Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 21.05.2015, 09:34
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Perusasetus

Eli ilmeisesti minä siis olen palstan ongelma? Yleensä kyllä puhun ihan omakohtaisista kokemuksista. Vaikka ne välillä voikin kuullostaa melko legendaarisilta Sattuu vaan olemaan niin että olen omistanut aika monta erilaista maasturia ja olen ajanut niillä jokaisella maastossa. Olen muuten koeajanutkin aika montaa eri maasturia ja jokaisella olen muuten käynyt vielä metsässä. Kävin minä offaileen country Golfillakin (sellaisenkin olen omistanut) vaikka niin väitettiin ettei se ole maasturi. No eihän se ole, mut oli siinä neliveto Kyllä sekin yllätti ominaisuuksillaan. Kävin muuten tuossa viime talvenakin ajamassa hieman erilaista rallia. Muut ajoi nastarenkailla niin mulla oli kitkat kun en viitsinyt sijoittaa rahaa renkaisiin. Siitäkin tuli vittuilua. En itseasiassa sijoittanut pahemmin rahaa koko autoon. Sekin muuten aiheutti vittuilua. Mun kisa auto maksoi kaikkineen alle 200e. Kisaan tais lähteä joku 32 autoa jos oikein muistan. Puolivälistä lähdettiin ja maaliin tultiin sijalla 8. Hauskaa oli koko rahan edestä ja kyllä ne kitkatkin siellä yllättävän hyvin toimi. Taisin olla muuten ensimmäinen kuka ylipäätään ajoi kitkarenkailla. Kaikki ajanut aina nastoilla. Se nyt oli tiedossa ettei niillä todellakaan voita kisaa, mutta kyllähän se yllätti kun ei tullut edes viimeiseksi. Kisa-autoksi olisin muuten halunnut jonkun italian ihmeen ihan vaan siksi kun oletus on että ne on aivan paskoja pelejä. Noh. Opel oli aika lähellä tätä unelmaa, sellaisella kisailtiin. Hyvin se kisan toimi kuitenkin. Pointti oli kuitenkin se etten taas toiminut kuten muut neuvoi vaan sovelsin ihan omaa settiä. Lopputulos kyllä yllätti itsenikin. Se ettei yleensä tee kuten muut on taas ihan tietoinen valinta. No nyt jos tämä olisi joku ralli foorumi niin mitä seuraisi jos heittäisin ehdotuksen jääratakisaan että laita kitkat alle? 99,9% varmaan torppaisi idean. Itsekin varmaan torppaisin idean vaikka ei olisi mitään kokemusta. No onko niillä kellään kokemusta asiasta? No ehkä muutamalla oman auton alta maantieltä, mutta onko välttämättä jääratakisasta? Minä taas voin puhua ihan omakohtaisesta kokemuksesta kun niin typerää ideaa kokeilin ja yllätyin lopputuloksesta.

Mutta voiko oikeesti kukaan väittää että täällä ei tuo toitsu olisi muka joku jumalasta seuraava? Jotain varmaan myös kertoo että niitä on varmaan palstalla eniten, safareilla eniten jne. No voiko suurinosa porukasta olla väärässä? No voi olla. Tuolta voi kuka vain lukea kysymystä mikä maasturiksi. Suurinosa on sarjaa toitsu. Perustelut luokkaa esson baari. Jos joku ehdottaa esim. pajero niin sehän lytätään heti ensimmäisenä. Oikeastaan mitä tahansa kysyy niin Pajero on vaan paska laitos. Yleensä toitsumiesten toimesta, kenellä ei oikeesti ole minkäänlaista kokemusta koko pelistä. Se perustelu yleensä perustuu mielikuvaan kyseisestä laitteesta. Minullahan on muuten Pajero ollut ja kyllä se oikeesti yllätti siihen mielikuvaan mikä täältä palstalta oli tullut. En tiedä olenko minä sitten palstan ainoa kaveri millä on ollut toitsu ja olen sen käytännössä todennut täysin paskaksi laitteeksi. Palstalta saa mielikuvan että toitsun ratissa pääsee jumalten seuraan ja se on ihan yliveto peli maastossa. Kyllä sen ratissa on suurimmat pettymykset kokenut. Se ei toiminut edes rakennettuna metsässä. Ehkä tuon toitsusta luodun mielikuvan takia siitä tuli melkoinen pettymys? Tuli kuitenkin sellainen omistettua, sitä tuli rakennettua ja tuli myös koettua kuinka onneton esitys se on. Tuo sitten tuntuu aiheuttavan ongelmaa kun ei oikeasti näe sitä kovin kehuttavana pelinä ja tuo tämän asian vielä julki. Jokaisella merkillä on ne hyvät ja huonot puolet. Mutta tämän erään merkin kohdalla varsinkin tällä palstalla ne huonot ominaisuudet loistaa kyllä joka topikissa poissa-olollaan. Itse uskon enemmän suoraan palautteeseen kuin tuohon täysin typerään suomalaiseen tapaan olla hiljaa ongelmista ja vetää viinaa vitutukseen. Ehkä lopuksi vielä eukko piestään, ilmoitetaan offipalstalla että lähden palstalta pois kun on paskaa porukkaa paskoilla neuvoilla ja sitten ollaan taas mies. On tuo melko säälittävää touhua.

Tulihan tuossa muuten Balenoakin rakenneltua. Eikä sen mistään jarrusteisteistä koskaan olisi leimalla pitänyt mennä läpi ja olen mulkku kun en vie jarrudymoon sitä. Kummasti se edellinen kaveri oli sen niillä jarruilla saanut leimasta läpi, eikä taatusti ole toiminut kuten kuuluu. Eikä se kaveri varmasti missään kertonut kuinka jarrut on tehty tai mitä viritelmiä se ylipäätään on tehnyt. No minä sitten vähän virittelin ja kerroin näistä viritelmistä. Ei ne ihan putkeen mennyt kun päähänkin tuli melkoinen vekki ja verikin lensi. Lopulta pakkohan ne jarrut oli tehdä kuten neuvottiin alunperin kun alkuperäiset osat meni ihan paskaksi siinä soveltaessa. Mutta en kyllä muista itse koskaan ketään täällä mulkuksi tai vastaavaksi haukkuneeni (toitsuja olen kyllä haukkunut, koska ne on vaan niin paskoja laitoksia) tai käskeneeni siirtyä muihin harrastuksiin kun ei osaa tai tuo julki jonkun kaikkien tietäneen "salaisuuden". Tuossa kun pikaiseen vähän selailin noita omia vanhoja topikkeja niin aikamonessa joku muu kyllä menee henkilökohtaisuuksiin. Olisihan se jeez kun olisi tälläisen suuren gurun arvossa, minkä neuvoja ei kyseenalaisteta millään tavalla. En vaan usko tuollaisiin guruihin ihan joka asiassa, enkä kyllä sellaiseen asemaan edes koskaan halua. Toki ne usein on oikeassa, mutta pakko silti hieman soveltaa jos itse teen Joskus onnistuu, joskus ei. Mitäs sitten? Harva täällä kertoo jos ei onnistu. Jos kuitenkin onnistun tässä soveltamisessa niin silti olen se mulkku mikä ei usko tämän gurun suureen ideaan. Sitä en sitten tiedä tekeekö joku "salassa" sitten meikäläisen kertoman neuvon vaikka joku suuri guru olisi neuvonut tekemään sen kokonaan toisin? Täällä ei vaan mainitse siitä yhtään mitään. Mainittakoot vielä että gurulla en tarkoita ketään tiettyä henkilöä. Itse olen kertonut myös noista perseelleen menneistä jutuista ja ehkä siksi olenkin se mulkku mikä ei arvosta toitsuja pätkääkään ja millä ei ole kokemusta mistään

Liittyykö tuo nyt millään tavalla tämän palstan nykyiseen menoon? No osittain. Ennen tosiaan melkoista soveltamista sai duunata, ilman että heti haukuttiin koko idea. En vaan oikein pidä ideasta että joku tietty henkilö nimetään yleiseksi ongelmaksi ja silti sanotaan ettei saa mennä henkilökohtaisuuksiin ja homman pitää perustua edes jonkin asteen kokemuksiin. Tuossa vielä melko selkeästi tehdää julki kuka tämä henkilö on.

Vastaa lainaten
Vanha 21.05.2015, 10:51
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Eli ilmeisesti minä siis olen palstan ongelma?
*Nips*
En vaan oikein pidä ideasta että joku tietty henkilö nimetään yleiseksi ongelmaksi ja silti sanotaan ettei saa mennä henkilökohtaisuuksiin ja homman pitää perustua edes jonkin asteen kokemuksiin. Tuossa vielä melko selkeästi tehdää julki kuka tämä henkilö on.
Chill out Nerd-O.. Tai jaa vuodatus ainakin pariin eri postaukseen.
Luen tätä ihan mielenkiinnolla, mutta tuossa oli jo aika paljon asiaa. Onneksi sulla on hallinnassa tuo kappalejako, muuten olis pää haljennu.

Turhaan tässä sormella osoitellaan yhtä ihmistä, kyllä täällä muitakin persoonia on, joita pitäis sormella silloin jo osoitella..

Jos ei jonkun ihmisen kommentit kiinnosta, niin asetuksista vaan "ignore" päälle ja that´s it! Ei joudu enää kattelemaan hänen kommenttejaan..

En vaan itse ainakaan moiseen pysty, vaikka jonkun jutut ottais päähän. Sen verran utelias olen, että haluan nähdä mitä joku ärsyttävä kirjottaja taas on kirjotellu. S/M??
Vanha 21.05.2015, 11:33
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Gary Grand Näytä viesti
Chill out Nerd-O.. Tai jaa vuodatus ainakin pariin eri postaukseen.
Luen tätä ihan mielenkiinnolla, mutta tuossa oli jo aika paljon asiaa. Onneksi sulla on hallinnassa tuo kappalejako, muuten olis pää haljennu.
Tuota oli vaan vähän nihkeä kirjoittaa yhdellä lauseella. Tai ehkä siihen ois vaan pitänyt kirjoittaa haistakaa paska mä lähden pois? Se perinteinen. Eikä mua haittaa vaikka omaa osaamistani haukuttaisi, koska en vaan osaa. Sen voi tehdä ihan noissa mun tekemissä topikeissa. Mutta tuo kyllä vähän häiritsee että meikäläistä pidetään malliesimerkkinä häiriköstä millä ei ole mitään omakohtaista kokemusta asiasta mistä puhuu. En muista kyllä kirjoittaneeni mihinkään mistään asiasta mitä en olisi kokenut tai nähnyt. Tai jos olen niin kyllä yleensä sen tuon esille että on kuullut asiasta. Kuitenkin samaan aikaan nillitetään ettei saa mennä henkilökohtaisuuksiin ja ettei saisi kertoa kuin omista kokemuksista. Joku ristiriita tuossa on. Melko selkeesti tuossa vaan erästä palstalaista syytetään monestakin asiasta.

Ehkä se vaan vituttaa joitain kun vaihtelee menopelejä jatkuvasti ja on niin monesta eri merkistä ja mallista ihan niitä omakohtaisia kokemuksia mitä täällä voi sitten onnesta soikeena jakaa Vielä enemmän perseestä on kun silloin tällöin tulee hankittua pelejä millä ei teoriassa pitäisi olla mitään toivoa liikkua metsässä, mutta kummallisesti ne siellä kuitenkin kulkee. Ei se homma aina sitä rakennettua maasturia kaipaa. Kyllä tuo Balenokin sinne metsään vielä tulee eksymään tavalla tai toisella. Eihän nelivedossa muuten mitään järkeä ole.
Vastaa lainaten
Vanha 21.05.2015, 13:19
Castrol:n Avatar
Castrol Castrol ei ole kirjautuneena
Konkari+++

Rekisteröitynyt: 08.07.03
Sijainti: Helsinki,Suomi
Perusasetus

On tullut huomattua ajansaatossa kyllä muutosta jos jonkinlaista....Suurin on juurikin tuo että jos et heti vedä övereitä lähes kaikessa niin se ei kannata tai se ei ole off roadia....Kuitenkin tämäkin laji on paljon muutakin kun sitä auton rikkomista siellä metsässä tai muuten vaan ajellessa. Itse kun olen ns.villasukka offari kun en tykkää mennä raivolla ja syvimpään ojaan niin monesti kuullut että mitä järkeä sitä on edes sitten rakentaa. Noh juurikin se rakentaminen on aika suuri osa tätä ohrootia.

Mutta kyllä kaiken kaikkiaan tämä palsta on siltikin edelleen yksi parhaimmista joista saa neuvoja kunhan vaan osaa suodattaa sen kaiken ylimääräisen hutun mitä sinne kaikki ikään,sukupuoleen,rotuun ja merkkiuskontoon katsomatta suoltavat.

Niinkuin tuolla joku jo mainitsikin että otetaan ne bedlockit löysälle ja nautitaan muustakin kun vittuilusta niin olettaisin että tämäkin palsta paranee entisestään. Ja minähän en voi vedota siihen että olisin ollut ns. vanha jäärä täällä kun vasta 12 vuotta täynnä

P.S:itsekkin syyllistynyt joskus kaikkeen turhaan.

Viimeksi muokannut Castrol : 21.05.2015 13:24
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ennen Isuzu prokkis, nyt Suzuki Jussi Heinonen Maasturiprojektit 116 01.02.2015 20:22
Tuxu ennen ja jälkeen.. k81 Chit-Chat 29 24.04.2010 13:03
"Projektit ennen ja nyt" topici hukassa... samisami2 Tekniikka & Jutustelu 3 18.05.2007 15:14
MutaSpoorit, Ennen ja nyt !! SuurSyömäri Chit-Chat 8 06.01.2007 19:41
Ennen oli kaikki paremmin, vai oliko? Wille Society 1 11.12.2006 11:31

Sivu luotu: 10:25 (GMT +2).