Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.07.2015, 22:50
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Korpune Näytä viesti
Asfaltilla ainakin kun ajoi niin liikkeelle lähdössä reilummalla vedolla ja vasemmalle käännettäessä reilusti samalla saattaa muutaman kerran kuulua terävä klop klop klop (ehkä takaa). Muuten ei mitn mainittavaa tullut esille.
Jos on kitkalukollinen perä ja varmasti kuuluu takaa, niin luultavasti hajonnut kitkapakka. Voi silti pitää (huonosti), mutta kolkattaa/ naksuttaa kääntyessä. Voi olla myös jotain ihan muuta


Lainaus:
Missäs asennossa ootte ruukannu tuota vaihteiston kytkintä pitää? pover-comfort.
Otteessa 31x10,5r15
Power- moodissa, aina. Niin ne on tehtaallakin kom laatikon uudemmissa ohjelmoineet. Vähemmän lootan luistatusta vaihtaessa, järkevämmät vaihtonopeudet kierrosten/ kaasun asennon suhteen, ja tuottaa vähemmän lämpöä koska ei jurnuta liian isolla vaihteella liian pitkään.

Jotkut sanoo että vie enemmän bensaa, mutta en ainakaan itse tällaista huomannut. Kulkee power- moodissa paremmin = ei tartte painaa niin paljon pedaalia = menee vähemmän menovettä.

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.07.2015, 23:41
Korpune Korpune ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.11.14
Sijainti: P-Satakunta
Viestit: 94
Perusasetus

Kiitos vastauksista, eiköhän tuohon tuu tässä tutustuttua pikkuhiljaa.
__________________
Jeep Cherokee XJ -89, 4.0 Renix
FJDC member.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.07.2015, 11:09
fj40 mörö:n Avatar
fj40 mörö fj40 mörö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 03.05.10
Sijainti: ivalo
Viestit: 301
Perusasetus

Oliskhan täälä tietoa mitä johtoja nämä kuvassanäkyvät kaksi keltaista johtoa on....tässä paikkailen jeepin massiivista sähkö ongelmaa...kummankipuolen johtosarjat lattiassa eli vänkärin ja kuskin jalakoin alla olivat puhki ja kontaktoinhet lattiaan, kaikki muut olen jatkanu mutta nuo johot saman väriset ja toinen mennee ovhen ja toinen koetaulun alle ja näitä keltasia siis kummallaki puolen kaksi...mitoin niitä muttaei tullu mithän ja ko sain kiesin käynthin niin en hoksannu että joku ei olis toiminu...meinasin vain lyyä niphun ja unohtaa nuo mutta ko tässä nyt ollu näitä outoja sähkäri vaivoja niin tekis nyt mielen rauhaksi saaha selevää ja autohan oli jeep cherokee xj 4l HO vm92
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	20150724_115437.jpg‎
Views:	182
Size:	80,0 Kt
ID:	62048  
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.07.2015, 02:06
Korpune Korpune ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.11.14
Sijainti: P-Satakunta
Viestit: 94
Perusasetus

Mitenkäs tuo kun 4.0 Renixillä oleva XJ vaikka löisit kaasun pohjaan kun lähdet liikkeelle niin vaihtaa kaikki vaihteet n.2500-3000rpm?

Öljyjen määrää en vielä tarkastanut ja täytyy niitten laatukin edelliseltä omistajalta kysästä. Sitä TV kaapelia säädin niin vaihtoi kyllä ronskimmin ensimmäisen vaihdon mutta kierrokset ei silti nousseet sen ylemmäs. Mitenkäs se TPS?
__________________
Jeep Cherokee XJ -89, 4.0 Renix
FJDC member.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.07.2015, 09:49
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Korpune Näytä viesti
Mitenkäs tuo kun 4.0 Renixillä oleva XJ vaikka löisit kaasun pohjaan kun lähdet liikkeelle niin vaihtaa kaikki vaihteet n.2500-3000rpm?

Öljyjen määrää en vielä tarkastanut ja täytyy niitten laatukin edelliseltä omistajalta kysästä. Sitä TV kaapelia säädin niin vaihtoi kyllä ronskimmin ensimmäisen vaihdon mutta kierrokset ei silti nousseet sen ylemmäs. Mitenkäs se TPS?
TPS tuon voi aiheuttaa, jos TV- kaapeli on oikeassa säädössä.

Laatikkoon kuuluu Dexron III- liemet.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.07.2015, 13:44
Korpune Korpune ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.11.14
Sijainti: P-Satakunta
Viestit: 94
Perusasetus

Säädin niin että se kuori sisään, sitten kaasun käyttö pohjassa jolloin puoli senttii se sitä nykäs pihalle päin sitä säätöä.

Ajattelin että kai se saisi johonkin 4-5000 kierrättää kun kaasun polkasee ja alkaa kiihdyttämään niin lähtiski johonki vai kunka porukalla toimii?

Löytyykös jamantilta TPS? Koitan tuota vanhaa vähän mitata vielä ko ne ohjeet vaan taas löydän haulla.
__________________
Jeep Cherokee XJ -89, 4.0 Renix
FJDC member.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.07.2015, 15:59
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Korpune Näytä viesti
Säädin niin että se kuori sisään, sitten kaasun käyttö pohjassa jolloin puoli senttii se sitä nykäs pihalle päin sitä säätöä.

Ajattelin että kai se saisi johonkin 4-5000 kierrättää kun kaasun polkasee ja alkaa kiihdyttämään niin lähtiski johonki vai kunka porukalla toimii?

Löytyykös jamantilta TPS? Koitan tuota vanhaa vähän mitata vielä ko ne ohjeet vaan taas löydän haulla.
Kaasu pohjassa pitäis ainakin 1-2 ja 2-3 välit vaihtua vasta punaisella, suurempia en oo uskaltanu kokeilla, kun alkaa vauhtia olemaan jo aikas paljon...

Löytyy TPS, tuossa: http://www.jamant.fi/tpsanturi-xjmj-...650-p-570.html ja se saattaa olla moottorinohjauksen puolelta kunnossa, mutta vaihteiston puoli risa, ne on erilliset ja toimii erilailla!!
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.07.2015, 12:09
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti


Power- moodissa, aina. Niin ne on tehtaallakin kom laatikon uudemmissa ohjelmoineet. ....

Jotkut sanoo että vie enemmän bensaa, mutta en ainakaan itse tällaista huomannut. Kulkee power- moodissa paremmin = ei tartte painaa niin paljon pedaalia = menee vähemmän menovettä.
Omassa ajossa comfortilla pari litraa vähemmän sataselle menee. Lukitsee turbiinin aiemmin ja ei niin herkästi irrota kuin powerilla. Mutta jos paljon pientä ajoa, niin voipi olla tilanne toinen. Itsellä kun yleensä on avointa 80km/h maantietä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 01:23 (GMT +2).