![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Uskaltasko vielä kerran varoitella mäntien öljysuihkujen venttiilistä?Siis minulle on sattunut useamman kerran kohdalle, että ne öljysyihkujen paineventtillien (siis se banjopultti, millä suihkut on lohkossa kiinni) jouset on poikki, siis normaalisti muistaakseni reilu? kilon? paineella avautuu, ja kun jousi on poikki, niin holvaa kokoajan pääöljykanavasta öljyä k.o männälle, ja muualla öljynpaine on sitten pienempi... Ja tuosta öljyn "tihkamisesta": nuo "halpis" tiivisteet ei kestä "nykyisiä?" öljyjä, vaan kovettuu/kutistuu, ja tuo kutistuminen näkyy juurikin tuossa kannen takapään nokka-akselin koneistuksen kohdalla. (minulla kesti hodarissa, siis 1hd-t moottorissa pari vuotta, että tarviketiiviste alkoi vuotamaan ![]() ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Niin ja varmaan kaikissa toyotan moottoreissa että jos ja kun vaihtaa kampiakselin etu ja takapään stefat niin suosiolla ostaa marmoritiskiltä kun tarvikkeet ei kestä kauan. Ja hoksaa kyllä että tarvike stefa on pehmeämpi ja alkuperäinen jämäkkä.
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille! Toyota landcruiser LJ70 -92 EX. Range Rover Classic -88 3,5 EFI |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Joskus tarvike stefojaki laittanu ja kansipahvejakin,jotkut tarvike stefat on sitte väärän kokosiakin,ja kansipahvit on jo silmällä kattoen kehnoja ja sit esim. Payenin sarjoissa on oikeat stefat esim. hiluksiin,sithän on monissa tapauksissa tarvike tivarit samoja ku orkkiksetkin,lähinnä saksalaiset autot. Eli nyrkkisääntonä on et tarvike tiivarit voi olla hyviäkin mut usein kelvottomia,siksi on varminta käyttää orkkis tiivareita.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Minkä vuotisesta hiluxista tai hiacesta tai jostain sopii suoraan lj70 moottori sillain että saa leimattua ja ei tarvisi tehdä mitään muutoksia muutenka. Vaihdelaatikko löytyy kerta. Tarkotus laittaa tuollaiseen Land cruiser LX TURBO-LJ70LV-MNXW-4*4/2310 ja vuosimalli on 90
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Lohko on sama kaikissa kunnes tuli d4d vuonna 2001,muistaakseni oli sähkö ohjattua pumppua vielä 2LII lohkoisissakin sun muuta myös joten vaikea soveltaa,täysin mekaanisella pumpulla olevat on jotakuinkin bolt-on joita tosin ei oo ku ln130 runnerissa. En oo ihan varma vaik jossain alkupään turbollisissa hiaseissa olis ollu mekaanista pumppua,sellanen sopis kyllä. Sit noi 2LII sarjan koneet on turbolla ja ilman ihan samoja et yks mahdollisuus on laittaa turbottomaan turbon hilut ja väittää leimalla et ei mitään konetta oo koskaan vaihdettukaan jos ne sitä kysyy. Huomaa kuitenkin et vaparin ja ahdetun syöttöpumppu on eri. Viisainta on kuitenkin aina ihan silmällä katsoa ennenkuin konetta ostaa,näitähän on kaikenmaailman Hankasalmelaiset naittaneet ristiin rastiin,esim. vanhemissa turbon ja vaparin lohkoa ei erota päällepäin muuten kuin lohkon helmassa olevasta turbon öljynpaluu putken paikasta,jos sitä ei ole on lohko vaparista,tosin niissähän ei ole suuria eroja.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
LJ:ssä on 2L-T moottori, ja hiacessa 2L-2. Hiluksissa tais olla 2L. Eli päällepäin pikkusen erilainen mut sama 2L lohko. Joitain eroja sit on kiertokangissa, kampiakselissa jne. Mulle on jääny jostain sellanen mielikuva, et hiacen kanteen ku laittaa sit 2L-T koneen pakosarjaa, nii yhet pinnapultin paikat joutuu poraamaan uusiksi? |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
LJ:stä löytyy 2L-T sekä 2L-T2. Iteltä löytyy läjästä tuo 2L-T2 joka on ollu tehtaalta asti. Vaihdoin tuossa muutama päivä sitten läjään vaparin kannen hiluxin mosasta eli 2L2 kannen 2L-T2 kannen tilalle ja eipäs tarvinu tehdä turbon pakosarjalle reikiä kantee, vaan ne oli kannessa valmiina. eli pitkälti bolt on-asennus. Itsellä kävi kämmin venojen säädöissä mutta netkin saatin kuntoon ja nyt mulla on sen 2L2 vaparin kannen nokka-akseli paikalla joka joittenkin mielestä pitäis tuoda alavääntöä mutta enpä ole juuri hoksannu mitään. Eikös 2L-(T) koneessa ole keinuvivusto kannessa kun taas 2L-(T)2 ei?
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille! Toyota landcruiser LJ70 -92 EX. Range Rover Classic -88 3,5 EFI |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Eikös 2L-(T) koneessa ole keinuvivusto kannessa kun taas 2L-(T)2 ei?[/QUOTE]
Jos tarkkoja ollaan niin kyllä siellä rullakeinut ovat ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
2L-II halkoo mäntiä | Ippe69 | Tekniikka & Jutustelu | 37 | 17.07.2015 22:52 |
Ostetaan 2l-II Hiluxiin vm.89, +0,50 ylikoon mäntä ja perälaudan muovikahva. | Arttud | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 16.10.2014 12:03 |
Ostettu toyota 2L-II koneen hihnapyörä | lepoantti | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 28.01.2010 19:40 |
Myydään toyota 2l-II moottori+vaihteisto hilux | toyota4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 02.07.2009 13:38 |
Toyota 2L-T II manuaali | -MaTTi- | Linkit | 1 | 18.10.2006 10:39 |