Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.05.2015, 19:05
makke190 makke190 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.11.11
Sijainti: karstula
Viestit: 49
Perusasetus

Päivitellääs tännekkin välillä mitä tallissa tapahtuu. Elikkäs niinhä siinä kävi että mitsun kone kesti sen 450tkm ja sitten siitä tuli selvää. Nyt palataan siihen mersun moottori aiheeseen ja sitä aloin oiken enempi miettimään ja toteuttamaan myös.

Ensiksi jähän pajeron ja mersun kytkinkoppien mittailua ja sitten vauhtipyörien vertausta ja mittausta ym. no sitten tuumasta toimeen ja laikka laulamaan. sen jälkeen jyrsimellä tarkempaan mittaan





sitten lohkoon sovitusakseli ja koppien mallausta.



Vehkeet hitsarille ja kopat toisiisa kiinni.





Vauhtipyörä tuli piirrettyä ja vietyä piirrustukset sorvarille ja aineet mistä tehä. Sitten itse konetta mallaamaan. koppa laatikkoon kiinni ja lohko paikalleen.



kansi päälle ja imusarjan sekä pakosarjan/turbon mallausta



Moottorin korvakkeiden tekoa ja mallausta.







Pajeron oma syylärikin mahtuu paikalleen ja siihen saa vesiletkutkin helposti.



Tänään tuli mallattua öljypumppua paikalleen ja sitä aloin suunnittelemaan ja samalla mitoin öljypohjaa. pakoputkea tuli aloitettua mutta jäi 60asteen mutkaa vaille mutta nyt semmoinen on niin pitäs huomenna mennä jatkamaan. Akkukotelo on hieman imusarjan ja tehostajan pumpun edessä mutta saattaa olla et tämä tulee nyt vain yhdellä akulla. täytyy päivitellä kun saa jotain aikaan ja palautetta saa ja pitää antaa

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.05.2015, 19:15
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Aijaijai kun tääkin topic muuttui kiinnostavaks !!!!


Ja ISO peukku noista ruostekorjauksista !
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.05.2015, 21:11
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Hyvältä näyttää. Juurikin samoin tein itekkii laatikon naittamisen. Linjaamisen hoidin irtolohkossa olevalla sovite akselilla jossa sovite kytkinakselille. Tuli juuri linjaansa.
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.05.2015, 21:28
makke190 makke190 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.11.11
Sijainti: karstula
Viestit: 49
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Aijaijai kun tääkin topic muuttui kiinnostavaks !!!!


Ja ISO peukku noista ruostekorjauksista !
Kiitoksia!


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti
Hyvältä näyttää. Juurikin samoin tein itekkii laatikon naittamisen. Linjaamisen hoidin irtolohkossa olevalla sovite akselilla jossa sovite kytkinakselille. Tuli juuri linjaansa.
Joo itsellä kans akseli runkopukkeihin ja pajeron kopassa olevasta reijästä läpi. ja pajeron kopassa reikä oli melkein 10cm pitkä niin saa oikein hyvin kohdalleen. ja ihmeen hyvin mersun ja pajeron kopat sopi yhteen. ylös piti tehdä pieni palanen ja alas ihan pieni pala, muuten sai hitsaamalla suoraan toisiin.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.05.2015, 21:54
makke190 makke190 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.11.11
Sijainti: karstula
Viestit: 49
Perusasetus

Eilen tuli taas vähän harrasteltua pajeron kanssa ja kohta alkaa näyttää melko valmiilta kaikki muutos työt.

Pakoputkesta tuli alotettua ja siitä selvisi yhellä 60asteisella mutkalla ja pikku jatkopalalla niin sai kiinni vanhaan putkeen.



Paikallaan





Sitten siihen syyläriin, eihän se pajeron oma käynytkään kun ei tullut het mielee et laturiinhan se alavesletkun lähtö näyttää...



No siinä hieman mitaten ja tuumailten ja ei muutaku griffiniä keulille. Vähän pientä siivua korista.



Lisärauta alkuperäsiin kiinnikkeisiin johon sitten griffinille paikat.





Syyläri paikallaa ja nesteletkut myös.



Akku telinettä piti hieman kaventaa ja kun tuo toinen akku jää pois niin hitsasin telineen mihin sai tuommosen jakoblokin mistä virta kulkee sulakkeille.







Sitten varmaan tämän rojektin hauskin osuun elikkäs öljypohjan teko. Vähän mittailin ja kahtelin miten korkea sinne sopii ja ei muutaku vaihekerrallaan tekemään.



kehä hepattuna



Siitä sitten pikkuhiljaa muotoa hahmottamaan. tähän tuli lopeteltua ja täytyy ensiviikolla jatkaa taas tästä.



Ensiviikolla pitäisi saapua ahtoputket ja cooleri niin pääsee niitä sovittamaan. Öljyn imuputken suunnittelu alkaa het kun saa pohjan valmiiksi, tai on sekin jo alkanut mutta valmiiksi saa kun tietää pohjan syvyyden. Paisuntasäiliö vielä paikalleen sekä lämpparin letkut ja vesleikkurilla pitäs leikata tuolle pohjalle pulttikehä niin saa senkin valmiiksi asti. Sitten alkas olee aika hyvällä mallilla. Tietysti jotain pieniä mutta suurimmat hommat olis tehty sitten.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.05.2015, 19:54
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Missä jousto-osa? Meinaatko saaha leimattua ennen lakimuutosta?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.05.2015, 09:26
makke190 makke190 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.11.11
Sijainti: karstula
Viestit: 49
Perusasetus

Putken tekovaiheessa jousto oli vielä kaupassa niin tein ilman sitä mutta se on helppo siihen nyt laittaa ennen kun ajoon ottaa. Jos meinaat sitä vääntö muutosta niin ei vaikuta tähän katsastukseen, kone tulee vakio hiluilla kasaan niin tehoa on se 150hv ja vääntö 290Nm ja pajerossa vakiona 125hv ja vääntö jotain 280Nm niin pysytään siinä 20% sallitussa lukemissa. Ja toisekseen en usko että pykälä tulee voimaan ja jos tulee niin vasta parin vuoden päästä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.05.2015, 17:28
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Thumbs up

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja makke190 Näytä viesti
Jos meinaat sitä vääntö muutosta niin ei vaikuta tähän katsastukseen, kone tulee vakio hiluilla kasaan
Eikäkö tollain 2.8TD on vähäpäästöinen, joten mersumoottori pitäis olla myös vähäpäästöisestä Mersusta kaikkine päästöihin vaikuttavine laitteineen semmosenaan. Mut nyt ku tarkemmin lukee niin -96:sta ja jos vakiona niin sitpä se onnistuu nytkin.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
3.2 Pajero Machist Tekniikka & Jutustelu 17 18.03.2015 07:57
Pajero vs. Pajero Sport amaz Tekniikka & Jutustelu 27 30.07.2013 06:23
Myyty mitsu pajero huoltoauto 5D PAJERO TURBO STW-L049GW-M-4X4/2700 Hype O/M/V Ajoneuvot 3 16.04.2013 22:45
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 Propulsion Tekniikka & Jutustelu 8 22.04.2008 16:30
-89 TDIC Pajero osix ja -89 TD Pajero ajoon/lelux O/M/V Muut 0 28.10.2005 07:32


Sivu luotu: 13:29 (GMT +2).