Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.07.2015, 06:26
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.741
Perusasetus

ODelta lueskeleen kuinka tee se itse miehet tasapainottaa kardaanin: http://www.overdrive.fi/forum/viewto...31462&start=30

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.07.2015, 06:35
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Ite tasapainotin Pajaresin innoittamana öljyllä. Se oli ainakin helppo ja nopea, mutta lopputulosta en päässyt vielä testaamaan ja vertailupohjakin puuttuu, koska koko kanki meni muutenkin uusiksi.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.07.2015, 07:47
Limite:n Avatar
Limite Limite ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 02.10.10
Sijainti: Tampere,Finland
Viestit: 512
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pjtk Näytä viesti
ODelta lueskeleen kuinka tee se itse miehet tasapainottaa kardaanin: http://www.overdrive.fi/forum/viewto...31462&start=30
No tätähän tarvii kokeilla.Jos sattuu onnistumaan,niin pitää klemmmarit korvata lattaliuskoilla tms etteivät pyyhkiydy pois tai pyörähdä pois paikaltaan jos vähän hipaisee mättääseen
__________________
J E E P
just empty every pocket
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.07.2015, 21:43
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.741
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Limite Näytä viesti
No tätähän tarvii kokeilla.Jos sattuu onnistumaan,niin pitää klemmmarit korvata lattaliuskoilla tms etteivät pyyhkiydy pois tai pyörähdä pois paikaltaan jos vähän hipaisee mättääseen
Kerro sit kuinka onnistu.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.07.2015, 23:33
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Joskus tuli tasapainoitettua strobolla


Siis tein sytytysvirtapiirin katkojan kärjillä, ja sitten auto ylos akselipukeille, ja katkojan kärkiä painamaan perämurikkaan alhaaltapäin(tai sivusta), siten että kärjet juuri ja juuri avautuivat-> puola iski tulpassa kipinää -> strobo vilautti valoa-> katkojan kärkien kohdalla kardaanissa ylipainoa-> vastapuolelle lisää painoa.
Ja jos painaa niin lujaa, että kärjet lähes kokoajan auki, niin sitten räpsäsee suoraan keveimpään kohtaan, mutta jostain syystä tuo ensimmäinen versio toimi paremmin.

Siis kytkentä: akusta 12v sytytyspuolan läpi katkojankärjille, ja kärjet ja kondensaattori akun --napaan, samoin kun sytytyspuolan runko.
Tulpanjohto puolasta sytytystulpalle, (joka sekin maadoitettu johdolla akun -napaan.)

Ja sitten strobon + ja - suoraan akun navoista, ja se anturi tietysti tulpanjohtoon.

k.o patentilla tasapainoitettiin renkaita kokeilumielessä, mutta se oli hidasta ja töisevää...

PS. kaikki nuo "tarveaineet" löytyi "käytettynä", ja valmistaminen kesti jesarilla, kolvilla, nippusiteillä ja anttilan abikoilla noin tunnin, kun TK-aika laskettiin mukaan, Missähän tuo strobo mahtaa olla, en ole tarvinnut ainakaan 15 vuoteen... nyt olis tarvetta pitäsköhän ostaa suosiolla uusi? toki maksaa 29e motonetillä.

Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 13.07.2015 23:47
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.07.2015, 08:04
Limite:n Avatar
Limite Limite ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 02.10.10
Sijainti: Tampere,Finland
Viestit: 512
Perusasetus

Konstit on monet
__________________
J E E P
just empty every pocket
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.09.2015, 20:25
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis tein sytytysvirtapiirin katkojan kärjillä, ja sitten auto ylos akselipukeille, ja katkojan kärkiä painamaan perämurikkaan alhaaltapäin(tai sivusta), siten että kärjet juuri ja juuri avautuivat-> puola iski tulpassa kipinää -> strobo vilautti valoa-> katkojan kärkien kohdalla kardaanissa ylipainoa-> vastapuolelle lisää painoa.
Ja jos painaa niin lujaa, että kärjet lähes kokoajan auki, niin sitten räpsäsee suoraan keveimpään kohtaan, mutta jostain syystä tuo ensimmäinen versio toimi paremmin.

Siis kytkentä: akusta 12v sytytyspuolan läpi katkojankärjille, ja kärjet ja kondensaattori akun --napaan, samoin kun sytytyspuolan runko.
Tulpanjohto puolasta sytytystulpalle, (joka sekin maadoitettu johdolla akun -napaan.)

Ja sitten strobon + ja - suoraan akun navoista, ja se anturi tietysti tulpanjohtoon.

k.o patentilla tasapainoitettiin renkaita kokeilumielessä, mutta se oli hidasta ja töisevää...

PS. kaikki nuo "tarveaineet" löytyi "käytettynä", ja valmistaminen kesti jesarilla, kolvilla, nippusiteillä ja anttilan abikoilla noin tunnin, kun TK-aika laskettiin mukaan, Missähän tuo strobo mahtaa olla, en ole tarvinnut ainakaan 15 vuoteen... nyt olis tarvetta pitäsköhän ostaa suosiolla uusi? toki maksaa 29e motonetillä.
jättikö se valo selvän jälen?😂
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.07.2015, 09:23
Limite:n Avatar
Limite Limite ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 02.10.10
Sijainti: Tampere,Finland
Viestit: 512
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pjtk Näytä viesti
Kerro sit kuinka onnistu.
Työt haittaa harrastamista vielä tämän viikon mut josko ens viikolla pääsis testailemaan. Katotaan miten käy
__________________
J E E P
just empty every pocket
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 16.07.2015, 10:01
Limite:n Avatar
Limite Limite ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 02.10.10
Sijainti: Tampere,Finland
Viestit: 512
Perusasetus

No niin..Laitoin kardaanin paikalleen ja käväisin pikaisella koeajolla muistin virkistämiseksi että miltäs se tuntuikaan. Keppi näytti pyörivän ihan kelvollisesti ja oli tussimerkkauksenkin mukaan oikeastaan täysin suora.Kuitenkin ajossa kuului jurinaa.Mitä enemmän vauhtia sitä enemmän jurinaakin.Värinää ei ollut perstuntumalla lainkaan.
Syykin selvisi kun vähän vääntelin kardaania auton alla.Tuplanivelen keskellä oleva tukipallo/kuppi on väljä. Vertailun vuoksi vääntelin ja hemputtelin etukeppiä ja se oli välyksetön.Tämä mun takakardaani on siis tehty xj:n etukardaanista.Saakeli kun en puusilmänä sitä tekovaiheessa huomannut tai sitten välinpitämättömyyttäni en kiinnittänyt huomiota
Nyt tarvis sit löytää jostain toinen xj:n etukardaani.Ristikoitten kunnolla ei väliä kunhan olis se tukipallo kuppeineen olis tiivis.Tarjota saa jos nurkissa olis ylimääräinen..
__________________
J E E P
just empty every pocket
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 17.07.2015, 08:23
Sten:n Avatar
Sten Sten ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 13.08.05
Sijainti: Kovjoki, Finland.
Viestit: 544
Perusasetus

Eikö nuo osat saa ostaa erikseen jostain....olisiko ollut Rockautosta kun joskus on nähnyt...en ole ihan varma.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 17.07.2015, 11:09
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sten Näytä viesti
Eikö nuo osat saa ostaa erikseen jostain....olisiko ollut Rockautosta kun joskus on nähnyt...en ole ihan varma.
Universal Joint Ball Kit

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
kardaanin tasapainotus tonnisata Tekniikka & Jutustelu 1 25.09.2013 21:17
Kokemuksia tasapainotus kuulista renkaassa pjtk Tekniikka & Jutustelu 38 24.07.2013 15:28
Kardaanin tasapainotus liikkeitä? Jarski lj 70 Tekniikka & Jutustelu 7 14.07.2011 07:52
ISOJEN renkaiden tasapainotus.... SukiSuki Tekniikka & Jutustelu 22 13.11.2010 17:12
Tasapainotus hiekka hilux -86 Tekniikka & Jutustelu 18 16.02.2010 06:18


Sivu luotu: 03:02 (GMT +2).