![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Aikoinaan oli stranGessa (5.0 GM V8 ranGen kopassa) hiukan lämpöjä ja onGelmiakin niiden kanssa, etenkin suossa konetta myöten turpeessa. Suurimman vaikutuksen muistan konepellin teloittamisesta, ja puhaltimilla konehuoneen lämmön pois johtamisella. Suli sandaalikin joskus kuskin lattiaan kun oli lämmin.
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Mulla olis kyllä 2kpl bilteman 12" halpapuhaltimia uhrattavaksi tohon konepeltiin kun niiden siirtokyky ei riitä jäähdyttimelle, plussaa niissä on myös halpa hinta...Taidan vaihtaa 75° termostaatti, laittaa water wetterit ja tuulettimet peltiin ja sen jälkeen toivoa että jäähdytys riittää retrossa. On meinaan jonkin verran muutakin rakennettavaa ennen sitä.
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Tuli tämä topikkivastaan kun kuuklella hain tietoa tästä litkusta tämän videon jälkeen:
https://www.youtube.com/watch?v=VkNz-ANfUkc
__________________
3x Hilux plus Patrol GR |
|
#4
|
||||
|
||||
Pakkaskestävyys?Lainaus:
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti. ![]() Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95. Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66 Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98 MYYTÄVÄNÄ: https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912 |
|
#5
|
||||
|
||||
Offtopiccia tämäkin...
Mutta eteläeuroopassa (italia) valmistetaan iso osa maailman kuormausnostureista, ja ihan riippumatta kohdemaasta (pienempiä tehdään paljon varastoon), useampi merkki käyttää ruåtsalaista laatuterästä, millä ei ole tavallisen rakenneteräksen kanssa oikeastaan mitään yhtäläisyyttä.
Riitaa en halua lietsoa, mutta olen nimeni velvoittamana epäilevä Tuomas enkä myöskään niele väitettä pyöräkoneen aisaston materiaalierosta riippuen sen kohdemaasta. Tehtaita yhdellä valmistajalla voi toki olla ympäri maailmaa, ja eri tehtailla (tai samallakin) saatetaan käyttää eri alihankkijoiden tai materiaalitoimittajien osia tai raaka-aineita, joista toinen saattaa olla paljonkin yli valmistajan vaatimusten ja toinen taas täyttää ne rimaa hipoen. Tähän ketjuun ei taasen tarvita mausteeksi kuin konemiesten (tässä hevosmiehet jää hopealle) tietotoimisto, niin johan on varmaa tietoa valmiina ja paljon.
__________________
If idiots could fly, internet would be an airport. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Ainakin valmistajan sivujen mukaan pitäs -40c kestää, mielenkiintoselta litkulta kyllä vaikuttaa.
Tuossa vielä toinen missä vielä enämpi lämpöä: https://www.youtube.com/watch?v=G9nlS3Z5Ps4
__________________
3x Hilux plus Patrol GR |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Olen nähnyt Zetorin jossa oli kuskin mukaan löpöt syylärissä, letkutkin kesti jne. Tämän kyseisen Zetorin nähneenä en epäile tuota kokeilua, tai pidempääkin käyttöä. Laitteen alle oli muotoiltu "lisäöljypohja", johon kaikkialta tihkuva öljy ja neste keräytyi ja josta liemes aika-ajoin kipattiin takaisin voimalaitteen sisuksiin. Toisinaan ehkä tankkiin tai hakesiiloon, riippuen nesteen ulkonäostä, vierasaineiden, ja -esineiden määrästä ja muista ominaisuuksista.
![]() Pääasia oli että pihakoneessa rokki soi ja ketjut kolisi.
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Ei kait sitä jäähdytysnesteen kiehumispistettä mihinkään tarvi nostaa,tärkeämpänä pidän tuota lämmönsiirtokykyä..pelkkä vesi se kuitenkin parhaiten sitä lämpöä siirtää,mutta puhdas glykoli omaa taas korkeamman kiehumispisteen ja vettä paljon huonomman lämmönsiirtokyvyn eli jospa semmonen perus 50/50 pakkasneste coktaili siirtääkin huonommin lämpöä kuin nuo ihme liemet...siksi kai tämmösiä litkuja kehitellään,ku aina se vesi kuitenkin tarvii sitä glykolia jäätymisen ja ruosteen/hapettumisen eston takia sinne jäähdytysjärjestelmään.aikoinaan mittailtiin kaverin 324td penari viritelmästä jollain pilipali pyrometrillä pakolämpöjä niin helposti nousi kaasupohjassa sinne 950asteen hujakoille pakokaasujen lämpötila ja tuommonen maaliman paskakantisin moottori ois kyllä tarvinnu jotaki jäägeeliä sisäänsä että ois ees viikon kestäny kasassa
mutta kyllä se neste nyt esmes sielä pakokanavan ympärilläki sitä lämpöä ottaa ihteensä ja sillon tarvittas sitä maksimiaalista lämmönsiirtokykyä.jospa pian saatas ihan käytännön kokemusta joltakin ku saattas itelläki olla tulevaisuudessa tarvetta tämmöselle litkulle.
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Jäähdytinneste +muut nesteet. | Vuosimallit 1984-1996 | 0 | 04.10.2002 19:13 | |