![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() Tuttu koitti kesämökin terassin laajennusta tehdä tollasten päälle mutta ei onnistunut. Suomalaisessa maastossa on vaan liikaa kiviä ja puiden juuria. Savimaahan voisi onnistua mutta aika syvään ruuvaisin, jotta on riittävästi kitkapintaa kantamassa kuormaa.
|
|||
|
|||
![]()
Ja savea on monen sorttista eli yhtä "oikeaa" ratkasua ei ole. Jos lervaa ja montussa niin syvälle joutuu kairaamaan. Toisaalta jos kuopankin kaivaa niin usein vesi allas on valmis.. kuiva ja kantava savi niin antaa mennä vaan. Itse teen grillimajan elämättömään ja häiritsemättömään savimäkeen seuraavasti. Pinnan tasoitus / muotoilu kuivana -> sudatinkangas -> sepeli -> harkkoja -> Huopa --> 50x200 runko -> loppujutut.
|
|
|||
|
|||
![]()
Jos pehmyt savi, niin vähintään routarajan alapuolelle; ja sehän tarkoittaa että huomattavan syvälle, sillä jos kodassa ei ole routa eristeitä lattiassa, niin routa menee sisältäpäin alaspäin.
Puhdas arvaus: 1,5 metriä? ja jos hyvän haluaa, niin paalun putken päälle kannattaa laittaa muoviputki ja vaseliiniä väliin: routa nostaa vain tuota muoviputkea, ei liikuta itse ankkuria ylös-alas. Ja sitten paalun pään ja kodan väliin jonkin sortin ruuvattava pilarijalka, että saa asettumaan suoraan. ja pitää talvella huolehtia lumi pois katolta... |
|
||||
|
||||
![]()
Tuo on kuiva paikka, ja rinnettä, ei seiso vesi siinä.
Noille ruuvipaaluille luvataan 1200 kg/kpl kantavuutta. Minä tarvitsen 200kg/kpl, kai se sen kestää?
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! Viimeksi muokannut sisua45 : 12.04.2015 20:49 |