![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#301
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#302
|
||||
|
||||
![]()
Piha- ja muissa hommissa menny tämä viikko, maanantaina sain sentään porttaalit käytyä noutamassa ja tänään
pikasesti parilla mutterilla/pultilla isoimmat palaset samaan nippuun että saa siirreltyä helpommin pois edestä tallissa. Etuakselille tuli teline jo tehtyä, taka-akselille saa samanlaisen toivottavasti huomenna tekastua. Katotaan joskos sitä vähän intoutus alottelemaan noita korin takanurkkia huomenna tai lauantaina. Ens viikkon menee sitten Lapland Trophyssä eli taukoa tiedossa korihommiin. Jos talvella sitten ehtis katella noita levyjarru muutoksia, jne. noihin porttaaleihin. |
#303
|
||||
|
||||
![]()
Vähän ehti puuhastelemaan, tekasin ensin telineen tuolle taka-akselillekkin että saa tallissa siirrellä tarvittaessa:
Myöhemmin pääsi toista takanurkkaa alottelemaan, ensin kolme paikkaa lahojen tilalle, sitten vähän vahvistusta uutta korinkiinnikettä varten. Vielä ehti vähän rälläkkää näyttää tuolle pyöränaukolle, tollanen siitä nyt tulee. Tilaa tulee jonkun verran lisää, katotaan miten riittää. Huominen menee varmaan taas pihahommissa joten rojekti etenee taas reilun viikon päästä. |
#304
|
||||
|
||||
![]()
Lapland Trophy vietetty ja pihahommia touhuttu viimoset pari viikkoa joten ei ole tätä paljoa ehtinyt turata.
Samoten kuljetuskalusto rupes oikkuilemaan niin aikaa on pitänyt käyttää siihenkin eikä vielä valoa tunnelin päässä näkösällä ![]() Mutta sen verran tänään rupes jo ketuttamaan nuo muut hommat että pitihän se tunnin verran tallissa pyörähtää ja tekasta tuo yks pala valmiiks odottelemaan hitsausta. Nyt olis pyöränkaaren/lokasuojan takaosa hahmoteltuna paikoilleen uutta laajennosta mukaellen. Eiköhän tuo nyt vähän aikaa pysy reiättömänä, 2mm teräksellä mennään edelleen ![]() vielä ja voi siirtyä seuraavaan paikkaan eli varmaan lattiaan kuskin penkin alla. Sinne menee pari pikku paikkaa. |
#305
|
||||
|
||||
![]()
Aiheesta poiketen mikän Volvoon on tullut...onko vakavaakin vai pelkät valot rikki %-)
|
#306
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#307
|
||||
|
||||
![]()
Ei kerennyt ne Paavon öljyt pelastamaan tilannetta...Mikä laatikon malli tai auton malli FL61x ja ikä niin voin kysyä naapurin kontakteilta
|
#308
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Volvo FL612, -93. Laatikon tyyppi "ZF S6-66 + GV66" eli kuusivaihteinen manuaali aluevaihteistolla. |
#309
|
||||
|
||||
![]()
Töissä ja kotona sen verran haipakkaa ollu viime viikkoina ettei ole ehtinyt tähän paljon panostaa. Joitain osia tullut
haalittua kasaan kuitenkin, jarrusatuloita portaalien levyjarrumuutokseen, korinkorotusta varten nylontankoa, traktorin käyttöakselista kardaani hytikkapumpulle, sitruunahappoa osien kylvetykseen, jne. Ens viikosta lähtien pitäs taas olla aikaa niputtaa tätäkin, saap nähä... Doubleri pitäs olla jo mulla alkuperäisen aikataulun mukaan eli on myöhässä mutta kuulemma edelleen teon alla. Pitäs varmaan tilailla se adapterisarja AA:lta tuon T98:n ja D18:sen välille ettei taas jää viimetippaan sitten kun alan koko voimansiirron remppaamaan, mutta ehtiihän tuon ![]() Samoten pitäs varmaan hommata talven mittaan uudet vanteet 16" tai 16.5" noita porttaaleja varten. Kumeiksi olis makia saaha 39,5/18 bökkeröt mutta ainoa tapa nykyään saada noita on vissiin tilata ameriikasta asti ja maksaa sen mukaisesti... ![]() |
#310
|
||||
|
||||
![]()
Piiiiiitkästä aikaa pääsi tämäkin kimppuun, nyt pittää kyllä pistää taas vähän vauhtia tähänkin projektiin että joskus valmistuukin...
Muutaman tunnin ehdin kävästä hitsailemassa noita ruosteita vähemmäks, kuskin puoli on paria paikkaa vaille tekastu, tänään sain penkin alapuolen lattian, katon reunan ja takatolpan paikattua. Ennen ja jälkeen kuvat: Katotaan joskos vaikka maanantaina ehtis tekemään uudet takalasin karmit, sitten kuskin takanurkan niin vois siirtyä vänkärin puolelle. Lavalle tuli tilattua saksan ebaystä tuollanen Zarges A20 alumiinilaatikko tavaransäilytystä varten: Samoten tuli tilattua auton maskottikin mutta pistetään se sitten näkösälle kun saapuu... ![]() |
#311
|
||||
|
||||
![]()
Tänään tuli tallissa pyörähdettyä parsimassa takaikkunan kehys kuntoon:
Ja ikkunankin pitäs vielä passata paikoilleen kun käytin vanhaa lasia varuilta mallina leikkauksen jälkeen kun tuosta vanhasta puuttui paikkapaikoin reunaa vähän reilumminkin ![]() Jos ens viikolla vetasis tuohon jatkuvan sauman niin siitä vois jatkaa laittamalla takaseinään vielä puuttuvat muutamat paikat. Kyllä tämä tästä... |
#312
|
|||
|
|||
![]()
oisko tuossa koritinauksen paikka?
|
#313
|
||||
|
||||
![]()
Ois varmaan jos haluais hipistellä, ite ajattelin vetasta läpisauman ja kittiä sitten sen verran kun tarttee
![]() |
#314
|
||||
|
||||
![]()
Tänään tuli postissa tuo tarvikelaatikko, vuosimallia -62 eli vähän turhan uusi tähän mutta menkööt
![]() Samoten saapui auton maskotti, koska tässä nyt on tämmönen vähän pallopää kori ja tämä on entinen paloauto niin ![]() Huomenna hitsaamaan taas muutama paikka lisää... |
#315
|
||||
|
||||
![]()
Takaseinä alkas olleen hefttattuna nippuun, enää puuttuu alakulmien ruostekorjaukset + pikku paikka kattoon.
Samoten pitää pakaria varten tekasta vähän tilaa vänkärin puolen koteloon. Huomenna jos sais tuon kuskin puolen alakulman, katon ja kuskipuolen sisäpuolen pari paikkaa laitettua niin kuskipuolen vois sanoa olevan läpisaumoja lukuunottamatta valmis ![]() ![]() Sitten vain viikonloppuna apinan raivolla vänkärin puolen kimppuun... Jossain vaiheessa pitäs ehtiä ovet purkamaan että vois alkaa haaveilla hiekkakylpyä ja ruostekorjauksia. |
#316
|
||||
|
||||
![]()
Kuskinpuolen alakulman paikkapalat tänään vasaroitu muotoon ja hitsattu paikoilleen
![]() että sai 2mm levyn oikeisiin muotoihin, mutta tulipahan harrastettua ![]() Samoten pari muuta puuttuvaa paikkaa laitettu ja katon yks pikku reikäkin heftattu umpeen. Kuskinpuoli ja takaseinä ei huuda enää kuin heftattujen saumojen läpihitsausta ja hiontaa. Aika siirtyä vänkärin puolelle ja etuikkunan reunojen kimppuun... |
#317
|
||||
|
||||
![]()
Tänään muutama tunti tuli touhuttua vänkärin puolen ruosteiden parissa. Ensin piti paikata ruosteet pois
tuosta nurkasta ettei kori kovin nitkahda kun käy pyöränkotelon kimppuun. Sitten oli vuorossa pyöränkaaren/kotelon laajennus eli vanhat pellit pois, plasmalla pääsi hyvin tuonne kulmapaikkoihin minne ei oikein rälläkällä pääse. Siinä tuli nyt sitten hieman tilaa lisää renkaalle ja lopuks uutta peltiä tilalle. Uudet pellit tuli heftiin vielä tässä vaiheessa mutta loppujen lopuksi kaikki tulee yhtenäisellä saumalla kiinni. Korinkiinnityksen vahvikkeet jäi vielä tekemättä mutta seuraavalla kerralla sitten... |
#318
|
|||
|
|||
![]()
Miten ois jos leikkais koko alakulman pois ja kiinnittäs sinne parlokin pätkän. Mihin tuota nurkkaa tarttee? Lattia suoraksi ja kulma pois. Sitte kiinnike lattiaan että saa parlokin pätkän kiinni.
|
#319
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
kun ovat tehneet pyörille tilaa tai eivät ole vain halunneet noita korjata. Mutta kun päätin että pidän korin suurimmalta osin muodoissaan niin eihän sitä periks anneta vaan askarrellaan ![]() |
#320
|
||||
|
||||
![]()
Tuli hommattua bead rolleri ja LaaLaa:lta dimplesarja niin pitihän se käydä vähän harjottelemassa tallin puolella
![]() Eli 0,9mm peltiä kehiin, sikkikoneella reunoihin jäykistettä, rasiaporalla jokunen erikokoinen reikä peltiin ja dimpleillä puristelemaan. Tollanen siitä ekasta harjoituskappaleesta nyt tuli, ei läheskään täydellinen mutta katellaan joskos sen sais pienellä naputtelulla, hionnalla jne. sen verran nätimmäks että kehtaa jättää paikoilleen eikä tartte uutta ruveta harjottelemaan ![]() |
#321
|
|||
|
|||
![]()
Hitsaa tuohon sikkikoneeseen jäykistystä runkoon, niin rupee homma helpottumaan kummasti
![]() |
#322
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
ruuvipenkissä kiinni ![]() niin helpottas vielä enemmän hommaa... |
#323
|
||||
|
||||
![]()
Jotenkin oli laiskan oloinen viikonloppu, mutta jotain sain aikaseks kuitenkin muitten hommien ohella.
Katon kaikki reiät on nyt hitsattu umpeen, samoten vänkärin puolen kyljen reiät hoidettu. Takaseinän heftauksista osan hitsasin jatkuvalla saumalla ja hioin, uus 'luukku' ruuvattu paikoilleen. Sitten pikkupuuhasteluna tuli vielä tehtyä tilaa pakoputkelle eli leikkasin alakulmaan tilan putken palaselle jolloin saan korin kauemmas pakoputkesta. Vielä löytyy paikattavaa... |
#324
|
||||
|
||||
![]()
Viikolla saanut jotain pientä töiden jälkeen puuhasteltua:
- vänkärin alakulmaan toinen paikoista heftattuna paikoilleen - vänkärin takimmaiselle korinkiinnikkeelle vahvistukset heftattuna paikoilleen - entisen akkukotelon yläreunan ruostepaikat - moottorin kopan kyljen paikka - uudelle kaasuttimelle piti tehdä lisää tilaa, joten sille tehty laajennus konekopan kylkeen ja se peitetty - hytästä trimmattu muutama turha ruostunut peltilirpuke pois kuljeksimasta Isoja ruostehommia korissa olis vielä: tuo yks alakulman paikka pitäs tekasta ja tuulilasin kehys kokonaan uusiks. Katotaan joskos nuo ehtis molemmat nyt viikonlopun aikana puhastelemaan heftiin niin sitten vois alkaa keskittymään heftien muuttamikseks jatkuvalle saumalle joka puolella. Tämän jälkeen lamellilaikkaa saumoille ja ylimäärästen pultin ym reikien hitsaus. Sitten se olis hiekkakylpy, happomaali jokapaikkaan ja filleri päälle niin pääsee tekemään pohjia ja kunnostamaan nuo ovet ![]() |
#325
|
||||
|
||||
![]()
Lauantaiaamu alkoi parin millin pellin vasaroinnilla
![]() lopputulokseen ottaen huomioon että ekaa kertaa ikinä tullut tähän pellin pakottamisen taiteenlajiin tutustuttua tämän projektin aikana... Kyllä sitä voi pieni ihminen olla tyytyväinen pieniinkin onnistumisiin ![]() Kun alakulman paikka oli paikoillaan pystyi sisälle heftaamaan puutuvat lattiapalan ja kotelon kylkipalan jonka jälkeen nurkka olikin läpisaumoja vaille valmis ![]() Ei muuta kuin etuikkunan reunojen kimppuun, ajatus on tekasta tuo pätkissä jotta onnistuu helpommin tarkistaa uuden pätkän linjaus ja leveys vanhaan verrattuna. Eli pätkä pois paineilmarälläkällä, uuden palan leikkaus vanhaa noin sapluunana käyttäen ja uutta paikoilleen. Melkein ehdin tekaseen yläosan plus pystyt tänään, huomenna jatkuu... Niin ja tuli tilattua happo- ja pohjamaalit tätä varten, eiköhän tuo saa nuo niskaan vielä tässä kuussa ![]() |
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 6 (0 jäsentä and 6 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty 1961 Willys Jeep FC-170 | Jeeper | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 07.09.2014 09:55 |
1961 Willys FC-170 | Jeeper | Maasturiprojektit | 25 | 24.01.2014 15:05 |
Myyty Renkaat Goodyear WRANGLER DuraTrack 285/75 16", eli 32" X 11,5" X 16 | Bajarider | O/M/V Renkaat ja vanteet | 5 | 13.01.2013 23:16 |
Ostettu Willys L134 "Go Devil" moottori | Jeeper | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 24.01.2012 15:52 |
Willys CJ-5 -57 "Renegade" Projekti | Jeep-Antti | Maasturiprojektit | 8 | 29.10.2009 12:40 |