Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 07.07.2015, 12:28
hj 60/61:n Avatar
hj 60/61 hj 60/61 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 15.01.12
Sijainti: Ruupanperä
Perusasetus

Ja sit mielipiteitä ja toteutus vinkkejä pieneen korotukseen... Eli allahan on korottavat jouset ja koriakin nosteltu sen 70mm. Silti tekis mieli saada tuota hieman vielä ylemmäs... Jousissahan on nuo kolmion malliset ravattavat riiput ja nehän ei oo kovinkaan korkeet. Otteessa on mainintana, et sais olla "pidemmät jousenriiput, 140mm, omavalmiste". Tartteiskohan värkkäillä vaan pidemmät riiput? Mites sit tuo lisä kierteytys? Jostain täältä haulla luin, et joku oli tehnyt taka-akselin takapuolelle alapään lautaset, pultattuna lehtien läpi. Kuulosti ihan hyvältä idealta, "joustotkaan" ei kärsis, mut siellähän kulkee käkkärin vaijeri... Tiä jos vaik sit ku remppa alkaa, ni tekis tälle oman topicin, missä vois sit kysellä näit tyhmii, mut ny viel täältä käsin pohdin asioita. Yks työkaveri aina sanoo, et pitää tietää lopputulos, ennen ku alkaa mitään tekee, ni siks näitä yritän fiksummilta ja kokeneemmilta kysellä... Ni, ja hitsaukset ajattelin toteuttaa ydinjäte-lanka migillä, ainakin on noi vetopisteet pysyneet aivan kondiksessa, ku nbe niillä oon heppaillut, niin kuin kaiken muunkin, mut tarviskos runko kuitenkin hepata nippuun puikolla, töistä sais kyl inventterin lainaan? Ja ku suunnitteilla on vaihtaa se koko taka-runko, ni mitenkäs se liitos sit toteutetaan? Joskus muistan nähneeni, et siihen oli jotain salmiakki-paloja naitettu sauman päälle...
Mä vaan ku en löydä näil hauilla mitään... Tietty joku vois linkittää loppuun saatetusta projektista, mikä ois vastaavanlainen...

Vastaa lainaten
Vanha 07.07.2015, 21:30
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++

Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hj 60/61 Näytä viesti
Ja sit mielipiteitä ja toteutus vinkkejä pieneen korotukseen... Eli allahan on korottavat jouset ja koriakin nosteltu sen 70mm. Silti tekis mieli saada tuota hieman vielä ylemmäs... Jousissahan on nuo kolmion malliset ravattavat riiput ja nehän ei oo kovinkaan korkeet. Otteessa on mainintana, et sais olla "pidemmät jousenriiput, 140mm, omavalmiste". Tartteiskohan värkkäillä vaan pidemmät riiput? Mites sit tuo lisä kierteytys? Jostain täältä haulla luin, et joku oli tehnyt taka-akselin takapuolelle alapään lautaset, pultattuna lehtien läpi. Kuulosti ihan hyvältä idealta, "joustotkaan" ei kärsis, mut siellähän kulkee käkkärin vaijeri... Tiä jos vaik sit ku remppa alkaa, ni tekis tälle oman topicin, missä vois sit kysellä näit tyhmii, mut ny viel täältä käsin pohdin asioita. Yks työkaveri aina sanoo, et pitää tietää lopputulos, ennen ku alkaa mitään tekee, ni siks näitä yritän fiksummilta ja kokeneemmilta kysellä... Ni, ja hitsaukset ajattelin toteuttaa ydinjäte-lanka migillä, ainakin on noi vetopisteet pysyneet aivan kondiksessa, ku nbe niillä oon heppaillut, niin kuin kaiken muunkin, mut tarviskos runko kuitenkin hepata nippuun puikolla, töistä sais kyl inventterin lainaan? Ja ku suunnitteilla on vaihtaa se koko taka-runko, ni mitenkäs se liitos sit toteutetaan? Joskus muistan nähneeni, et siihen oli jotain salmiakki-paloja naitettu sauman päälle...
Mä vaan ku en löydä näil hauilla mitään... Tietty joku vois linkittää loppuun saatetusta projektista, mikä ois vastaavanlainen...
Mitään kuvia mulla oo... Vieterithän ne parhaat kai olisi. Itse kuitenkin koitan tuohon omaan ikuisuusrojektiin matalaa soaa turailla. Takarunko on korjattu koppaa pois ottamatta. (hidasta mutta tuskallista). Jotain salmiakkilappua liitoksiin. Korin ja jousenkiinnikkeitä olen tehnyt itse soveltaen tallista löytyviä materiaaleja. Hitsaukset on tehty kempin mikillä tai puikolla fiiliksen mukaan. Joskus Bj:n rungon rakensin halvalla valovirtamigillä ja ydinjätelangalla, 17 vuotta on sekin kestänyt.
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Discovery topic Heguli Chit-Chat 269 21.08.2025 08:39
Huutonet Topic psychobilly Linkit 15 03.03.2016 22:38
Syntymäpäiväonnittelu -topic Skorpioni Chit-Chat 116 02.03.2014 18:32
Flippikeula topic Repro Tekniikka & Jutustelu 14 03.12.2007 21:37

Sivu luotu: 19:38 (GMT +2).