Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 05.01.2005, 00:24
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Periaatteessa, jos ei välitä siitä että kone tuprauttaa vähän mustaa savua ennen kuin ahtopaineet nousevat, voi maksimisyöttöä vain lisätä, ja elää hetkellisen savun kanssa. Taloudellisuus voi vähäisissä määrin kärsiä jos ajaa paljon niin ettei paine ole noussut.

Koetin etsiä DTLC:n arkistoista tarkempia tietoja ns. boost compensatoreista tai aneroideista ja ilmeisesti Australiassa turboja jälkiasentavat yritykset ovat kyllä aikanaan tarjonneet niitä 3B-koneellekin, mutta pienen kysynnän vuoksi ne ovat vähitellen jätetty pois valikoimista.

Voisi kyllä yrittää kehitellä jonkun vekottimen joka ahtopaineen kasvun myötä päästää painetta imusarjan puolen alipaineletkulle siten auttaen jousta työntämään hammastankoa suuremmalle syötölle.

Sitten on sellainen juttu sen maksimisyötön kanssa, että periaatteessa paras vehje sen määrittämiseen on pakokaasun lämpömittari, mutta toiseksi paras on silmämääräisesti määrittää milloin ei enää tule mustaa savua (musta savu ei ole hyvästä, ylisyöttö polttaa koneen nopeasti), mutta ongelma on että sitä ei voi tehdä ilman kuormaa. Dynamometri olisi paras, mutta kaveri katsomassa pakoputkea esim. ylämäkeen kiihdytettäessä on toinen hyvä vaihtoehto.

Voisihan sitä kysyä jostain dieselpajastakin mitä säätö maksaisi.



Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj-60 turbotus Toni.k Tekniikka & Jutustelu 33 12.10.2009 08:16
HJ-60 turbotus Nerd-O Maasturiprojektit 64 17.03.2009 18:14
l-200:sen turbotus maasteri Tekniikka & Jutustelu 4 16.11.2006 22:09
3B turbotus Tekniikka & Jutustelu 1 27.09.2006 10:28
Turbotus jansku Tekniikka & Jutustelu 8 07.12.2003 19:28


Sivu luotu: 20:44 (GMT +2).