![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() mie taisin lannistaa hiukan, mutta ei kyllä ollu tarkotus ihan niin rajusti vittuilla ![]() mutta asiaan.. se kemppi on takana ihan "ok" koska se on a) halpa b) oikein tehtynä varma (aina lukossa!) fiksu se ei missään nimessä ole, mutta joskus on pakko oikasta hiukan mutkia, että saa rajallisten budjettien rajoissa tehtyä edes jonkinlaisen kamppeen millä harrastaa. eteen ei ole fiksusti mitään muuta mahollisuutta yhteenkään automerkkiin kuin se kytkettävä lukko. palalukot menee yksinään päälle, kuten torsen tyyppiset ja kitkakin nahistaa keulassa ja maantiellä nuo kaikki "automaattilukot" TODELLA VAARALLISIA. ne on oikeesti hengenvaarallisia laittaa sinne. mettävehkeessä ne tekkee justiinsa tuon, että murrokset on silppuna, kuten vetarit, napalukot ja iteasiassa ihan kaikki mitä siellä etuakselilla on. ei tule kestämään, vaikka laittelisi mitä cromo osia ja hathat palikoita jotka maksaa tonneja, ajatus ja jo autotekniikan perusteellakin täysin tyhjä arpa. jos ei heti porsi, niin kotvan kuluttua porsii, se on aivan varma. ja mitä tuohon siun autovalintaan tulee, et erikoinu tarkemmin mallia, patrolleja on suomessa ainakin neljää eri tyyppiä ja niistä lyhyet variantit viellä, kaikissa pieniä eroja akseleiden, koneiden, yms osalta. perus pitkäkorinen on kankee jo yksinään, saati etupää lukossa. mutta sillä pääsee pelimies helkkarin pitkälle ja viellä poiskin ihan kemppi perseen, tai jopa vakio kitkan turvin, ekana vaan pitää oppia se lentotukialusmainen ajokäytös ja perusjutut ajotekniikoista. tällä foorumilla on sekä patrol guruja, että noita jotka osaa neuvoa ajotekniikan niksejä aika paljon, eli ei kysyvä tieltä eksy ja VARMASTI kysyjälle vastataan ja häntä neuvotaan ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Pitkä kankee lehtijousi hirmu pihamaalla retkottaa
![]() ![]() ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Miten mahtaa takaperän sisuskalut käydä etu perään ?
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
kahopa tuosta "patrol kysy ja vastaa" vitjasta, siellä on jossai välikössä vertailtu nuita akseleita keskenään ja nimenomaan lukkojen ja sisäkalujen osalta, jokasesta patrollin mallista on käyty sama keskustelu varsin kahteen kertaan
![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
onko nyt kyseessä vanhempi vai uudempi patrolli ?
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Patu on w160 80luvun alkupäästä eli ilmeisesti tarviin pätkä patrollin takaperän jos kitkaa haaveilen.
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Jep. Pikkuperän kitkalukko käy, jos vaan jostain sellaisen löydät.
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
nyt ois sama lukkomurikka menossa suzukin etupäähän ilman shimmausta.. pitäs sen kuitenkin olla lujempi kuin avoin tasauspyörästö. kun kerkeis vaan joku rakentaa.. ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Niin, käytöstä se on monasti osien kulutus kiinni. Metsässä särkyy ja maantiellä kestää! |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
tää etupään automaatti on ihan sama ikiriidan aihe kun ne mutikat "talvirenkaina" toiset pärjää kun ne on tien tukkoina ja elää pikkusen riskirajoilla, me toiset jotka ajetaan työksemme kyrpiinnytään kun joku harrastelija seikkailee ja vaarantaa muut ![]() mie en laittas jos autolla ajetaan tiellä, pl jotkut 1km siirtymät kävelyvauhtia ajoalueelta toiselle. kytkettävä on ainua vaihtoehto keulalukoksi, sit ennen vaikka investoi vinssiin ja jättää etupään avoimeksi.
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Tapanani on korjata virheellisiä käsityksiä kun niitä tapaan. Kun selkeästi ei tiedetä asiasta. Torseenista puhuessa pitäisi ennemmin puhua torsen-tyyppisestä tasauspyörästöstä. Se jakaa vääntömomenttia pyörien kesken, mutta sallii eri pyörintä nopeuden. Etu vedolla sen huomaa. Nelivedolla se toimii lähes eleettömästi (edessä on aina parempipito kuin normaalitasauspyörästöisellä). Ajotekniikkassa ei pidä väheksyä ohjaamista sillä hallitaan luiston ja pidon suhdetta. kun mutkassa lähtee lapasista on ihan sama mitä sadetansseja vedellää kabiinissa. Tehot pois, ohjaat luiston suuntaan! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kokemuksia peltityökaluista? | jnu | Chit-Chat | 24 | 07.02.2012 11:59 |
kokemuksia | petrool | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 15.12.2008 20:14 |
kokemuksia pressutalleista ? | pee | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 19.07.2007 09:04 |
Kokemuksia lumikengistä? | KarvaTurpa | Chit-Chat | 12 | 25.11.2006 10:11 |
KOKEMUKSIA ? | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 22.02.2006 09:10 |