Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.06.2015, 14:33
Castrol:n Avatar
Castrol Castrol ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.03
Sijainti: Helsinki,Suomi
Viestit: 869
Perusasetus

Onko noi oikeesti kiinni noissa jousissa? No aina oppii uutta. Itellä ihan samannäköset tossa 88 mallissa mutta kyllä ne irti lähti ja tosiaan tossa norrassa ei ole kun reikeli. Rungon pää näyttäs siltä että on erillinen osanen toi mistä sakkelin yläpultti tulee läpi. Mutta kuva voi hämätä. Viisaammat vanhojen tietäjät vahvistakoon. Itse olen kyllä ollut siinä uskossa että voipi vaihdella noihin vanhoikin. Mutta voin toki olla väärässäkin. Tuosta kun katsoo niin onhan siellä näköjään kahta versiota mutta jousen päässä on ainakin vaihdettava pusla kuvassa.....

http://nissan4u.com/parts/patrol_r/e...llustration_4/

__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä.

Viimeksi muokannut Castrol : 10.06.2015 14:36
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.06.2015, 15:21
Natosj:n Avatar
Natosj Natosj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.09.10
Sijainti: Kainuu/Sotkamo
Viestit: 269
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Castrol Näytä viesti
Onko noi oikeesti kiinni noissa jousissa? No aina oppii uutta. Itellä ihan samannäköset tossa 88 mallissa mutta kyllä ne irti lähti ja tosiaan tossa norrassa ei ole kun reikeli. Rungon pää näyttäs siltä että on erillinen osanen toi mistä sakkelin yläpultti tulee läpi. Mutta kuva voi hämätä. Viisaammat vanhojen tietäjät vahvistakoon. Itse olen kyllä ollut siinä uskossa että voipi vaihdella noihin vanhoikin. Mutta voin toki olla väärässäkin. Tuosta kun katsoo niin onhan siellä näköjään kahta versiota mutta jousen päässä on ainakin vaihdettava pusla kuvassa.....

http://nissan4u.com/parts/patrol_r/e...llustration_4/
Kyllä pitkään katselin että onko tämä mahollista.
Minusta ne oli kiinteästi kiinni jousissa ja tuossa rungon puolella. Jäi puslat vaihtamatta...

Eilen purin uudemman patrollin etujouset ja niissä oli ihan normaaliin tapaan puslat kyllä.. Eli nuo puslat mitkä olin tuohon ostanut niin käy uudemman mallin sakkeliin jousen pusliksi eli alempiin pultteihin...

Mutta taas uudemman mallin sakkelit ei käy tuohon vanhaan runkoon kun rungossa oleva sakkelin reikä liian pieni...??
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.06.2015, 22:59
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

kunhan ei ois jäänynä holkki kiinni tuonne rungon päähän.. se riippuhan on rasvattava, mut yleensä ajastaan niin jumissa se pultin päälliholkki, ettei ole mitään eloa, voisko olla käyny ajan saatossa sillai, et se päälliholkki hitsaantunu runkoon? vai oliko riippu ihan normaalin näkönen eli pultin ympärillä viellä holokki rasvaantumista varten? tämä ei nyt ole sitten faktatietoa, mutta en oikein jaksa uskoo, että nissani tekis monenlaisia, ko sama osa menee läpi mallisarjan

tarkistin viellä kuvasta, niin 11/1979=> 8/1988 asti identtinen tuo etujousen riippu. eli joko nuo on jonkun edellisen omatekemät kötöstelyt, tahi sitten tuo yllä heitetty ajatus.. melekein kun jousta kahtoo, niin liekkö edes patrollin etujousi

kuvatus: http://nissan4u.com/parts/patrol_r/e...llustration_4/
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.06.2015, 04:32
metsämies75:n Avatar
metsämies75 metsämies75 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.12.10
Sijainti: vuokatti
Viestit: 258
Perusasetus

eturiipukeen etupuoli.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Natosj Näytä viesti
Kyllä pitkään katselin että onko tämä mahollista.
Minusta ne oli kiinteästi kiinni jousissa ja tuossa rungon puolella. Jäi puslat vaihtamatta...

Eilen purin uudemman patrollin etujouset ja niissä oli ihan normaaliin tapaan puslat kyllä.. Eli nuo puslat mitkä olin tuohon ostanut niin käy uudemman mallin sakkeliin jousen pusliksi eli alempiin pultteihin...

Mutta taas uudemman mallin sakkelit ei käy tuohon vanhaan runkoon kun rungossa oleva sakkelin reikä liian pieni...??
jousen päässä on ainaki kahta eri holkki kokoa ja kannattaa nailonista sorvauttaa sopivat holkit koska kumiset ei kestä mitään.rasiaporalla kumisesta kuletin matosta pyöräyttää lätkät molemmille puolille. Samalla sorvauttaa rasvattavat pultit missä nippa päässä.

Viimeksi muokannut metsämies75 : 11.06.2015 05:33
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.07.2015, 11:07
Eastfield Eastfield ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 11.02.14
Sijainti: varkaus
Viestit: 11
Perusasetus

Kiinan korotus


Moro,

Olisko kokemattomalle jeesiä katsastus asiassa.
Kävin kyselemässä konttorilta pitkän GR patukan (-90) muutoskatsastusta 3" jousikorotukselle sekä 33"/12,5 renkaille. Katsastus inssi oli sitä mieltä että jousista pitäis olla jokin lappu josta korotuksen määrä selviää.
No eihän minulla mitään lipettejä noihin kiinan korotusjousiin ole
Pitääkö näissä olla jokin hyväksyntä merkki kanssa?
Olisko kellään jonkin isomman valmistajan lappuja jouten?
Pitääkö renkaille olla jotain todistuksia kanssa?
Varmaan on asiaa täällä puitu paljon mutta search ei oikein anna osumia.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.07.2015, 12:05
fintroll:n Avatar
fintroll fintroll ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 296
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eastfield Näytä viesti
Moro,

Olisko kokemattomalle jeesiä katsastus asiassa.
Kävin kyselemässä konttorilta pitkän GR patukan (-90) muutoskatsastusta 3" jousikorotukselle sekä 33"/12,5 renkaille. Katsastus inssi oli sitä mieltä että jousista pitäis olla jokin lappu josta korotuksen määrä selviää.
No eihän minulla mitään lipettejä noihin kiinan korotusjousiin ole
Pitääkö näissä olla jokin hyväksyntä merkki kanssa?
Olisko kellään jonkin isomman valmistajan lappuja jouten?
Pitääkö renkaille olla jotain todistuksia kanssa?
Varmaan on asiaa täällä puitu paljon mutta search ei oikein anna osumia.
Mä otin lasku mukaan missä se sanoi jouset olivat GR:ssä tarkoitettu ja korotus oli mukaan (2" mulla). Katsatusmies sitten on vain mittanut navan-pyörankaaren valissa "korkeus".

Täällä on jossain forumissa joku kuva trafi lappusta mikä sano autoja mikä on 10R15LT renkaat voit hyväksua 33" renkaat täällä:

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=27714
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.07.2015, 15:56
onre onre ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tampere
Viestit: 28
Perusasetus

Mites on porukalla Tamgearsin maahantuomat etupyörän laakerit kestäny 160-koppasessa? Multa räjähti yks alle 10 tkm ajettu, rikkoi navan myös siihen kuntoon että vaihdoin kokonaan. No, nyt toinen reilut 30 tkm ajettu alkaa olla myöskin täysin vaihtovalmis.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.07.2015, 14:05
Eastfield Eastfield ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 11.02.14
Sijainti: varkaus
Viestit: 11
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fintroll Näytä viesti
Mä otin lasku mukaan missä se sanoi jouset olivat GR:ssä tarkoitettu ja korotus oli mukaan (2" mulla). Katsatusmies sitten on vain mittanut navan-pyörankaaren valissa "korkeus".

Täällä on jossain forumissa joku kuva trafi lappusta mikä sano autoja mikä on 10R15LT renkaat voit hyväksua 33" renkaat täällä:

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=27714

Kiitos vinkeistä!
Tulostin mukaan tuon Trafin paperin ja otin mukaan jousien valmistajan toimituslistan josta tuotteen sopivuus autoon selvisi.
Hyvin kelpasi katsastus insinöörille.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
patrolli


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HILUX- kysy ja vastaa- palsta KepesJokke Tekniikka & Jutustelu 5066 26.05.2026 12:40
Mitsubishi L200 -kysy ja vastaa- Jouni_S Tekniikka & Jutustelu 332 01.04.2023 15:38
Jeep Wranglerien kysy ja vastaa-Ketju hoojii Tekniikka & Jutustelu 227 15.08.2020 20:03
Kysy Piinalta, Piina tietää! piina Kysy Piinalta 0 02.11.2005 22:21
Tuhosinko Bfg MudTerrainit?? ja helmaputkista kysy sippis Tekniikka & Jutustelu 5 02.04.2004 07:20


Sivu luotu: 17:59 (GMT +2).