![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Mites oisko tinaus vaihtoehtona?
Suolahapolla putsaten ja pikkupikku pillillä kuumaksi sit ihan sähkötinaa liittimen kohtaan jos palikat on tarpeeksi lämpimät imasee tinan sinne kierteisiin Vaan mistä mestarit on mieltä kestääkö Sit sellainen maininta, et kitti+hamppu ei muuten aina kestä tärinää/hakkausta alkaa kostumaan ja sit tihkuu 3kk oli vessan pytyn liitos sellasella ja alko vuotamaan kun pytty sulki kolauttaen
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
|
#3
|
|||
|
|||
Kierteet tiiviiksi?
Nuo nykyajan kierretiivisteet on todella hyviä, ja kokemuksen mukaan toimii hampulla todella hyvin, teflonteipillä ei.....
Mutta jos kierre, missä normaalisti (edes osan aikaa) vesi, ja pakkasta välillä, niin tuon hampun vois jättää pois. Kunnollinen kierretiiviste kierteeseen, ja vuorokausi- tai pari odottelua liikkumatta +20 c, niin "liimaa" kiinni sika lujaan.... Ja tuo taikasana on juurikin tuo: odotetaan/ei kosketa.. ja ennen tiivisteen levitystä pintojen pitää olla puhtaat. P.S tuo Rst/hst ja messinki? kannatta huomioida myös sähkökemiallisesti, jos esim. normi hanavettä mukana, niin vuosien kuluessa voi olla ongelmia... |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Paloautojen pumppujen liitokset liimataan 2k SUPEREPOKSILLA, kestää hyvin kovaa
käyttöa,tärinää,lämpöä (usein "keitetään" vettä kavitoimalla pumppua esim huuhtelutarkoituksiin).Näin liitokset saa millilleen haluttuun asentoon helposti. Huom. irroitus onnistuu ainoastaan kuumentamalla liimattu liitos esim kosaaniliekillä ym. erittäin kuumaksi.(ei irtoa vaikka vääntäisi isollakin jatkovarrella) joten mahdolliset tulenarat eristeet tulee pystyä poistamaan liitoksen läheltä. Saitko Pee mersun lamppujen liittimet jotka aikoinaan sulle lähetin? T:Palomies Äänekoskelta |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Jep. Liittimet hallussa ja paikallaan - tänks niistä vielä (olut piikissä) !! Epoksi mullakin kävi mielessä, tinaa ym hamppuja en aio kokeilla, joko loctite tms. on ainoa vaihtoehto jnka hyväksyn henkisesti. Nää liitokset tulee kylmävesisäiliölle, joka ei ole juomavesi käytössä ja on juurikin rst tankki ja messinkiset osaset. Tarvinnee poiketa Etrassa tänään ...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Liimat pitää todella hyvin, mutta liitosta ei voi kuivana käännellä enää mihinkään. Muuten alkaa vuotamaan. "Valkoinen liima" Locktite 572 on juuri hyvä.
Pellava + unipack putkikitti pitää myös hyvin, ja liitosta voi kierrellä myöhemminkin, koska se ei kuivu koskaan täysin. Vuonna 1963 vesijohtoputkeen maan alle tehty liitos saatiin auki helposti 2000 luvun alussa. Hampusta ei ole kokemusta...
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
|
#8
|
||||
|
||||
|
577 Loctitea kipaisin tänään, kohtuu kilohintasta kamaa, alennuksinen tonnin / kilo
![]() Onneks ei montaa kiloa mee ... Viikonloppuna vois testata näiden pitävyyden, ennenko heittää sen kopperoon asumaan ... Milläs tuommosen RST n pinnasta muuten lähtee nuo ruostejämät ??
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 23.04.2015 19:16 |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
hamppu ja loctite 577 myös hyvä yhdistelmä. messinkiset kierreosat tietysti täytyy karhentaa eihän ne muuten teipit ja hamput pysy kierteellä. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Toi liima toimii siihen asti kun päätät säätää sitä liitosta myöhemmin, eli ei kestä kääntelyä kuivana yhtään kertaa.
|
|
#11
|
|||
|
|||
|
jos hampulla ja kitillä OIKEIN pakkaa kierteen niin varmasti pysyy... hapun kun lähtee kiertämään kierteen alusta ja etenee juurtakohti.. kun on päässyt juureen niin pyöräyttää loppu "hännän" noin 45 asteen kulmassa kierteeseen nähden niin takaisin kierteen alkuun niin hamppu kiristyy kierrettä vasten kun liitintä pyörittää kierteeseen.
saikohan tuosta kukaan selvää.
__________________
Suzuki SJ410 1.9TD -82 Volkswagen tiguan 2.0TDI -11 OFFROAD OULU |
|
#12
|
||||
|
||||
|
Jep.
Liimattu Loctitella, se asia ok, eikä säätöön tarvetta, seuraava tarve lienee jos ja kun joutuu jotain vaihtamaan. Laadukkaissa liitos osissa on näköjään kierre karhennettu jo tehtaalta.
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#13
|
||||
|
||||
|
Peräpää (?) alkaa olla lattiankin osalta pintaa vaille valmis:
Materiaalina Hydropanel eli 9 mm kuitusementtilevy: Painavaa, joten hiukan varaa lämpöäkin ...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#14
|
|||
|
|||
|
Mielenkiintoista varsinkin sana sementti!
|
![]() |
| Luokat |
| mercedes, mersu, unimog |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty M: Unimog U1700L Huippu! | Varakone | O/M/V Ajoneuvot | 12 | 06.11.2011 20:29 |
| Unimog | pekkasforest | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 21.09.2009 18:52 |
| Myydään Unimog 406 - 121 - 4 x 4 | carf9927 | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 21.09.2009 16:34 |
| o: unimog | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 02.08.2006 21:14 | |
| O: Unimog | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 07.06.2006 21:11 | |