Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.05.2015, 22:34
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Onko Toyotoissa automaateissakin tiheät perät? Useinhan manuaaleissa saattaa olla kohtuu tiheät ja ne kestää muutenkin paremmin isoja renkaita, kun taas automaatit tahtoo usein olla aika "aavikkovälityksillä", jolloin laatikkokin helposti kuumenee liikaa..
Automaattitojotissa on tiheemmät perät ku manuaaleissa. Esim. HDJ:ssä on manuaalilla 3.73 välitys ja automaatilla 4.10 välitys. Hodariin voipi viskata 37-39" renkaat suoraan orkkisvälityksille ja hyvin pärjäilee metässä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.05.2015, 23:22
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Tuli nyt itselle joku aivopieru, onhan noissa manuaaleissa yleensä pidemmät välitykset suhteessa automaattiin samalla koneella. Mutta toisaalta keppivaihteiset yleensä tuntuu kestävän vähän paremmin isoja renkaita ilman että tuntuu kuskin penkillä pahalta.

Automaatti sinällään jaksaa momentinmuuntimen takia kyllä mennä eteenpäin liian pitkilläkin välityksillä, mutta ainakaan itse en jaksa sitä automaatin rääkkäystä ja kiihtyvyyden heikkoutta kyllähän tuo nykyinen vekotin esimerkiksi lähti 32" renkailla ripeämmin kuin hieman keskivertoa pirteämpi suomalainen perheauto, mutta silti se tuntui auton rääkkäykseltä ja hitaalta, kun tiesi millainen auton kuului olla..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.05.2015, 08:24
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.075
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Tuli nyt itselle joku aivopieru, onhan noissa manuaaleissa yleensä pidemmät välitykset suhteessa automaattiin samalla koneella.
[OFFTOPIC]
Joo, noin yleensä näis Tojoissa, FJ:ssä tosin toisinpäin: automaatissa 3.727:1 ja manuaalissa 3.909:1, lisäks tomaatissa pidempi askin välitys (0.716 vs. manuaalin 0.799). Automaatti ei täs tapauksessa oikein siedä 35" kumeja, manuaalilla hyvät välit vielä. [/OFFTOPIC]
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.05.2015, 18:24
VsaTku:n Avatar
VsaTku VsaTku ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.15
Sijainti: Naantali
Viestit: 60
Perusasetus

Vai miten se olisi WJ kasilla? Edelleen käyttötarkoitus sama eli metsämonsteri ei haussa, vaan joka muutamasta suosta kuitenkin selviäisi kunnialla.... Kumpiko vaikuttaisi luotettavammalta noin ylöjään? Eli WJ vai ZJ?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.05.2015, 16:48
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

en tiiä noista uudemmista grandeistä, mutta ZJ on kyllä osasaatavuudeltaan ja niiden hinnoilta aika kukkarolle ystävällinen, ihan eri merkkien välisessäkin vertailussa. järjen kanssa jos teet alustan autoon, mietit ja hiukan tutkit mitä sinne kannattaa laittaa, niin tonnilla etenee jo aika huikeesti. eikä tuo nyt käyttiksenäkään mikään huono ole, näppärä pyöriä kaupungissa, maantiellä ihan asiallinen ajella maastoon tehtyjen muutoksien kanssa. tosin kutonen puutuu sitten jo isompien korimuutosten ja 33" turvin aika ilkeesti ja vaatii ne välitykset kompensoimaan painoa ja rengaskokoa. mie oon huono ehkä kommentoimaan sitä kasikoneen eroo tuohon kutoseen ja ylejäänkin vakiojeepistä puhumaan, koska sellasta ei ole koskaan ollu, mutta tuo kutoskoneinen grandi on ihan kelpo auto ja ainakin ne on ihmisen hinnoissa, liki ruosteettomatkin yksilöt
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Päästöarvot pielessä, Katti vai jotain muuta? SamiN Tekniikka & Jutustelu 23 17.07.2011 20:13
235/ 75x15 vai 31/10.5x15 vai joku muu Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 14.01.2010 12:27
Joulukiireet, oliko niitä vai mitä ne oikein on? H_Nietu Chit-Chat 1 23.12.2007 22:37
Muna vai Kana (Eli tela vai pyörä) Chit-Chat 1 01.08.2007 08:48
Ennen oli kaikki paremmin, vai oliko? Wille Society 1 11.12.2006 11:31


Sivu luotu: 04:05 (GMT +2).