![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Noin. Maanantaina hakemaan Honda paikallisesta. Pikku nelarilla, kolmioterä ja pehmovaljaat. Tänään jo hypistelin sitä kun kävin vielä siimaa ostamas tohon vanhaan ja arvelin pohtia asiaa yön yli. ![]() Nyt vaan kävi niin että puolituntia ajelin, masiina hyytys eikä millään käyntiin (välillä piti kesken ajon ruuvata kierrokset kohilleen)... --> soitto kauppaan että laittakaa se Honda valmiiksi tulen maanantaina. Olis vaan pitänyt heti ostaa se kone, nyt ei enää ehtinyt kun kauppa sulkee ovensa. Honda UMK435 olis nyt sitten uus, odotukset ovat korkealla kun aiemmat kokemukset ko. merkin päristimistä ovat positiivisia. Odotettavissa olis: -pidempi toiminta-aika, eli ei tarvi tuolla pihan perällä tankkailla tai lampsia ees taas kannulle -pienempi mökä -vähemmän haisua, no tämä ei niin kauheesti haittaa -öljyn kanssa lottaaminen loppuu, mitään valmiita bensoja en osta kun edullisempaakin on saatavilla -tuntu mukavammalta käsitellä - JA MIKÄ TÄRKEINTÄ! Luulis käynnistyvän silloin kun pitää. Tilhet ja muut olivat kuitenkin vähän arvokkaampia, joten tämä oli nyt valinta. Riittää varmasti tähän kotipihan pusikoihin.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. Viimeksi muokannut AVRO : 13.06.2015 11:59 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Hondalla ajelin tänään kaks tuntia, oli niin kivaa. Kone käynnistyy ihan ajatuksesta, käyntiääni tosi nätti ja hiljainen. Eikä ollut edes tankki ihan tyhjä kun lopetin. Kolmioterällä vetelin tuolta rytöalueelta pihlajat, koivunalut ja muut vastaavat pötkölleen. Oikeastaan varsin sopiva kone tämmöisen ranchin siistimiseen, kevyt ja mukava käyttää. Ihan niin nopeasti ei ota täysiä kuin joku 2-tahtari mutta ei kummemmin tarvi odotellakkaan.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
ai Honda..mielenkiintoista..enpä tienny sen tekevän näitäkin..kestääkö kysyä hintapolitiikkaa??
__________________
W163 ML 400 CDI Ei ole enää maasturia. Leipäkää maistu enää leivältä.. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tonnista tuli vähän takaisin... ![]() -kolmioterä -siimapää mukana erikseen -pehmustetut ihan ok valjaat -käyttiskirja -tulppa-avain ja olikohan joku ruuvari tms -tankin vielä laittoivat täyteen -4v takuu
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Stihliltä kombimasiina
Aikani kattelin tuubivideoita kombikoneesta ja aiemminkin on kiinteistöhuollon kokemusta Huskin vastaavasta niin meninpä noutamaan monitoimivekottimen. Heti joutui tunnustamaan tietämättömyytensä mosasta, pörisee venttiilitekniikkansa vuoksi kuin nelitahti mutta syö öljybensaa. Mikäs tää oikein on?
Sattui semmoinenkin omituisuus että olin ostavinani 130 KM:n, vetäisin mökillä jo muutaman aarin heinää nurin ja sitten kone takapaksiin ja huomasin mallimerkinnäksi KM100...kuiteissa ja kaikissa dokkareissa seisoo 130 KM ![]() Mutta satkullakin heinä kaatui napakasti, tosin ei sitä oo kyllä tottunut tasaiseen pärinään kun perus kakstahtisella tulee ulvauteltua liikkeen mukaan. Tuo ei ole läheskään samalla tavalla kierrosherkkä. Mutta mites on, pitääkö moottorisahan tapaan huolehtia jäähdytyskäytöistä ettei tule vaurioita? Kiinteistöpuolella todettiin että Hussen versio joutui liian koville hiekotussepelin poistossa kumitelalla, eivät paikat kestäneet. Ammattikäyttö voi olla liikaa tosin 130:llekin, mutta toiveena olis satunnaiset keikat telalla, jyrtsäterillä ja siimurilla. Puhallin vitilumen poistoon portailta, saas nähdä? |
#6
|
||||
|
||||
![]()
itse olen näin kuvitellut että tuolla öljybensalla päästään eroon siitä ettei saa käyttää kuin moottori oikeassa asennossa??
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ajelin taas taas tuolla pöristimellä. Nyt siimapäällä, ja sehän tässä tosiaan on että mukavampi ajella tasakaasulla kun ei ole sellainen äkäinen ollenkaan. Tosin mun käytössä sillä kakstahtarillakin mennään aikalailla tasakaasulla kun pääasiallinen käyttö on tuon rytöalueen pitämistä inhimillisessä kunnossa, mitään kukkapenkkihifistelyä ei tehdä ja frouva onkin sen erikseen kieltänyt. Lentää kaikki rikkakasvit sinne vaivalla nypittyyn kukkapenkkiin.
Tolla vähän tehottomalla 2t vehkeellä piti heinikkokin ajaa ns. tuppi nurin, tällä nelarilla riittää semmoinen nätti pintakaasu. Urku auki tolla nelarillakin on jo ajettu kun piti kaataa miehenkorkuinen nokkos-koiranputki-ohdakerytöalue, melko paksuja runkoja umpitiheässä. Hyvin jaksoi ja ääni on kyllä mukavampi kuin kiljuva 2tahtari. Tähän olis kyllä ollut se kolmio parempi mutta en jaksanut lähteä vaihtamaan. ![]() Kaks tuntia riitti bensa vaikka oli tosiaan mukana täyskaasuajoa ihan reilusti.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Myydään husgvarna saha ja raivuri... | Ripe24 | O/M/V Muut | 2 | 20.03.2014 07:58 |
Renkaista mielipiteitä? | Eräjore | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 16.09.2013 13:32 |
kipinä mielipiteitä? | aslakki | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 21.08.2011 10:54 |
Ostetaan Mielipiteitä renkaasta | Rekisteröimätön | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 06.04.2009 12:17 |
mielipiteitä cuulerista | jv | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 21.10.2008 05:24 |