Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.04.2015, 22:53
Ipu33:n Avatar
Ipu33 Ipu33 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 16.10.11
Sijainti: Rauma, Finland
Viestit: 818
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalle Näytä viesti
Jatketaanpa sitten samoilla linjoilla. Nyt Hilun takaperässä LUKKO ja kitka jäi käsiin. Sopiiko jäykkäperäHilun (LN65) kitkalukko niine hyvineen saman mallin etuperään, vai vaatiiko sovittelua?www.nalle-offroad.com
Laitoitko hiluxiin ton kitkan eteen? Itsellä kyllä vetarit muutaman millin liian pitkät kun tota kitkaperää eteen sovittelin Rälläkällä tietty vetareista saa pois mutta ihmettelin kun paljon on puhetta että kävis suoraan.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.04.2015, 05:28
sull45:n Avatar
sull45 sull45 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.05.12
Sijainti: Alastaro
Viestit: 556
Perusasetus

kitka


Mullakin on härvelissa kiristetty kitkalukko etuakselissa ,HJ60 84 vm.ja o,7 teraslevyt lisatty molemmin puolin ja hyvin on pelannut.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.04.2015, 10:43
karvanoppa:n Avatar
karvanoppa karvanoppa ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 13.05.07
Sijainti: Pilkanmaa
Viestit: 2.282
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ipu33 Näytä viesti
Laitoitko hiluxiin ton kitkan eteen? Itsellä kyllä vetarit muutaman millin liian pitkät kn tota kitkaperää eteen sovittelin Rälläkällä tietty vetareista saa pois mutta ihmettelin kun paljon on puhetta että kävis suoraan.
itselläni suzukissa 46 akselit. edessä kitka. Vetareita piti lyhentää ja sorvata murikan laakeri pinnat pienemmäksi jotta laakerit käy paikalleen.
__________________
KYM#5
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.04.2015, 10:47
Ipu33:n Avatar
Ipu33 Ipu33 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 16.10.11
Sijainti: Rauma, Finland
Viestit: 818
Perusasetus

Paljonko vetareita lyhensit? Niin siis mitkä laakerit ei sopinut paikalleen?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.04.2015, 11:55
sössö84:n Avatar
sössö84 sössö84 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.02.08
Sijainti: mikkeli, Finland.
Viestit: 317
Perusasetus

lyhennys


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ipu33 Näytä viesti
Paljonko vetareita lyhensit? Niin siis mitkä laakerit ei sopinut paikalleen?
Otin omasta kitkan pois hiluksin(65) etuperästä ,korvasin avoimella niin 5-6 milliä piti päähän lisätä matskua vetariin et sattu kaikki muut osat kohdalleen. tuon verran kun ottaa pois niin pitäs mennä. pelivaraa on myös murroksen päässä jos ottaa lukkorenkan pois,mutta pohjaa murroksen pohjaan jos ei ota perän puolelta pois matskua.

46 hiluxin perän kuoriin jos laittaa 65 kitkalukko tasaus pyörästön,niin 46 perän poski laakerin keskireijät liian pienet joten tasauspyörästö sorviin ja laakeri pesän kaula sopivaksi.
täydellinen 65tai lj:n murikka ei tarvii laakeri muutosta.

Viimeksi muokannut sössö84 : 27.04.2015 12:12
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.04.2015, 12:30
Ipu33:n Avatar
Ipu33 Ipu33 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 16.10.11
Sijainti: Rauma, Finland
Viestit: 818
Perusasetus

Juu aivan aivan, itellä siis kokonainen 65 murikka joten ei muuta kun vetareista muutama milli pois.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.04.2015, 00:49
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Siis minne lisäsit materiaa? että sattu muut kohdalle?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sössö84 Näytä viesti
Otin omasta kitkan pois hiluksin(65) etuperästä ,korvasin avoimella niin 5-6 milliä piti päähän lisätä matskua vetariin et sattu kaikki muut osat kohdalleen. tuon verran kun ottaa pois niin pitäs mennä. pelivaraa on myös murroksen päässä jos ottaa lukkorenkan pois,mutta pohjaa murroksen pohjaan jos ei ota perän puolelta pois matskua.

46 hiluxin perän kuoriin jos laittaa 65 kitkalukko tasaus pyörästön,niin 46 perän poski laakerin keskireijät liian pienet joten tasauspyörästö sorviin ja laakeri pesän kaula sopivaksi.
täydellinen 65tai lj:n murikka ei tarvii laakeri muutosta.
Ja tuo kitkalukko etuakselilla, varsinkin jäykällä nelivedolla, tuo ongelmia kääntymiseen, siis "puskee" entistä enemmän, siis lukitsee etuperää aina kun käännytään: siis molemmat etupyörät pyrkii sutimaan. ja ilman kitkalukkoa jompi/kumpi etunen pyrkii sutimaan, ja sutimaton pyörä ei luista sivuttain....
toki esim. hilux on niin etupainoinen tyhjänä, että edellämainittu ei päde suoraan?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.04.2015, 22:43
sössö84:n Avatar
sössö84 sössö84 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.02.08
Sijainti: mikkeli, Finland.
Viestit: 317
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Ja tuo kitkalukko etuakselilla, varsinkin jäykällä nelivedolla, tuo ongelmia kääntymiseen, siis "puskee" entistä enemmän, siis lukitsee etuperää aina kun käännytään: siis molemmat etupyörät pyrkii sutimaan. ja ilman kitkalukkoa jompi/kumpi etunen pyrkii sutimaan, ja sutimaton pyörä ei luista sivuttain....
toki esim. hilux on niin etupainoinen tyhjänä, että edellämainittu ei päde suoraan?
Ei ollut mulla lukkorengasta murroksen sisällä niin piti lisätä vetoakselin päähän lisää rautaa etei vedä poori yli/ohi murroksen sisällä. Hitsasin m8 mutterin akselin päähän joka nojaa avoimen hipinion perän ristitappii. Etu kitkalla ajaessa nelivedolla ja 33, toimii hyvin lumessa ja mudassa mut kun tulee kanto tai kivi niin antaa periksi noin 300tkm ajettu perä. Kääntyi ihan ok mut rattia jäykkä kääntää ajossa. Mitä kuumemaksi perän öljyt hakkuuttaa muta poorissa niin paremmin kitkalukko pitää sen totesin.

Viimeksi muokannut sössö84 : 28.04.2015 22:46
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 29.04.2015, 09:08
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Sinällään edellisen sivun kymmenen vuotta vanhat jutut ei ole ehkä enää niin oleellisia tai ajankohtaisia, mutta olipa huvittavaa lukea miten pähkäiltiin että c-clipillisessä perässä ei voisi olla kitkalukkoa
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 28.04.2015, 08:46
SptV:n Avatar
SptV SptV ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.09.11
Sijainti: Kouvola , Suomi
Viestit: 526
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja karvanoppa Näytä viesti
itselläni suzukissa 46 akselit. edessä kitka. Vetareita piti lyhentää ja sorvata murikan laakeri pinnat pienemmäksi jotta laakerit käy paikalleen.
Mul on LN-65 aksulat ja lukko oli bolt-on .

Edittinä että vaihdoin koko murikan.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mikä mättää Patrollin etuperässä? SKO Tekniikka & Jutustelu 13 28.06.2006 09:07
Rangen etuperässä väljää. Tekniikka & Jutustelu 1 27.06.2005 16:56
mikä runnerin etuperässä toimii sähköllä? Tekniikka & Jutustelu 7 25.01.2005 08:01
Toimiiko 4 veto vai ei Ex_inkkari Tekniikka & Jutustelu 12 08.09.2004 13:26
Minkälaiset stefat lj70:n etuperässä Samppa79 Tekniikka & Jutustelu 2 11.08.2004 10:31


Sivu luotu: 19:03 (GMT +2).