![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Nii no jos pumpusta on otettu kaikki ulos ja suuttimet tehty uusiks niin en kyl ymmärrä sun kommenttia
![]() toki sellainen ero on että ensin kun itse kokeili pumppua tehdä niin joo sai sen työntää enemmän mustaa mutta eipä se erikoiseks muuttunut.. Nyt kun amattimies teki pumpun niin joo tulee hieman mustaa mutta se oikein hyökkää ja koneen luonne muuttuu tietyillä kierroksilla.. sekä ennne veto piikki oli sellainen että 0,7-1,5 oli kova piikki sen jälkeen hiipui. Ja viimeisin oli silleen et samantien mittari heilahti 1,5 bariin alkoi välitön kiihtyminen eikä kone miettinyt kyllä yhtään ![]() Viimeksi muokannut jesse89 : 28.07.2015 20:16 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Mitä tarkoitat pumpusta kaikki ulos? Normisuuttimista taitaa keretä se liemi mitä ehtii kone nielemäänkin. Paljon turhaa savua = lisää turhaa lämpökuormaa.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Mä en osaa sanoa jos amattimies tekee pumpun kuka tekee esim mersuihin virityspumppuja et millä tavoin se ottaa siitä tehot irti mutta onnistuneesti oli tehnyt pumpun koska kyllä 33 fillari viel 2 vaihteella kun kunnolla veto alueelle tuli niin hiekalla hetken löi tyhjää ja mäkeen kiihtyi ihan toisella tapaa kuin aikaisemmin. Niinkuin kerroin ammattimies kun pumpun teki niin se ei läheskää pöllyttänyt kun itse tehtynä. vaan se oli sellainen piikin kohdalla pieni tumma ja sit ei yhtään ja omahan oli että heti alkoi tulla tummaa isoille kierroksille asti.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mulla max ahot 0.9 ja tyhjää lyö kakkosella soralla 35x14.5 renkailla, vakio pumpulla. Ei oo tainnu viritys vissii sulla onnistua... |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Nii siis sinetti oli paikallaan kun ostin ahtopainemittarin kun meni kiihdyttäessä punaiselle turbon valot ja se ahtoi joku 0,7bar. jonka jälkeen poistin sinetin sieltä ja ruuvaillin sieltä sen verran et paineet oli sen 1,5bar ja säädin pumpun. sekä ahdonalaista työstin hieman.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Malttia..
Eli sulla on vapari kone joka sitte ahdetaan ja pumppukin on kirrattu,kuka muuten teki sen pumpun? Tiedän ainaki yhen "ammattimiehen" jonka ei pitäis koskea mihinkään minkä pitää pysyä ehjänä. Mut joo suuttimet pitää olla hyvät kanssa,isoilla syötöillä suutin viat aiheuttaa ongelmia. Sit se ct26 ahdin ei sovi 2L koneeseen,ei toimi neloskoneessa eikä 2bar paineilla,parhautta olis ku teetät sen ahtimen jollain turbopajalla,useat ahtimet ei kestä nostettua painetta syystä että tiivistys ei oo tehty ku tiettyyn paineeseen asti,sit jos sen tuotto ei riitä ni tuhoa tulee. Toinen juttu on se et jos pakopaineet on pielessä hajoaa koko kone+ahdin kun joku pytyistä tai kaikki lämpenee rajusti jos pakopaineet on korkeat,ja jos pakoputki ahistaa ni kaikki on päin persettä ja lompakko tyhjenee
![]()
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Siis missä sinetti, ahtimessa? Missä kohtaa? Ammattimies jos säätää pumpun ei tarvi itse ruuvailla, esikammiokone lykkää mustaa aina jos sieltä ottaa höpinää lisää. |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Aikaisemmin kerroit että ammattimies pumpun laittanut, mitä itse Mynällä käynyt niin eipä ole itse tarvinnut rukata sen jälkeen. Noita paineita joskus itsekkin mittailin ja ja eri mittareita kokeilin, ihan perusmittari vaimennnettuna kuitenkin pitää paikkansa, huonoa tietysti jos on aina paikoillaan niin taustavaloahan niihin ei saa. Mulla ei ole ollut max kierrosten säädössä sinettiä, dieselissä ne kierrokset ei korkealla hyödytä, jossakin 3500rpm jälkeen alkaa hiipumaan hyöty. Liian aikaiselle jos laittaa pumpun niin kone porsii ihan takuulla. Mutta pikuhiljaa selkiä miksi kone porsi, ehkä se ei täällä kertaa ollut auton vika ![]() |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Eihän se vanha esikammiokone mikään raketti ole, normiahdot on 0,7 bar paikkeilla. Aika laiska kulkine tosiaan normirenkaillakin,puhumattakaan isommista, karkeammista jne. Josko ei ole cooleria niin yli kiloa turha ahtaa, ainakin noilla pikkupuhaltimilla. Mitähän lienee ollut pakolämmöt / paineet 2bar ahdoilla? Millä ahdot nostit 2bar? Minkä kokoinen downpipe, pakoputki jne. Pumpun ajoitus? Josko itse tumpeloi niin rikki saa kaiken ![]() |
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
2L-II halkoo mäntiä | Ippe69 | Tekniikka & Jutustelu | 37 | 17.07.2015 22:52 |
Ostetaan 2l-II Hiluxiin vm.89, +0,50 ylikoon mäntä ja perälaudan muovikahva. | Arttud | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 16.10.2014 12:03 |
Ostettu toyota 2L-II koneen hihnapyörä | lepoantti | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 28.01.2010 19:40 |
Myydään toyota 2l-II moottori+vaihteisto hilux | toyota4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 02.07.2009 13:38 |
Toyota 2L-T II manuaali | -MaTTi- | Linkit | 1 | 18.10.2006 10:39 |