eestä, sitten se päällirauta siitä syylärin päältä konepellin lukkoineen ni alkaa olla hollilla. sitten purattaa vaihteiston lauhuttimen putket irti ja tietty ne vesiletkut ja flekti (visko) kanssa pois edestä. siinon nipat siinä syylärin liitoksissa niille lauharin putkille ja järki päässä sitten irrottelee niitä aikastas varovasti, ettei polkase niitä vanahoja putkia **skaksi aukastessa. tosin siel on niin pieni paine lootassa, että jos menee keskeltä putkee poikki niin sahaa viallisen pätkät helekkariin ja letkua tuplaklemmareilla tilalle.. niin, sit siulla on se syyläri niiko irrotusvalmiina, sitte 8mm hylsyllä/lenkillä kalastelet irti ilmastoinnin kennon ja sen syylärin pitäs lähtee nostamalla poikkeen, voi olla, et omassa oli joku jo vähän jättäny kiinnikkeitä irti, koska kenno ei ollu missään kiinni ja syyläriki läks kun nykäs katkasta putket ja nosti hitoille. mut elä sie niitä mee katkomaan, sie tarttet ne kaik ehjänä mie kun luovuin alakuperäsistä höpömalleista ja laitoin kunnollisen tilalle ni en tarvinnu myöskään orkkis putkia lauhuttimelle

eli kun varaat sillai rohkeesti päivän tuohon hommaan niin se tulee tehtyä kunnolla, reilusti wd:ta joka paikkaan et lähtee pultit irti, ettei mee mitään hajalle, koska eikös siulla ollu tarkotuksena laittaa orkkis osat takasin autoon? ne on oikeesti aika haperoita ja kaikki about muovia, kaikki irtoo toisistaan TOSI nätisti kun tietää minne päin niitä pitää kääntää ja missä on ruuvi/pultti/mutteri mikä pitää kiinni, ainua et siinä aivopalapelissä voi hetki mennä että ne tosiaan tulee ehjänä kaikki pois..

ainiin ja kaiken kukkuraks kun siulla on viel vakiopuskuri, niin voipi olla et joudut pudottelee siitäki nahkat poijes, et pääset pariin mutteriin käsiksi, tästä en mee takuuseen, koska omassa ei ole koskaan moista ollu miun aikana kiinni (ehjää siis)
Tarviikohan tuohon vaihteiston letkujen irrotukseen erikoistyökalun?
http://www.autozone.com/test-scan-an...et/291413_0_0/

Näyttää muuten olevan kosteat ne vaihteiston putket siinä syylärin lähellä..
Saako ne pätkät vaihdettua, vai onko se koko linja uusittava?

Alkuperäistä tulee ja pysyy toistaiseksi

Eli se ilmastoinnin kennokin on jotenkin yhteydessä, vaikka on erillinen kenno?

__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.08.2015, 19:04
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.615
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Machist Näytä viesti
Tarviikohan tuohon vaihteiston letkujen irrotukseen erikoistyökalun?
http://www.autozone.com/test-scan-an...et/291413_0_0/

Näyttää muuten olevan kosteat ne vaihteiston putket siinä syylärin lähellä..
Saako ne pätkät vaihdettua, vai onko se koko linja uusittava?

Alkuperäistä tulee ja pysyy toistaiseksi

Eli se ilmastoinnin kennokin on jotenkin yhteydessä, vaikka on erillinen kenno?
Jaa meinaat niitä missä on ne muoviset sangat? Ne lähtee ihan painamalla letkua kohti putkea ja sitten painetaan sangat putkea vasten.

Kyl niitä letkuja/putkia saa, liitos on juurikin siinä syylärin luona. Letku on prässätty putkeen, ja se putki menee yhtenä kappaleena vaihteiston kupeeseen.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.08.2015, 19:22
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Näköjään toisessa lekussa on irroitettava liitin ja toinen rässätty


Näitä liittimiä meinasin, että kuinka se lähtee?


On nuo kosteat, joten jostakin ne vähän vuotaa??
Mistäs uusia saa? joku tarvikeosa (Dorman) mitä myyvät useassa paikassa, mutta kuulemma on kestävyys vähän niin ja näin..
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.08.2015, 20:00
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.615
Perusasetus

Joo, sama tos mein autossa, toinen letku leikkuurengasliitoksella kiinni putkessa.

Tuossa on tosiaan tuon kaltaiset liitokset mitkä kuvasinkin edellisessä viestissä:



Mutta googlen kuva haun mukaan voi olla sitä toistakin mallia, minkä aukaisu ei kuitenkaan vaadi mitään spesiaalikalua. Itse olen käyttänyt mm. kuorma-autoissa käytettävää muoviletkua, sellasta isompaa prässättävää kaapelikenkää ja jopa pahvia. Ideahan siinä on vain painaa auki se lukkorengas liitoksen sisältä, eli jos löytyy sopivaa muoviputkea mikä menee putken päälle ja mahtuu liitoksen sisään, niin sitä pätkä ja halki, ja ujuttaa liitoksen sisään.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.08.2015, 12:18
jooo jooo ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 08.05.13
Sijainti: Oulu, Suomi
Viestit: 2
Perusasetus

Tässä mun erikoistyökalut liitosten irroittamiseen. Vasemmanpuoleista käytin ilmastoinnin letkuihin ja oikeanpuoleista polttoaineletkuun.

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.08.2015, 21:02
JPe:n Avatar
JPe JPe ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.03.12
Sijainti: 53100/00300
Viestit: 65
Perusasetus

Vespunppu


Sanokeepa viksummat. Huomen pitäs teutaroida uus vesipumppu keulalle. Mahtuuko vekslaamaa irrottamatta syyläriä? Eli siis vaan hihna-flekti(visko)-pulley-pumppu.

Laskeskelen vähä paljoko varata aikaa..

Ja nii. -93 4.0

Viimeksi muokannut JPe : 14.08.2015 22:19
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.08.2015, 21:41
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Kipinä hukkuu -94 4.0 ZJ:ssä. Puolalta tulee kipinää, mutta ei jakaannu jakajalta. Vaihdettu pyörijä ja kokeiltu 4- eri kantta! On myös kokeiltu eri johtoja ym. Samalla johdolla ja tulpalla tulee suoraan puolasta kipinää.
- Talvella oli ajosta jääny seisomaan, enää ei keväällä/kesällä lähteny käyntiin. Voiko sytytys mennä jotenkin sekaisin, että puola antaa virran just kynsien väliin? Käynnistäessä ei sytytä edes väärään sylinteriin.
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 Jeeep O/M/V Ajoneuvot 6 02.02.2012 21:06
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 O/M/V Ajoneuvot 0 08.03.2008 13:40
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
M: Jeep Grand Cherokee O/M/V Muut 1 01.11.2005 19:27


Sivu luotu: 13:11 (GMT +2).