![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Moro. Tuli hommattua lj70 ja siihen olis tarkoitus tilata insan special trackit koossa 33x12.5x15 vanteiksi tulee 10x15 et-44. Kysymys kuuluu joutuuko tekemään muutoksia että sopivat siellä pyörimään? Autoa on korotettu 50mm dobinssonin alustasarjalla.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ainaki roiskeläpät pois mikäli vielä paikallaan. Kaariin levikettä jos meinaa tienpäällä ajella, itellä ainaki tuommosella korotuksella sopi normi 33" pyörimään ja joustamaan, mutta nuo insathan vähän reilummalla mitotuksella.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Sit on alustan päivitys menossa. Hommasin jo Ironmanin n.3" tuumaa korottavat vieterit ja nyt pitäis iskarit vielä hommata kunhan saan mitattua minkä mittaiset pitää olla. Olen pohtinut oisko nestevaimentimet maastossa mukavammat kuin kaasut, itellä ei ole kokemusta kuin kaasuista.
Maantiellä huojumiset keikkumiset ym. ei haittaa itseä kun olen tottunut sellaiseen, metsässä toimivampi ratkaisu nyt hakusessa. Alla tosiaankin 3" korottavat vieterit, takaiskarit jonkun verran vinoon asennettu (oisko n.55 astetta), etuiskarit pystyssä kuten alunperinkin. Hiukan kävi mielessä et josko taakse kaasut koska asennus vinossa eli vaimennusteho on heikompi ja eteen nesteet koska ovat vaimennutehon kannalta optimiasennossa. Onkos porukalla käytännön kokemusta kaasu ja nesteiskareiden erosta maastossa ja kadulla? Entä onko jossain ylipäänsä myynnissä ns. 4x4 nesteiskareita, Rancholla on hyvät tiedot iskareista mm. mitoista mut niitten valikoimassa taitaa olla pelkästään kaasuja tai sit en vaan osannut hakea. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Doddiih!
Tekasin tuossa kaverin kanssa koneremppa läjään elikkä mitä käytettiin ja tehtiin moottoriin: Kansi otettiin irti, yllätys että männissä luki 0,50. eli tähän onkin jossain vaiheessa tehty koneremppa. Vaihdettiin venttiilivarren kumet, kansipahvin ja nokka-akselin pääty tiiviste. Uus vesipumppu laitettin samalla. Imu ja pakosarjan tiivisteet sekä turbolle kaikki muut tiivisteet paitsi nesteputken laipan. Uusi kytkin paketti. Alakertaa ei käytetty auki koska ei mitään ihmeelisiä ääniä ole kuulu sieltä. Eilen saatin kasaan ja siinä testilenkkiä ajelin niin lämmöt tappiin muttei keittäny. Oli ilmalukko joka saatiin pois. siinä sitten ajelin hallilta kämpille parkkiin. Tänään lähdin testaileen että miten pelittää. piti ekaksi kaataa noin 2l nestettä. Eikä tiputa maahan eikä putkesta tule valkoista savua eikä öljyn pinta ole noussu. Siinä lähdin ajeleen niin lämppärin kuumalle ja kylmää tulee. kiihyttää niin lämmöt hiipii tappiin sit kun löysää kaasusta niin alkaa lämmöt laskeen ja puhalin työntää lämpöä. Otettiin kylmänä jäähytin korkki irti ja käynnistettiin auto, noin 5sekunnin sisällä alkaa neste pinta kohota ja alkaa tulviin. Laitoin uuden jäähytin korkin niin ei auttanu, painetta tulee järjestelmään. Tässä olen vakavissa että kansi on halki mutta yritän vielä termarin vaihtaaa jos se olis siinä vika vaikka epäilen. Tässähän valskas nelospytyn takaa kannen välistä öljyä ja olen sitä mieltä että painettaki on sieltä päästäny kun aikaisemmin ei ole temppuillu näin nuo lämmöt.. Kyselen että olisko kellään tooooodella halvalla ehjää kantta myydä?
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille! Toyota landcruiser LJ70 -92 EX. Range Rover Classic -88 3,5 EFI |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Nyt on special tracit 33" ljiin alla et-44 vanteilla. Etulokareiden takaa ottaa kii, vähän pitää leikellä lisää tilaa renkailla. Komee näköset on noi kumit ja pitävän näköiset
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Entäs ihan suorasta kumimatosta? Sen saa melko rypyttömäksi kun jaksaa mallailla.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Kertokaapas oottako hommannu välitettyä jakista lj/rj? vain olettako tehny jollain muulla konstilla hitaammaksi kulkua, esim. tuplajakista?
Eikö jokku ole laitellu suzukiin volvon vaihelaattikkoa väliin ymym? Kun iteltä löytyisi mersun ja toyotan vaihelaatikoita että saisko niistä rakenneltua? Mulla ei ole minkäälaista kokemuksia kyseisestä rakentelusta joten tässä typeränä kyselen.. Eilisen reissun myötä haluttaa hitaita välityksiä kun kytkintä piti luistatella että pääsi etenemään jängässä..
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille! Toyota landcruiser LJ70 -92 EX. Range Rover Classic -88 3,5 EFI |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj:n omistajat tänne. | Kratz | Tekniikka & Jutustelu | 2307 | 17.07.2025 10:19 |
4Runnerin omistajat tänne | Daddy's Toy | Chit-Chat | 34 | 12.10.2022 09:51 |
Suzukin omistajat tänne | Suzukisj410K | Chit-Chat | 260 | 17.06.2015 12:01 |
Volvon omistajat tänne | hoojii | Chit-Chat | 77 | 12.12.2014 23:54 |
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! | baxxter | Chit-Chat | 16 | 24.05.2013 20:27 |