Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.07.2015, 12:54
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.155
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hj 60/61 Näytä viesti
Mitenkäs tää sit toteutettiin? Otiks pois auton alta ja naitoit korjauksen jälkeen takasin ehjätyn pätkän?
Ei oo toteutettu vielä millään tasolla, auto on seissyt vuodenvaihteesta katoksessa ja sillä on ajettu lähinnä tonttia ympäri ja polttoainetta mennyt aika ajoin konetta käytellessä joku 25 litraa

__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.07.2015, 09:47
141:n Avatar
141 141 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.11.13
Sijainti: P-Savo
Viestit: 350
Perusasetus

Noin 28V sen pitäs latata, se mittari nyt ei auton luotettavin osa oo..
__________________
HJ61 -90 Käyttis
HJ61 -88 Projekti
HDJ80 -93 Käyttis
BJ75 -86 Projektijonossa
HJ60 -88 Varaosa
HJ60/61 -88 -myyty
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.07.2015, 17:13
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Joo hoojiissa on kiekkamittari varmaan ainut, mihin voi luottaa.
__________________
HJ61
MMC
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.07.2015, 18:56
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja savustin Näytä viesti
Kyllä volttimittari valehteli kun näytti 30v oikea oli 34v.
Ööh, sitähän mä just sanoin
__________________
HJ61
MMC
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.07.2015, 20:26
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

34 Volttia tappaa nopeasti....


Siis akut kiehuu pilalle aika nopeasti, ja alkaa olla sitä luokkaa tuo 34 volttia, että Mikään ei sitä kestä (polttimot/jännitteenalennin jne)

Jos mekaanisella säätimellä, niin kopsautappa meisselin kahvalla siihen peltipurkin kylkeen käynnissäollessa...

Ja nuo toyotan mittarit on tarkoitettu juuri tuohon; siis käytönaikaiseen tilanteen seurantaan: niin kuin tässäkin kävi! siis mittari kertoo, että lataa liikaa
Omat kokemukset noiden yli 25v vanhojen toyotien mittareista on öljynpainemittaria lukuunottamatta pelkästään positiivisia; esim. polttoainemittarit toimii niinkin luotettavasti, että kun tankki näyttää tyhjää, niin litran parin tarkkuudella osaa arvata, paljonko menee dieseliä! Eräästä saksalaisissa polttoainemittarista en osannut arvata, että mittarin alapäässä on huojuntaa noin 150 km ajon kulutuksen verran, siis ajoin tankin alimmalle viivalle, ja meni melkein tankin nimellistilavuus dsl:liä, ja tämä tankillinen loppui sitten tienpäälle, kun mittari näytti noin 1/8 tankkia.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.07.2015, 16:32
hj 60/61:n Avatar
hj 60/61 hj 60/61 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.12
Sijainti: Ruupanperä
Viestit: 2.685
Perusasetus

Mistä löytyy noita kumipuslia korikannakkeisiin?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.07.2015, 22:30
valtatie:n Avatar
valtatie valtatie ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.08.08
Sijainti: KANNUS
Viestit: 143
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hj 60/61 Näytä viesti
Mistä löytyy noita kumipuslia korikannakkeisiin?
Biltema. Kölirullia ja vannesahaa/puukkosahaa.
__________________
"samallainen mustaromutojota kuin meillä"
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.07.2015, 12:24
Ruottala.:n Avatar
Ruottala. Ruottala. ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.09.11
Sijainti: Urjala
Viestit: 131
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja savustin Näytä viesti
Otin ensisavut hj.sta kahdenvuoden tauon jälkeen kaikki hyvin mutta latausmittarissa ei meinaa asteikko riittää sen mukaa lataa 28-30V paljonko sen pitäisi olla.Kierrosluku mittari on kuollut ei toimi ennen eikä jälkeen korjauksen jos kohta pääsisi leimalle.
Ootko sitä anturia koittanut vaihtaa? Mulla vissiin olis yks ylimääräne jos tarve.
__________________
EX HJ60 TDIC -82

Joskus vielä se hodari
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 13.07.2015, 08:20
RockerDuck:n Avatar
RockerDuck RockerDuck ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.03.14
Sijainti: Iisalmi, the Olvi city
Viestit: 160
Perusasetus

Onko mitenkä porukka muokannu nuita taka akselin lukkovipstaakeleita kun on soa tehty. Ongelmana nyt se että tulee niin kuolleessa kulmassa niihin vipuihin vaijeri et ei mee kunnolla päälle ja kun menee päälle,ni sit ei lähe pois... Paine ilma ois se helpoin, joo tiedän, mut nyt tuo budjetti ei anna periks ruveta tilailemaan sitä vaihtoehtoo...
__________________
Something happens in 90 miles per hour...All the sounds and engine wibrations are gone... You become as one with the engine...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 13.07.2015, 08:27
t.haapala:n Avatar
t.haapala t.haapala ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.04.09
Sijainti: Paimio
Viestit: 1.180
Perusasetus

Ite tein latikasta parin sentin jatkopalat sille lukon vaijerille
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan!

Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 13.07.2015, 13:06
nurtsa:n Avatar
nurtsa nurtsa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.03.14
Sijainti: eurajoki
Viestit: 221
Perusasetus

Illalla menossa kattoon yhtä 61:stä. Tiedän että puolen miljoonaa ajetun auton kunto on mikä on, kolinat sun muut äänet ja mätä hommat. Lähinnä kiinnostaa mitä teidän vehkeet kuluttaa? Kokemuksia, plussat ja miinukset?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 14.07.2015, 12:44
hj 60/61:n Avatar
hj 60/61 hj 60/61 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.12
Sijainti: Ruupanperä
Viestit: 2.685
Perusasetus

Minkähän mittaisia jousia sitä kannattais siinä lisä kierteytyksessä kannattais käyttää, mulla siis hieman väsyneet, mutta ryhdikkäät kuitenkin, lehtijouset alla +50mm? Mietin, et jos sen etupään tekis suoraan akselin päältä, ja takapään siitä akselin takaa, eli se lautanen siihen lehden päälle? Pikkasen jäykkishän siitä saattaa tulla, mut voi olla et maantie ominaisuudet paranee, ku alusta hieman jäykistyy...
Tai sit vaan mittailen, ku saan rungon ja akselin takaisin paikoilleen...
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 14.07.2015, 16:56
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hj 60/61 Näytä viesti
Minkähän mittaisia jousia sitä kannattais siinä lisä kierteytyksessä kannattais käyttää, mulla siis hieman väsyneet, mutta ryhdikkäät kuitenkin, lehtijouset alla +50mm? Mietin, et jos sen etupään tekis suoraan akselin päältä, ja takapään siitä akselin takaa, eli se lautanen siihen lehden päälle? Pikkasen jäykkishän siitä saattaa tulla, mut voi olla et maantie ominaisuudet paranee, ku alusta hieman jäykistyy...
Tai sit vaan mittailen, ku saan rungon ja akselin takaisin paikoilleen...
Mulla ainaki oli aivan helvetin jäykkä lisäkierteillä. Siis ihan liian jäykkä. En tykänny yhtään. Ne oli jonku 3-sarjan bemarin takajouset. Sulle en suosittelis lisäkierteitä ollenkaan, ku niin paljon ajelet metsässäkin. Sijota mieluummin uusiin lehtijousiin.
__________________
HJ61
MMC
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 14.07.2015, 14:02
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.155
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nurtsa Näytä viesti
Lähinnä kiinnostaa mitä teidän vehkeet kuluttaa? Kokemuksia, plussat ja miinukset?
31" maantiekuvion renkailla pääs pikkusen alle 10l/100km. Talvirenkailla aavistuksen enemän, kovemmilla pakkasilla yli 11l/100km, mutta toikin sisältää paljon tyhjäkäyntiä koneen lämmittämiseksi.

Plussat: Toimintasäde yhdellä tankkauksella helposti se 700km. Kuusykkösessä nappineliveto, yhen talven ku ajaa sillä ei pysty enää perustelemaan ittelleen, että miks se pitäis kurkottaa sieltä lattiakepistä.

Miinukset? Kuten kaikissa (paketti)autoissa nykyään, kokonaismassan mukaan verotettuna verot on alkaen 385€/vuosi, vuoden vaihteen jälkeen vielä sitäkin enemmän. Ja sillä saa vasta sen 1+2 istumapaikkaa, henkilöautona noi on jo tosi harvinaisia. Muiden tekemät sähköräpellykset, peltikorjaukset ja mahdolliset syötön säädöt. Kuten arvata saattaa, suoraruiskutuskone tolla vesimassalla ei oikein sovi lyhyisiin siirtoihin yms. nurkka-ajoon talvella, koska se lämpenee kohtuu hitaasti varsinkin jos ei vaivaudu ensin lämmittämään konetta hetken.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Discovery topic Heguli Chit-Chat 266 21.08.2025 08:39
Huutonet Topic psychobilly Linkit 15 03.03.2016 22:38
Syntymäpäiväonnittelu -topic Skorpioni Chit-Chat 116 02.03.2014 18:32
Flippikeula topic Repro Tekniikka & Jutustelu 14 03.12.2007 21:37


Sivu luotu: 06:20 (GMT +2).