Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.07.2015, 22:09
JNaukki:n Avatar
JNaukki JNaukki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.08.11
Sijainti: Alavieska,suomi
Viestit: 482
Perusasetus

Tehoraja säilyy,kaveriksi sille tulee tuo vääntöraja.

__________________
RRC -87
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.07.2015, 06:21
tth tth ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 08.10.06
Sijainti: Ilomantsi, Finland.
Viestit: 207
Perusasetus

Käyttöohje kirjasta ei vääntöarvoja löytynyt. Mutta tuossa olis runkonumeroa :
411 117-023274
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.07.2015, 21:20
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

411 117 viittais mun raamatun mukaan vuosimalli väliin 1957 - 1963 ja "pitkään" akseliväliin, 2120 mm

Valmistenumero 023274 loppuvuoteen 1962 mun ymmärryksen mukaan

Näin ollen väittäisin koneen olevan OM 636.914 eli 32 hevosvoimainen 1767 kuutioinen mutta vääntöä en löydä ilmoitetun. Lienee kuitenkin pienempi, kuon vastaavan ikäisten henkilöautojen kymmenkunta kiloa, koska kierroksia huipputehollakin on vähemmän, eli 2550 rpm


Rosenlewin puimureissa oli muuten pitkälti samaa mottia.

__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.07.2015, 22:02
tth tth ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 08.10.06
Sijainti: Ilomantsi, Finland.
Viestit: 207
Perusasetus

Samanlaiseen tulokseen tulin itsekin kun kahlasin nettiä. Kyllä se varmaan alle 100 nm väännöt jää.

Sikäli mielenkiintoisia pointteja tuli ilmi, om 636 konetta on käytetty mm. DKW 102:ssa ja jossakin Fiat 124 lisenssi versiossa ! Ei kuitenkaan Ladassa. Voi vain kuvitella ajo ominaisuuksia kun tuommoinen malmi kasa nostetaan DKW:n 2-tahtikoneen tilalle....
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.07.2015, 22:27
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Kaikenlaisia huhupuheita oon kuullu vuosikymmenien aikana kuorma-autojen moottorivaihdoista, niin piti hieman etsiskellä, jotain aiheeseen liittyvää löysin:

"LM:n päätös ajoneuvon rakenteen muutoksista koskee käsittääkseni vain M1/M1G- ja N1/N1G-luokan autoja ja muita "soveltuvin osin". En löytänyt mitään mainintaa moottorin vaihtamisesta kuorma-autoon, eli N2/N2G- tai N3/N3G-luokkaan edes AKE:n antamista tuon päätöksen soveltamisohjeista. Ehkä se ei sitten koske kuormureita."
Löytyy tuolta -> http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=7117

Laki vaatii kuorma-autoon riittävän tehon. Ja se tehovaatimus on 5 kw / kokonaispainon tonni.
Löytyy tuolta -> http://www.overdrive.fi/forum/viewto...21392&start=15
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.07.2015, 05:20
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pauli Näytä viesti
Kaikenlaisia huhupuheita oon kuullu vuosikymmenien aikana kuorma-autojen moottorivaihdoista, niin piti hieman etsiskellä, jotain aiheeseen liittyvää löysin:

"LM:n päätös ajoneuvon rakenteen muutoksista koskee käsittääkseni vain M1/M1G- ja N1/N1G-luokan autoja ja muita "soveltuvin osin". En löytänyt mitään mainintaa moottorin vaihtamisesta kuorma-autoon, eli N2/N2G- tai N3/N3G-luokkaan edes AKE:n antamista tuon päätöksen soveltamisohjeista. Ehkä se ei sitten koske kuormureita."
Löytyy tuolta -> http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=7117

Laki vaatii kuorma-autoon riittävän tehon. Ja se tehovaatimus on 5 kw / kokonaispainon tonni.
Löytyy tuolta -> http://www.overdrive.fi/forum/viewto...21392&start=15
Ite kyselin aikanaan konttorilta saanko leimata mäyrikseen 12H-T:n nii ei onnistu. Menee kuutiotilavuus yli. Vaikka on N2G
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.07.2015, 13:13
tth tth ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 08.10.06
Sijainti: Ilomantsi, Finland.
Viestit: 207
Perusasetus

Pitäsköhän laittaa 80 luvulta Daihatsu Charaden 1000 kuutioinen 3 pyttyinen dieseli Moggiin, siinähän on muistaakseni 38 heppaa. Eipä menis tehot ja väännöt yli.....mutta kuutiot taitaa mennä rosentti rajojen yli, nyt väärinpäin...

No asiaan, pitänee ottaa dokumenttiä Mogista ja om601+automaatista riittävästi mukaan ja astella joku päivä katsastusmiehen luo juttusille. Kertoa visiot ja käydä läpi mitä saa lain puitteissa tehdä ja mitä ei. Näin olen aikaisemmin toiminut myös Suzukia rakentaessa, niin eipä tule ylläreitä. Jos nyt yleensäkään saa siunausta tuolle rojektille...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Unimog 411 mokkero Maasturiprojektit 28 18.01.2015 16:47
Ostetaan Unimog 411 osia rymmyrammi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 10.04.2011 09:55
Myydään unimog 411 osia JV73 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 24.11.2010 18:20
Myyty unimog 411 VesaN O/M/V Ajoneuvot 24 16.08.2009 13:12
O: Vinssi unimog 411 MOGGI O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 16.08.2006 19:39


Sivu luotu: 07:02 (GMT +2).