Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.05.2015, 20:14
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Napalukko irrottaa renkaan vetarista, ei se muuta tee. Eli maasto-ominaisuuksiin niillä ei ole mitään merkitystä. Muutenkin aika turhat kapistukset, vähän säästää bensaa jos ajaa takavedolla napalukot auki mutta bensahan on halpaa
Murrosmurskatilanteessa on loistava kapistus saada halvaantunut ajoneuvo liikuntakykyiseksi purkamatta osia irti (ittellä ainakin tuppaa jäämään aina romut jumiin ja rengas ei pyöri)

__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.05.2015, 21:03
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti
Murrosmurskatilanteessa on loistava kapistus saada halvaantunut ajoneuvo liikuntakykyiseksi purkamatta osia irti (ittellä ainakin tuppaa jäämään aina romut jumiin ja rengas ei pyöri)
No juu, tämä on tietty totta. Mutta silti en moisia kapistuksia autooni laittaisi.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.05.2015, 21:59
Nisse:n Avatar
Nisse Nisse ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.10.14
Sijainti: Vantaa
Viestit: 181
Perusasetus

Siis heguli,kirjoitit et ei niillä mitään tee?kyllä ne mulla ainakin kytkee vedon etupäähän,vai mitä tarkoitit?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.05.2015, 22:59
topeho topeho ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.06.14
Sijainti: oulu
Viestit: 67
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nisse Näytä viesti
Siis heguli,kirjoitit et ei niillä mitään tee?kyllä ne mulla ainakin kytkee vedon etupäähän,vai mitä tarkoitit?
varmaan vertas alkuperäisiin "kiinteisiin" elä laita manuaalilukkoja nii vetää aina etupää.. nelivedolla siis..

Viimeksi muokannut topeho : 30.05.2015 23:04
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 31.05.2015, 09:13
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nisse Näytä viesti
Siis heguli,kirjoitit et ei niillä mitään tee?kyllä ne mulla ainakin kytkee vedon etupäähän,vai mitä tarkoitit?
Napalukko kytkee etupyörät kiinni vetoakseleihin, ei muuta. Jos napalukot on auki, ei etukardaani, perä eikä vetoakselit pyöri. Ja tämä siis ajettaessa takavedolla. Kun jakiksen laittaa lukkoon, alkaa noi kaikki hilut pyöriä mutta napalukkojen ollessa auki veto ei tule renkaisiin saakka. Tuossa tilanteessa napalukot kiinni niin etusetkin vetää.

Alunperin moisia ei autoissa ollut mutta polttoaineenkulutuksen minimoimiseksi niitä alkoi autoihin tulla, joko mekaanisesti kytkettäviä tai automaattisia. Yhteistä noille on, että tuppaavat ajan saatossa jumiutumaan. Eikä se polttoaineen säästö ole merkittävää jos ajattelee koko harrastuksen kuluja. Tolla mun harrasteautolla tulee niin vähän kilsoja vuodessa, että on aikalailla sama viekö se kympin vai kaksi satkulla.

Ja etuperän lukitukseen napalukoilla ei siis ole mitään merkitystä.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.05.2015, 20:58
Nisse:n Avatar
Nisse Nisse ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.10.14
Sijainti: Vantaa
Viestit: 181
Perusasetus

Juuri näin,tota hain,eli aikaisemmin tarkoitinkin,että,vaikka vedot olisi päällä,mutta napalukot auki,niin auto on takavetoinen.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.06.2015, 06:21
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.050
Perusasetus

Osaisiko joku kertoa SJ410 kannen kiristysmomentin ja venttiilin välykset?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.06.2015, 08:41
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

7 5 1 3 9 Järjestys
10 4 2 6 8

Tiukkuus 46 to 50 Ft-lbs


venttiilivälykset kylmänä:
- imu 0,13 - 0,17
- pako 0,16 - 0,20
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 03.06.2015, 17:20
4WD 4WD ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.04
Sijainti: Lounais-Suomi, Finland.
Viestit: 434
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tare Näytä viesti
Osaisiko joku kertoa SJ410 kannen kiristysmomentin ja venttiilin välykset?


tehdasmanuaalin kiristysjärjestys
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 9 (0 jäsentä and 9 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 19:36 (GMT +2).