Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.07.2015, 23:24
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Ittellä on vajaa 200 konia ku ei hukkaportin kello pelaa kunnolla,sit ku laitan sen kuntoon ni sit on se 200 ehkä ylikin ja hyvin on kestäny 35tkm. No onhan tää sentään 2LT, sit noista mersuista sen verran et tietyt moottorin tosiaan kestää hyvin ja suuriakin tehoja mut maasto käyttö on hiukka eri ku joku parkkiksella revittely,tai joku 3tonnin kärryn veto. Ja molemmissa moottoreissa hiukan vaikuttaa et millä konsteilla on ne tehot otettu,jos ei kestä ku yhen viikonlopun ni ihan ei oo kaikki menny putkeen.
Katsotaan jahka tän hetkinen 2l kone valmistuu entinen 2lt laukes tai ois siitäkin saanut tehtyä kampuran koneistais ja yks uus kanki siihen kun yks kanki meni siniseks vähän kaulasta. Mut ei viitsinyt 280€ laittaa yhdeen uuteen kiertokankeen kun 400€ saa jo toisen rempatun koneen.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.07.2015, 01:09
Janex Janex ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 19.09.03
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 317
Perusasetus

Miksei läjämiehet harrasta Mitsun koneita? Kestää viritellä ja painaa saman verran. 2,5 litranen vielä mekaanisella jakajapumpulla (helppo virittää). Ahtoja kestää hyvin 1,5-2 baaria huolellisella jäähdytyksellä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.07.2015, 05:01
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Noi vanhat Mitsun koneet ei kestäneet edes normiajossa kun kannet porsi, ihan normisäädöillä.
Rikkihän saa toki mitä vaan, ajotyyli ja edellä ollut miten virittää vaikuttaa kanssa.
Sulake löytyy aina jostakin kohtaa, itse sanut sellaisen kuvan että noi vanhat tojon myllyt on lujia, omassa ikäluokassaan lujimpia, ainakin normikäytössä
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.07.2015, 06:07
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Thumbs up

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Noi vanhat Mitsun koneet ei kestäneet edes normiajossa kun kannet porsi, ihan normisäädöillä.
Rikkihän saa toki mitä vaan, ajotyyli ja edellä ollut miten virittää vaikuttaa kanssa.
Sulake löytyy aina jostakin kohtaa, itse sanut sellaisen kuvan että noi vanhat tojon myllyt on lujia, omassa ikäluokassaan lujimpia, ainakin normikäytössä
Juup. Omalla 2.4:lla veivattu 383000 ja edelleen toimii arkikäytössä. Aiempi käyttö oli isomman metsäkonefirman dieselimuulina eikä käyttö tainnut olla ihan hellävaraisimmasta päästä, yhtiön yhteinen auto kun oli...
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.07.2015, 08:01
pahtis:n Avatar
pahtis pahtis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.07.12
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Janex Näytä viesti
Miksei läjämiehet harrasta Mitsun koneita? Kestää viritellä ja painaa saman verran. 2,5 litranen vielä mekaanisella jakajapumpulla (helppo virittää). Ahtoja kestää hyvin 1,5-2 baaria huolellisella jäähdytyksellä.

Itselläni ei ole mielenkiintoa alkaa toista tekniikkaa istuttaan tuonne pannuhuoneeseen.
Ja omassa käytössä en tartte tehoja ottaa (2L-T) ulos kuin sen vakiot + ehkä syöttöä puoli/kokonaisen kierroksen lisää, muuten paukahtaa joku paikka jostaki. Eikä jaksa koko ajan jotakin korjata moottorista vaan välillä haluttaa ajellakki.
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille!
Toyota landcruiser LJ70 -92 EX.
Range Rover Classic -88 3,5 EFI
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.07.2015, 09:33
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Runnerissaki on 2L-TII:lla puoli miljoonaa mittarissa, ja se helähtää vieläkin kerrasta tulille ja toimii nätisti. Ei hukkaa nesteitä, eikä syö öljyä.
Onhan siinä toki pientä huoltoa ollu, syöttöpumppuun piti vaihtaa uudet tiivisteet kertaalleen, samalla vaihoin jakopään remmin. Turbo on lauennu jo kahesti: Kerran vaihoin toisen käytetyn ahtimen, ku akseli katkesi, kerran laakeroin ahtimen uusiksi, ku vain tiivisteet petti.
Ite moottori sen sijaan on ollu mukava, luotetttava ja paljon ajettu.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.07.2015, 22:48
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.246
Perusasetus

öljyvuoto.


Nii onhan mullaki 2LTssä yks vittumainen ongelma,öljyvuoto. Konehan on täysin rempattu joku aika sitte ja kaikki tiivisteet tietty uusittu mut edelleen vuotaa. Vittumaista siinä on se et en millään keksi mistä,kun rähmii pakosarjan laippaa ja sit kansipahvin reunaa pitkin leviää ja lopuks valuu koneen takapäästä alas. Kävi jo mielessä et vuotais kansipahvista mut ei luulis kiipeevän ylös pakosarjan päälle,venakopan tiivisteen varmuudeksi vaihdoin ja totesin et ei ainakaan enää vuoda siitäkään,oiskohan sit halkeama jossain mut perin omituista olis jos vuotais öljyy pihalle kun ei muuta ongelmaa ole. Mitään ideoita???
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.07.2015, 05:08
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Mulla kampiakselin stefa antaa pikkuisen, venttiilikopan kansi oli joskus auki kun venttiilit katottiin, kumitiiviste eikä uusittu niin suotaa hieman.
460 tkm alkaa olemaan viisarissa, kytkin kerran tehty ja ahdot on kilossa, pumppua pikkuisen mynä rukannut, noilla menty nyt sen 5-6v viimeistä vuotta.
Pikkuisen noi ajetut hönkii öljyä pintaan mutta uudemmat dieselin mm Audit kusee enemmän, samaa vertausta käyttänyt kun hekin, ei vuoda öljyä vaan hikoilee hevosvoimia.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.07.2015, 05:47
PeteTurku:n Avatar
PeteTurku PeteTurku ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.09.04
Sijainti: Turkku, Finland.
Viestit: 1.870
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Nii onhan mullaki 2LTssä yks vittumainen ongelma,öljyvuoto. Konehan on täysin rempattu joku aika sitte ja kaikki tiivisteet tietty uusittu mut edelleen vuotaa. Vittumaista siinä on se et en millään keksi mistä,kun rähmii pakosarjan laippaa ja sit kansipahvin reunaa pitkin leviää ja lopuks valuu koneen takapäästä alas. Kävi jo mielessä et vuotais kansipahvista mut ei luulis kiipeevän ylös pakosarjan päälle,venakopan tiivisteen varmuudeksi vaihdoin ja totesin et ei ainakaan enää vuoda siitäkään,oiskohan sit halkeama jossain mut perin omituista olis jos vuotais öljyy pihalle kun ei muuta ongelmaa ole. Mitään ideoita???
Voisko vuotaa kannen takapäässä olevasto nokka-akselin asennuskolosta. Siihen kuuluu sellane puoliympyrän mallinen kalikka ja ite venakopan tiiviste painaa moisen piukkaan. Sieltä mulla ainaki yks kone tihkuu ja siitä se näytti leviävän joka puolelle konetta.
__________________
Ai mää vai Turuust?



https://instagram.com/harborcruisers...d=YmMyMTA2M2Y=
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.07.2015, 22:42
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.246
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PeteTurku Näytä viesti
Voisko vuotaa kannen takapäässä olevasto nokka-akselin asennuskolosta. Siihen kuuluu sellane puoliympyrän mallinen kalikka ja ite venakopan tiiviste painaa moisen piukkaan. Sieltä mulla ainaki yks kone tihkuu ja siitä se näytti leviävän joka puolelle konetta.
Voishan se vuotaa ja sitä epäilinkin ku viimeks avasin venakopan,ei vuoda enää,näkee peilillä ja fikkarilla ku on sen puolikuun ympäristö ihan kuiva.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 15.07.2015, 08:05
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Mulla on 2L samat oireet, vaihdoin myös venakopan tivarin orkinaaliin toyotaan varmuuden vuoksi.
Vuoto jatkuu jostain koneen takaa, totesin että tulee kansipahvin välistä. Tulkooon toistaseks, joskus tehä jotai.

Noh nyt o kansipoka tehty.. kansi oli halki mistä muualtakaan kun venttiilien välistä kahestakin paikkaa.
Samalla suutinkärjet toyotalta samoin pahvi, myös venavarren kumit vaihdettiin.
Kanneksi 2L mottiin tuli 2L-T kansi. Palotilat kuulemma vähän erilaiset, hieman pienemmät puristukset tällä turbon kannella sen huomasin että mustaa ei tule enään läheskään niin paljoa kun aikasemmin vaikka syöttö ruuviin en ole koskenut.
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200

Viimeksi muokannut Vilkutin : 20.10.2015 23:01
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 15.07.2015, 11:05
Toyonder Toyonder ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.04.15
Sijainti: Ruovesi
Viestit: 115
Perusasetus

Kertokaapa viisaammat, mitä kaikkia eroja näissä 2LT:n versioissa on?
Ainakin öljynsuodattimen malli on vaihtunut 87-88 korvilla. Kävin äsken hakemassa oikean öljynsuodattimen, kun tarvikeliikkeestä ekalla kerralla saatu ei sopinut koneeseen. Tähän LJ:hin on ilmeisesti vaihdettu vanhemman version ->87 kone, kun runko on kuitenkin lähtenyt tehtaalta 1989-05.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 15.07.2015, 22:44
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.246
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin Näytä viesti
Mulla on 2L samat oireet, vaihdoin myös venakopan tivarin orkinaaliin toyotaan varmuuden vuoksi.
Vuoto jatkuu jostain koneen takaa, totesin että tulee kansipahvin välistä. Tulkooon toistaseks, joskus tehä kansipokaa sitten.
Niinpä niin ei oo enää montaa vaihtoehtoo et saattaa teettää kannen auki joskus.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 20.10.2015, 23:03
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

kansipokaa


Mulla on 2L samat oireet, vaihdoin myös venakopan tivarin orkinaaliin toyotaan varmuuden vuoksi.
Vuoto jatkuu jostain koneen takaa, totesin että tulee kansipahvin välistä. Tulkooon toistaseks, joskus tehä jotai kun o pakko.

Noh nyt o kansipoka tehtynä.... kansi oli halki mistä muualtakaan kun venttiilien välistä kahestakin paikkaa.
Samalla suutinkärjet toyotalta samoin pahvi, myös venavarren kumit vaihdettiin.
Kanneksi 2L mottiin tuli 2L-T kansi. Palotilat kuulemma vähän erilaiset, hieman pienemmät puristukset tällä turbon kannella sen huomasin että mustaa ei tule enään läheskään niin paljoa kun aikasemmin vaikka syöttö ruuviin en ole koskenut.[/QUOTE]
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
2L-II halkoo mäntiä Ippe69 Tekniikka & Jutustelu 37 17.07.2015 22:52
Ostetaan 2l-II Hiluxiin vm.89, +0,50 ylikoon mäntä ja perälaudan muovikahva. Arttud O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 16.10.2014 12:03
Ostettu toyota 2L-II koneen hihnapyörä lepoantti O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 28.01.2010 19:40
Myydään toyota 2l-II moottori+vaihteisto hilux toyota4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 02.07.2009 13:38
Toyota 2L-T II manuaali -MaTTi- Linkit 1 18.10.2006 10:39


Sivu luotu: 04:08 (GMT +2).