![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Miksei läjämiehet harrasta Mitsun koneita? Kestää viritellä ja painaa saman verran. 2,5 litranen vielä mekaanisella jakajapumpulla (helppo virittää). Ahtoja kestää hyvin 1,5-2 baaria huolellisella jäähdytyksellä.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Noi vanhat Mitsun koneet ei kestäneet edes normiajossa kun kannet porsi, ihan normisäädöillä.
Rikkihän saa toki mitä vaan, ajotyyli ja edellä ollut miten virittää vaikuttaa kanssa. Sulake löytyy aina jostakin kohtaa, itse sanut sellaisen kuvan että noi vanhat tojon myllyt on lujia, omassa ikäluokassaan lujimpia, ainakin normikäytössä |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Itselläni ei ole mielenkiintoa alkaa toista tekniikkaa istuttaan tuonne pannuhuoneeseen. Ja omassa käytössä en tartte tehoja ottaa (2L-T) ulos kuin sen vakiot + ehkä syöttöä puoli/kokonaisen kierroksen lisää, muuten paukahtaa joku paikka jostaki. Eikä jaksa koko ajan jotakin korjata moottorista vaan välillä haluttaa ajellakki.
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille! Toyota landcruiser LJ70 -92 EX. Range Rover Classic -88 3,5 EFI |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Runnerissaki on 2L-TII:lla puoli miljoonaa mittarissa, ja se helähtää vieläkin kerrasta tulille ja toimii nätisti. Ei hukkaa nesteitä, eikä syö öljyä.
Onhan siinä toki pientä huoltoa ollu, syöttöpumppuun piti vaihtaa uudet tiivisteet kertaalleen, samalla vaihoin jakopään remmin. Turbo on lauennu jo kahesti: Kerran vaihoin toisen käytetyn ahtimen, ku akseli katkesi, kerran laakeroin ahtimen uusiksi, ku vain tiivisteet petti. Ite moottori sen sijaan on ollu mukava, luotetttava ja paljon ajettu. |
#7
|
|||
|
|||
![]() öljyvuoto.
Nii onhan mullaki 2LTssä yks vittumainen ongelma,öljyvuoto. Konehan on täysin rempattu joku aika sitte ja kaikki tiivisteet tietty uusittu mut edelleen vuotaa. Vittumaista siinä on se et en millään keksi mistä,kun rähmii pakosarjan laippaa ja sit kansipahvin reunaa pitkin leviää ja lopuks valuu koneen takapäästä alas. Kävi jo mielessä et vuotais kansipahvista mut ei luulis kiipeevän ylös pakosarjan päälle,venakopan tiivisteen varmuudeksi vaihdoin ja totesin et ei ainakaan enää vuoda siitäkään,oiskohan sit halkeama jossain mut perin omituista olis jos vuotais öljyy pihalle kun ei muuta ongelmaa ole. Mitään ideoita???
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Mulla kampiakselin stefa antaa pikkuisen, venttiilikopan kansi oli joskus auki kun venttiilit katottiin, kumitiiviste eikä uusittu niin suotaa hieman.
460 tkm alkaa olemaan viisarissa, kytkin kerran tehty ja ahdot on kilossa, pumppua pikkuisen mynä rukannut, noilla menty nyt sen 5-6v viimeistä vuotta. Pikkuisen noi ajetut hönkii öljyä pintaan mutta uudemmat dieselin mm Audit kusee enemmän, samaa vertausta käyttänyt kun hekin, ei vuoda öljyä vaan hikoilee hevosvoimia. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on 2L samat oireet, vaihdoin myös venakopan tivarin orkinaaliin toyotaan varmuuden vuoksi.
Vuoto jatkuu jostain koneen takaa, totesin että tulee kansipahvin välistä. Tulkooon toistaseks, joskus tehä jotai. Noh nyt o kansipoka tehty.. kansi oli halki mistä muualtakaan kun venttiilien välistä kahestakin paikkaa. Samalla suutinkärjet toyotalta samoin pahvi, myös venavarren kumit vaihdettiin. Kanneksi 2L mottiin tuli 2L-T kansi. Palotilat kuulemma vähän erilaiset, hieman pienemmät puristukset tällä turbon kannella sen huomasin että mustaa ei tule enään läheskään niin paljoa kun aikasemmin vaikka syöttö ruuviin en ole koskenut.
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 Viimeksi muokannut Vilkutin : 20.10.2015 23:01 |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Kertokaapa viisaammat, mitä kaikkia eroja näissä 2LT:n versioissa on?
Ainakin öljynsuodattimen malli on vaihtunut 87-88 korvilla. Kävin äsken hakemassa oikean öljynsuodattimen, kun tarvikeliikkeestä ekalla kerralla saatu ei sopinut koneeseen. Tähän LJ:hin on ilmeisesti vaihdettu vanhemman version ->87 kone, kun runko on kuitenkin lähtenyt tehtaalta 1989-05. |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Niinpä niin ei oo enää montaa vaihtoehtoo et saattaa teettää kannen auki joskus.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#14
|
||||
|
||||
![]() kansipokaa
Mulla on 2L samat oireet, vaihdoin myös venakopan tivarin orkinaaliin toyotaan varmuuden vuoksi.
Vuoto jatkuu jostain koneen takaa, totesin että tulee kansipahvin välistä. Tulkooon toistaseks, joskus tehä jotai kun o pakko. Noh nyt o kansipoka tehtynä.... kansi oli halki mistä muualtakaan kun venttiilien välistä kahestakin paikkaa. Samalla suutinkärjet toyotalta samoin pahvi, myös venavarren kumit vaihdettiin. Kanneksi 2L mottiin tuli 2L-T kansi. Palotilat kuulemma vähän erilaiset, hieman pienemmät puristukset tällä turbon kannella sen huomasin että mustaa ei tule enään läheskään niin paljoa kun aikasemmin vaikka syöttö ruuviin en ole koskenut.[/QUOTE]
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
2L-II halkoo mäntiä | Ippe69 | Tekniikka & Jutustelu | 37 | 17.07.2015 22:52 |
Ostetaan 2l-II Hiluxiin vm.89, +0,50 ylikoon mäntä ja perälaudan muovikahva. | Arttud | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 16.10.2014 12:03 |
Ostettu toyota 2L-II koneen hihnapyörä | lepoantti | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 28.01.2010 19:40 |
Myydään toyota 2l-II moottori+vaihteisto hilux | toyota4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 02.07.2009 13:38 |
Toyota 2L-T II manuaali | -MaTTi- | Linkit | 1 | 18.10.2006 10:39 |