Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.07.2015, 10:22
arpati:n Avatar
arpati arpati ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 03.12.05
Sijainti: Punkalaidun, .
Viestit: 440
Perusasetus

Maalaamisesta sen verran että Teknoksen ohjeessa inerta primer 5 eli 2k epoksi teknoplastille luvataan viikonkin päällemaalausaika ilman hiontaa +10 asteessa ja 3 päivää +23 asteessa. Jos tuohon ei usko niin ei sitä silti tarvi hioa vaan vetää ohkaisen uuden pohjamaalikerroksen ja antaa kuivua ohjeen mukaan ennen pintaväriä.

Itse olen väliin hätähousuna päällemaalannut mm. vanteita heti kun pinta vetää mataksi mutta pintaväri voi sitten jäädä huonolle kiillolle jos jossain on ollut paksummin pohjamaalia ja ohennetta puskee vielä pintaan.

Inerta primer 5 tukkii hiomapaperinkin aika pitkään maalauksen jälkeen joten ei se kovaksi mene kovin äkkiä kokemukseni mukaan (eikä epoksipohjat muutenkaan). Mun mielestä kovettuvia maaleja ei kannata aivan hirveitä kerroksia laittaa koska ne sitten lohkee iskusta helposti. Ennemmin sitten juuri näin että vetää täyden kerroksen sekä pohjamaalia että pintamaalia (kosteussulku) ja päälle sitten joku elastinen pinnoite kuten tässäkin tehty... Inerta kyllä estää kohtuullisesti ruostumista maalien läpi menevissä kolhuissakin ainakin auton päälipuolella. Lisäksi ruoste ei lähde leviämään pohjamaalin alle mikäli pohjatyöt on tehty hyvin. Vanteissa joskus nousee kuplaa siihen vanteen ja keskiön saumaan mutta senkin varmaan saisi estettyä kun hapottaisi fosforihapolla nuo raot ja uittaa ohennettua maalia sinne saumaan ennen varsinaista maalausta...

http://www.teknos-group.com/tseloste...6?OpenDocument

__________________
050 354 9376

"what each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary" - G.S. Clason

"Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin." M. H. Koivisto

Viimeksi muokannut arpati : 23.07.2015 10:48
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.07.2015, 17:04
G280E:n Avatar
G280E G280E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.03
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 1.430
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja arpati Näytä viesti
Maalaamisesta sen verran että Teknoksen ohjeessa inerta primer 5 eli 2k epoksi teknoplastille luvataan viikonkin päällemaalausaika ilman hiontaa +10 asteessa ja 3 päivää +23 asteessa. Jos tuohon ei usko niin ei sitä silti tarvi hioa vaan vetää ohkaisen uuden pohjamaalikerroksen ja antaa kuivua ohjeen mukaan ennen pintaväriä.

Itse olen väliin hätähousuna päällemaalannut mm. vanteita heti kun pinta vetää mataksi mutta pintaväri voi sitten jäädä huonolle kiillolle jos jossain on ollut paksummin pohjamaalia ja ohennetta puskee vielä pintaan.

Inerta primer 5 tukkii hiomapaperinkin aika pitkään maalauksen jälkeen joten ei se kovaksi mene kovin äkkiä kokemukseni mukaan (eikä epoksipohjat muutenkaan). Mun mielestä kovettuvia maaleja ei kannata aivan hirveitä kerroksia laittaa koska ne sitten lohkee iskusta helposti. Ennemmin sitten juuri näin että vetää täyden kerroksen sekä pohjamaalia että pintamaalia (kosteussulku) ja päälle sitten joku elastinen pinnoite kuten tässäkin tehty... Inerta kyllä estää kohtuullisesti ruostumista maalien läpi menevissä kolhuissakin ainakin auton päälipuolella. Lisäksi ruoste ei lähde leviämään pohjamaalin alle mikäli pohjatyöt on tehty hyvin. Vanteissa joskus nousee kuplaa siihen vanteen ja keskiön saumaan mutta senkin varmaan saisi estettyä kun hapottaisi fosforihapolla nuo raot ja uittaa ohennettua maalia sinne saumaan ennen varsinaista maalausta...

http://www.teknos-group.com/tseloste...6?OpenDocument
Tämähän ei sit koske kaikkia epoksipohjamaaleja.
__________________
W163 ML 400 CDI
Ei ole enää maasturia.
Leipäkää maistu enää leivältä..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.07.2015, 20:24
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Tähänkin rojektiin vinkkinä, jos kaipaat vaikkapa jarru osia wanhojen tilalle, niin kysy vaikka privana. On hyvä, nopea ja kohtuuhintainen kanava olemassa.
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.09.2015, 08:10
vuorimies:n Avatar
vuorimies vuorimies ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.15
Sijainti: Pieksämäki, Finland
Viestit: 405
Thumbs up

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Tähänkin rojektiin vinkkinä, jos kaipaat vaikkapa jarru osia wanhojen tilalle, niin kysy vaikka privana. On hyvä, nopea ja kohtuuhintainen kanava olemassa.
Asia kunnossa!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.09.2015, 08:15
vuorimies:n Avatar
vuorimies vuorimies ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.15
Sijainti: Pieksämäki, Finland
Viestit: 405
Talking

Olisko hyviä talvirengas ehdotuksia 16" originaali vanteelle? Eli halvat ja hyvät ! Ja olisko insa turbon dakarit 235/85/16 kesäks hyvät seka ajoon, enemmän maantie ajoa..
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.07.2015, 23:22
arpati:n Avatar
arpati arpati ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 03.12.05
Sijainti: Punkalaidun, .
Viestit: 440
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja G280E Näytä viesti
Tämähän ei sit koske kaikkia epoksipohjamaaleja.
Mielestäni yksilöin kokemukseni kohteen melko hyvin ettei sekaannusta pitäisi tapahtua, mutta silti kiinnostaa että mikä asia ei koske kaikkia epoksipohjamaaleja noin niinkuin tarkemmin? Maalinvalmistajan ohjeet tietysti ratkaisevan tärkeitä ja lisäksi kokemusperäiset havainnot ovat tärkeitä myös...

Oma epoksipohjamaalikokemukseni rajoittuu tosiaan Teknoksen Inerta Primer 5 ja 3 sekä PPG:n DP40 joka taisi joutua pannaan jossain vaiheessa VOC päästöjensä takia?
__________________
050 354 9376

"what each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary" - G.S. Clason

"Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin." M. H. Koivisto
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.07.2015, 21:23
G280E:n Avatar
G280E G280E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.03
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 1.430
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja arpati Näytä viesti
Mielestäni yksilöin kokemukseni kohteen melko hyvin ettei sekaannusta pitäisi tapahtua, mutta silti kiinnostaa että mikä asia ei koske kaikkia epoksipohjamaaleja noin niinkuin tarkemmin? Maalinvalmistajan ohjeet tietysti ratkaisevan tärkeitä ja lisäksi kokemusperäiset havainnot ovat tärkeitä myös...

Oma epoksipohjamaalikokemukseni rajoittuu tosiaan Teknoksen Inerta Primer 5 ja 3 sekä PPG:n DP40 joka taisi joutua pannaan jossain vaiheessa VOC päästöjensä takia?

Kyllä hyvin yksilöity
Ei tinkaustopiccia enää kiitos.ihan rauhassa voit tehdä niinkuin hyvältä tuntuu.enkä aio pilata tätäkin topiccia vastailemalla asian vierestä otettuihin kysymyksiin joiden päällimmäisenä tarkoituksena on jotain ihan muuta kuin esim. osallistuminen tähän vuorimiehen kiintoisaan projektiin.
sen voin tähän asianyhteyteen ottaa,että epoksimaalien päällemaalaamis minimiaika on uudelle kerrokselle paras tarttuvuus/sulavuus alla olevaan kerrokseen,ei maksimi aika jolloin ollaan jo reaktion loppuvaiheessa..itselläni ei sen 19vuoden korroosiomaalaus alalla ole ollut koskaan mahdollisuutta mutu juttuihin.maalitehtaiden ja tilaajan välis on menty ja siel ei ikinä ole menty edes kahden päivän vanhoille maaleille uusia pintoja ruiskuttaan.nyt en puhu konepajapohjista,silikaateista,mioxeist..ne voi olla pidempäänkin ilman uusia kerroksia.
tässä kaikki tästä aiheesta mun puolelta.jos jollakulla on halu tingata asiasta enemmän,yveetä pesään sit!!!
__________________
W163 ML 400 CDI
Ei ole enää maasturia.
Leipäkää maistu enää leivältä..

Viimeksi muokannut G280E : 28.07.2015 15:24
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.07.2015, 23:29
arpati:n Avatar
arpati arpati ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 03.12.05
Sijainti: Punkalaidun, .
Viestit: 440
Perusasetus

Anteeksi topicin sotkemisesta - aihe vaan oli sydäntä lähellä niin piti takertua heittoon. Jatketaan yv:llä...
__________________
050 354 9376

"what each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary" - G.S. Clason

"Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin." M. H. Koivisto
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 28.07.2015, 15:22
G280E:n Avatar
G280E G280E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.03
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 1.430
Perusasetus

sopii kiitos
__________________
W163 ML 400 CDI
Ei ole enää maasturia.
Leipäkää maistu enää leivältä..
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 06.09.2015, 08:18
vuorimies:n Avatar
vuorimies vuorimies ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.15
Sijainti: Pieksämäki, Finland
Viestit: 405
Perusasetus

Pitkästä aikaa..


Tuli käytyä tallilla ja innostuttua taas rassaamaan. Homma jäi jarruputkien vääntelyyn ja siitä se nyt jatkuu.
Kuvia ehkä tulee jos rupeaa saamaan jotain aikaan.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Suzuki SJ 413 kunnostelua metsästyskäyttöön BillyJoe Maasturiprojektit 50 12.12.2020 12:17
v6 haperon kunnostelua nkpaja Maasturiprojektit 39 24.05.2015 23:42
Myydään geen murrokset kekka O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 30.07.2013 17:45
Huuto geen osia risukärsä O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 29.06.2012 16:39
O: geen levikkeet O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 14.02.2007 15:22


Sivu luotu: 02:14 (GMT +2).