![]() |
|
|
|||||||
| Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Kysyin viime kesänä naapurin maajussia painamaan muttei uskaltanu ajaa järveen.. Hiekka pohja. Ja mummolle on 700km siivu ni ei aina ennätä laituria nostamaan.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Jos ei ole kiire niin odotetaan talveen ja jäältä painaa.. reikä jäähän ja tökkimään.
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Valat anturat paikalla. Ei ne kovin isot tarvi olla. Riippuu tietenkin laiturin koosta, mut 600x600x200 kestää jo paljon.
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Ikävä kyllä rannalle nostettava laituri on melkein ainoa konsti jäitä vastaan.
Sen noston voi tehdä helpoksi käyttämällä vinssiä. |
|
#5
|
|||
|
|||
Kunnon antura, paljon rautaa. Hyvät tartunnat....ym.Lainaus:
Ja päähän anturan päälle perinteinen salvettu arkku painekyllästetystä parrusta. Senkun vielä täytät kivillä niin päälle saa vaikka tanssilavan. Tosin mikään rakennelma ei ole rikkoutumaton, varsinkin suuria jäämassoja ja kovaa tuulta vastaan. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Olisiko hassu ajatus kiinnittää ne paalut tukevasti metriseen ruuvipaaluun ja kiertää pohjaan. Sitten laiturirakenne päälle sellaiseksi että voi keväisin kiertää niitä paaluja
syvemmälle ja oikoa jos kovin kallellaan ovat. Kyllä luulisi kaltaiseltasi tekijämieheltä onnistuvan |
|
#7
|
|||
|
|||
|
tai sit tekee samalla lailla kun se entinen jos se on kestäny jäät ja tuulet ehkä kymmeniä vuosia niin miks se ei kestäis tästä eteenpäinkin.
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Vinssattava laituri olis kyllä offimiehen valinta.
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Joskus kattelin kuvia kun vanhemmalle ihmiselle oli tehty laituri vinssattavaksi
Kiskot oli maalla olevassa osassa ja järvessä olevassa osassa oli auton vanteet ja navat alapuolella Syksyllä papparainen sit otti liitoskohdan laudat ylös ja vaijerin laitto silmään kiinni ja veivaamaan rannalla ollutta vinssiä, jolla kiskottiin vene päivittäin kuiville Tosin ite varmaan tekisin toisin päin eli kyllästetystä puusta kiskot ja ne vanteet siihen maalla olevan reunaan ja toisen sopivaan kohtaan ennenkuin järvi osa kallistuu maaosan päälle Samoihin kiskoihin vois tehdä kaiteiden maan puoleisten pään kiinnityksen Sit ketjulla vois tehdä rajoittimet ettei käy vanhan aikasesti ja muori ottaa vaijerin irti kiinnittämättä laituria ensin Ellei askartele sen verran enemmän et sen vanteen ympärille sopivan raudan tekee ja ne rajoitin ketjut sit sinne ulkonurkkiin niin ei aallokossa tai tuulella kierrykkään Ilmeisesti järvi ei ole säännöstelty? Eli sitäkään ei tartte ottaa huomioon?
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään / Vaihdetaan helmapalkkia tai tolpat katokseen. | jabe | O/M/V Muut | 7 | 09.02.2015 14:29 |
| Coil-over tolpat bj40 :een | Killer-Wo | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 03.04.2010 21:50 |
| Tuokohan kukaan maahan näitä renkaita | panzer | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 30.11.2008 20:09 |
| Hankookin maahan saannissa vaikeuksia(ko)? | vepele | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 10.12.2007 17:32 |
| LR S2A kone säätöjen ihmeelliseen maahan | Shuttle | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 18.10.2006 21:21 |