![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tehoraja säilyy,kaveriksi sille tulee tuo vääntöraja.
__________________
RRC -87 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Käyttöohje kirjasta ei vääntöarvoja löytynyt. Mutta tuossa olis runkonumeroa :
411 117-023274 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
411 117 viittais mun raamatun mukaan vuosimalli väliin 1957 - 1963 ja "pitkään" akseliväliin, 2120 mm
Valmistenumero 023274 loppuvuoteen 1962 mun ymmärryksen mukaan Näin ollen väittäisin koneen olevan OM 636.914 eli 32 hevosvoimainen 1767 kuutioinen mutta vääntöä en löydä ilmoitetun. Lienee kuitenkin pienempi, kuon vastaavan ikäisten henkilöautojen kymmenkunta kiloa, koska kierroksia huipputehollakin on vähemmän, eli 2550 rpm Rosenlewin puimureissa oli muuten pitkälti samaa mottia. ![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Samanlaiseen tulokseen tulin itsekin kun kahlasin nettiä. Kyllä se varmaan alle 100 nm väännöt jää.
Sikäli mielenkiintoisia pointteja tuli ilmi, om 636 konetta on käytetty mm. DKW 102:ssa ja jossakin Fiat 124 lisenssi versiossa ! Ei kuitenkaan Ladassa. Voi vain kuvitella ajo ominaisuuksia kun tuommoinen malmi kasa nostetaan DKW:n 2-tahtikoneen tilalle.... |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kaikenlaisia huhupuheita oon kuullu vuosikymmenien aikana kuorma-autojen moottorivaihdoista, niin piti hieman etsiskellä, jotain aiheeseen liittyvää löysin:
"LM:n päätös ajoneuvon rakenteen muutoksista koskee käsittääkseni vain M1/M1G- ja N1/N1G-luokan autoja ja muita "soveltuvin osin". En löytänyt mitään mainintaa moottorin vaihtamisesta kuorma-autoon, eli N2/N2G- tai N3/N3G-luokkaan edes AKE:n antamista tuon päätöksen soveltamisohjeista. Ehkä se ei sitten koske kuormureita." Löytyy tuolta -> http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=7117 Laki vaatii kuorma-autoon riittävän tehon. Ja se tehovaatimus on 5 kw / kokonaispainon tonni. Löytyy tuolta -> http://www.overdrive.fi/forum/viewto...21392&start=15 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Pitäsköhän laittaa 80 luvulta Daihatsu Charaden 1000 kuutioinen 3 pyttyinen dieseli Moggiin, siinähän on muistaakseni 38 heppaa. Eipä menis tehot ja väännöt yli.....mutta kuutiot taitaa mennä rosentti rajojen yli, nyt väärinpäin...
No asiaan, pitänee ottaa dokumenttiä Mogista ja om601+automaatista riittävästi mukaan ja astella joku päivä katsastusmiehen luo juttusille. Kertoa visiot ja käydä läpi mitä saa lain puitteissa tehdä ja mitä ei. Näin olen aikaisemmin toiminut myös Suzukia rakentaessa, niin eipä tule ylläreitä. Jos nyt yleensäkään saa siunausta tuolle rojektille... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Unimog 411 | mokkero | Maasturiprojektit | 28 | 18.01.2015 16:47 |
Ostetaan Unimog 411 osia | rymmyrammi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 10.04.2011 09:55 |
Myydään unimog 411 osia | JV73 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 24.11.2010 18:20 |
Myyty unimog 411 | VesaN | O/M/V Ajoneuvot | 24 | 16.08.2009 13:12 |
O: Vinssi unimog 411 | MOGGI | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 16.08.2006 19:39 |