![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Purettu.... Korotuspaloja?Nyt olis Ranger viimenään työn alla ja osat liki kaikki hankittu. Katto alkaa oleen sen verran lähelle oikaistu, että olis katkaisua vailla. Saako noihin nyt laittaa korin korotuspaloiksi jotain "home made" blokkeja + pidemmät pultit? 25-40mm riittäs Varaosaohjaamossa tuli ylim. rattiakseli, enkä nyt tossa korotushommassa nää muuta ihmeellisyyttä, kun sen ohjauksen fiksaaminen. teleskooppiputki siinä on, mutta kulma muuttuu hieman huonommaksi rättinivelelle. tosin maltillinen korotus, niin ehkä se menee isompia säätämättä. Onko kellään Mazdaa tai Rangeria korista korotettuna?? Vinkkejä kaipais, etten töhöile jotain tyhmää. Käsistähän hommat taitaa aina lähteä. Luvattoman huonot maalit näissä on. Paljon on pintaruostetta rungossa, lavan alla jne. Kerran kiesistä tulee itselle käyttöpeli, niin pitää puhallella samalla ruosteen alut pois. Kerran aika paloiksi piti laitella , niin voi maalata/massailla runkoa ja koppaa alapuolelta. Ovien ja koteloiden suojaus menee samalla ihan itsestään.
Viimeksi muokannut tonic : 20.08.2015 17:53 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Piti nyt viimein foorumille rekisteröityä kun saman kopan korotus kiinnostaisi. Itse ajellut nyt vuoden -07 vuosimallin supercabilla joka toistaiseksi vakiokuosissa leveämpää rengastusta lukuunottamatta.
Jokos olet päässyt korotuspuuhiin / keksinyt fiksuimman tavan? Itse pähkäilin että nostaisi alustasta 2" ja 1-2" koria - mutta korin korotuksesta ei ole aiempaa kokemusta niin kivahan se olisi kuulla mitä ongelmia on odotettavissa ![]() Maalit on tosiaan huonot, omassakin kaikkien ovien alareunat alkavassa ruosteessa + molemmat helmat pudottaa maalisuikaleita - Pohja onneksi ok. Sormet syyhyäisi päästä jo pistämään projektiksi, mutta vasta ensi kuussa pääsee ajamaan tuon takaisin suomeen ja talliin (btw. voin sanoa että 4200km ajo espanjaan ei ole mukavimmasta päästä rangerilla, jossa ilmastointi ei toimi -ja olisi se vakionopeudensäädinkin plussaa) |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Alustasta tämän korin Rangereita ei kai paljo kannata nostaa? Etupään murrokset taitaa alkaa paukkumaan.
Noi, mitä tossa nyt näkee, niin ohjaus (vielä mysteeri), kennojen pudotus, puskurien nosto. Ehkä jotain letkua tai johtoa pitää vaihtaa/jatkaa. Kepeille lisätilaa, jos tarvii. Lavan nostossa ei mitään muuta, kun puskuria ylemmäs. (uudet kiinnikkeet) Ainoa, mitä päivittelee, niin on se kumma, kun ne pienet tuunausremontit aina lähtee lapasesta ![]() No pitää tehdä kiesi itselle käyttöautoksi, niin satsataan nyt sitten vähän verta, hikeä ja kyyneliä. Runko ja ohjaamon alta kaikki näkyvät puhallettu, ruostesuojamaalattu ja kiveniskumassa pinnassa. Musta maali vielä päälle. Lavan alus puhallettu ja sama käsittely sinne. Lavalle ajattelin sisäpuolelle puhdistus, karkeeksi puhallus ja musta kiveniskumassa, kerran jää kuitenkin kaukalon alle. Maltillinen noin 40mm korotus olis mielessä koriin. Siinä ei vielä ihmeitä tarvi alkaa voimistelemaan. Varaosakorista saa jatkopalat etukehikon modaamiseen, niin saa jäähd. 40mm alemmas. Ensin kuitenkin katon vaihto ja sitten vaimennusmattoa koriin jokapuolelle kasauksen yhteydessä.. Pioneerin peruutuskameralla varustetulle 2-din soittimelle tuli saksasta paneeli (Alkup. radio myytävänä, jos joku tarvii) Alle tulee 265/70-16 Bridgestone Dueler A/T noin 0ET vanteella. --> Kuvissa näkyvät renkaat joutais uudelle omistajalle vanteineen. Ja sarjalle hinta? Viimeksi muokannut tonic : 22.08.2015 19:20 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Avoautokelit, niin onhan se avo tehtävä....
![]() Kyllä on hidasta hommaa tuhnuttaa pistehitsiterällä peltejä irti. Etutolpat olikin nitkahtanut mukavasti sisällä olevan vahvikkeen yläpuolelta, joten menee ilman luukkusaumoja. Takapilareissa sisäpuolelta pitää ottaa paneeli irti, että pääsee htsaamaan keskimmäisen pellin kiinni. Välillä kahvia koneeseen ja sitten viimeisen pilarin valmistelu. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Ei Sittenkään avoa... Nyt sitten alkaa hiljakseen kasaanpäin meno. ja se korin korotus...
![]() Ohjausakselin fiksaamiseen tuli mieleen niinkin yksinkertainen ratkaisu, että muuttais vähän simpukan kulmaa, Sehän on rungossa pulteilla kiinni. Sitten pysyis rättinivel suorana. Sen jälkeen ohjauskulmien säädöt uusiksi. Pitää tutkailla, onko siellä linkeille vielä tilaa ko. modauksella. Viimeksi muokannut tonic : 22.08.2015 19:30 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tuo on kyllä yhtä tarkkaa hommaa ku ripulin parantaminen piereskelemällä
![]()
__________________
Asiantuntija on henkilö, joka on tehnyt kapealla alalla kaikki mahdolliset virheet. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
No täytyy sanoo, ettei ne oo ihan "just kohillaan" aina tehtaastakaan tullessa. Toki japsien toleranssit on +- pari milliä ja jenkeissä +- tuuma.
Koulutus on tullut hommiin hankittua, mutta ei ole viittinut pilata hyvää harrastusta tekemällä sitä ammatikseen. Ei toi oikasuhomma rakettitiedettä ole. Ja uuttahan on helpompi hitsata, kun on vielä rautaa tallella. tai sinkkiä ja silkkipeltiä... Koin tuon vielä pelastamisen arvoiseksi, kun oli edullinen ostos ja vain 58tkm ajettu ja huollettu säännöllisesti. Töitähän se teettää, mutta jättää pari baarikeikkaa väliin. Ristimitoilla pärjää yleensä todella pitkälle. Mittailin varaosakopasta oviaukot ja ikkuna-aukot jokapäin ristiin ja tein välitangot, joiden varaan uus katto lasketaan, niin meneee jo tosi lähelle. Jätin +10mm sovitusvaraa, jotka hieron kohdalleen tuossa paikallaan. Itselläkään ei riitä luotto liian tarkkaan katkaisuun valmiiltaan. Heftauksen jälkeen ovet paikalleen ja rakojen tarkastus, kun ne natsaa, niin Sen jälkeen vasta lopullinen kiinni hitsaus, saumojen hionta, tinaus ja paklaus. Sitten taas ovet irti ja sisäpuolien ja ovi/ikkuna-aukkojen maalaus ja korotus. Sen jälkeen voi äänieristää koko kopan, rakentaa maltilliset matkamusiikkilaitteet, kasata sisustan valmiiksi ja suunnata maalaamoon. Maalauksen jälkeisiksi hommiksi pitää jättää mahd. vähän. Yleensä siinä vaiheessa sitten tuhotaan maalipinta, kun nostellaan penkkejä kyytiin jne.. Tollanen rungollinen on sinänsä kivempi tehdä, kun koppa ei notkahda katon irroituksessa. Itsekantavassa pitäsi tukea robotin leuoilla ja päädyistäkin. Sitten korirakenteistä ja porrastuksista ottaa vähän selvää. Hitsisaumat tietysti erikohtiin eri kerroksissa, niin tulee kestävä. Sehän on toisaalta metkaa, että autoa rakentaessa saa tehdä vähän miten sattuu, mutta kun korjataan kolarin jälkeen, niin sitten syynätään kaikki viimesen päälle ja kolmeen kertaan. Viimeksi muokannut tonic : 23.08.2015 14:31 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Ford ranger 2,5 Limited -2008 | Cosmo | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 25.09.2014 20:31 |
EU-valotelineistä | Jhl | Chit-Chat | 23 | 17.01.2012 15:55 |
EU-- Mitä V***a | Rotta-Racing | Chit-Chat | 4 | 06.04.2011 15:24 |
EU-direktiivit | tuska | Society | 2 | 15.12.2005 22:06 |
Euro & Eu | Lars | Elämää suuremmat huijaukset | 0 | 28.09.2001 18:26 |