Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.03.2015, 22:01
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Mittariasia jäi vielä vaiheeseen, kun tuli akuutimpaa ongelmaa. Kytkin nimittäin alkoi temppuilemaan. Ei irroittanut kunnolla, vaihteet sai ajaessa vaihdettua, mutta kun joutui pysähtymään, niin piti sammuttaa että sai ykkösen silmään. Karkasin sitten töistä kotiin etuajassa autoa korjaamaan, mutta yllättäen kotipihassa kytkin toimi normaalisti ja kaikki vaihteet meni päälle ilman rusahtelua.
Käytin sitten kuiten työsylinterin auki ja olihan se vähän vuotanut. Varastossa oli W123:sen sylinteri minkä sisukset kävi Geen sylinteriin, kasasin niistä sitten yhden ehjän. Kytkimen ilmauksessa tuli sellainen ongelma, että pääsylinteri ei päästä nestettä työsylinteriltä säiliöön päin. Sama ongelma oli aiemminkin, kun korin irroituksen takia ilmasin sen. Sain sen kuitenkin ilmattua siten, että käytin pääsylinteriltä lähtevän putken liitintä löysällä ja kytkin alkoi toimimaan. Tuli mieleen sellainen teoria, että pääsylinterissä on ruostetta tms. ettei mäntä pääse tarpeeksi ulos, jolloin neste ei pääse säiliöön, eikä toisaalta pääsylinteri saa säiliöstä lisää nestettä työsylinterin vuotaman nesteen tilalle, jolloin työsylinteri imee ilmaa sisuksiin. Kommentoikaa viisaammat, onko se mahdollista, vai missä vika? Pääsylinteriä en käyttänyt vielä auki, kun ei ollut siihen uusia tiivisteitä. Uuden työsylinterin tilasin motonetista, pääsylinteriin yritin etsiä tiivistesarjaa, koko sylinteri on melko arvokas(n. 200e), mutta nettiä selaamalla en löytänyt. Vinkkiä tai linkkiä saa laittaa, KL:ään ja MB-osalle meinaan huomenna soittaa ja paikalliselle kauppiaalle jonka kautta saa Kahan ja Koivusen osia.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.03.2015, 22:04
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Eikä oo letku tukkeessa sisäisesti ??

Ilmaukseen hakusanaks bench bleedinG jollei oo tuttu juttu, enempi jarrupuolen huolia kun ei lähde toimimaan mutta kannattaa perehtyä
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.03.2015, 23:08
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Eikä oo letku tukkeessa sisäisesti ??
Ei ole letkussa vika. Pumppasin nestettä työsylinterin ilmausnipasta ja tulee hyvin pääsylinterille asti, mutta ei pääsylinterin läpi säiliölle.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.03.2015, 20:27
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Pitihän se pääsylinteriki sitte purkaa, ko ei alkanu pelaamaan.

Kuten kuvasta näkyy, säiliölle on kaksi reikää, toinen niistä oli tukossa. Lisäksi männän päässä olevat pikkureiät oli tukossa. Puhdistuksen jälkeen ilmaus onnistui helposti.
Kytkin ei tosin vieläkään toimi ihan täydellisesti ja syynä on ilmeisesti kuvassa keskellä oleva kumitiiviste, joka on todella huonossa kunnossa. Soittelin muutamaan paikkaan, ainoa joka myi tiivistesarjaa oli KL, hintaa 140 ja pitää tilata saksasta. Mersun alkuperäinen siis. Paikallisen liikkeen kautta saa Koivuselta koko sylinterin 220 eurolla, aion sen tilata huomenna. Runko on kyllä kunnossa, joten tiivistesarjallakin pärjäisi, mutta toimitus kestää kauemmin ja siihen tulee vielä postikulut, kun ei ole KL:ää lähellä. Lisäksi niitä oli erilaisia, minun tuurilla tulee kuitenkin väärät tiivisteet.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 31.03.2015, 22:03
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
syynä on ilmeisesti kuvassa keskellä oleva kumitiiviste, joka on todella huonossa kunnossa.
Jos se ainoa viallinen osa on toi 2€ kumi, niin mittaa sen koko ja hae tarvikeliikkeestä uusi kumi. Tai osta W123, W124 tai jonkun pakumersun kytkimen pääsylinterin korjaussarja tai vaikka koko pääsylkky, niistä saa ne sopivat kumit.
Nippelit.fi:stä saa tilaamalla pelkkiä kumeja kun vaan tietää minkä kokoisen tarvii: http://www.nippelit.fi/1st/html/defa...in&s=1&p_id=59
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.04.2015, 10:12
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pauli Näytä viesti
Jos se ainoa viallinen osa on toi 2€ kumi, niin mittaa sen koko ja hae tarvikeliikkeestä uusi kumi. Tai osta W123, W124 tai jonkun pakumersun kytkimen pääsylinterin korjaussarja tai vaikka koko pääsylkky, niistä saa ne sopivat kumit.
Nippelit.fi:stä saa tilaamalla pelkkiä kumeja kun vaan tietää minkä kokoisen tarvii: http://www.nippelit.fi/1st/html/defa...in&s=1&p_id=59
Kytkin pelaa nyt hyvin, ainostaan pakki vähän kanittaa, mutta seki menee nätisti kun käyttää jonkun muun pykälän ensin päällä. Nyt kun asia ei ole ihan akuutti, niin aloin googlaamaan nuita kumeja. Kuvahaun perusteella W123:ssa on erilainen mäntä, eikä siinä ole tuollaista kuppimallista tiivistettä. Toki niitä voi olla eri valmistajilta erilaisia. Parikin W123 mulla on, mutta toinen on toimiva ja käytössä ja toisen päällä on puolimetriä lunta.
No, jatkoin etsimistä ja löytyi Repcon valmistama tiivistesarja tunnuksella K7295X. Erään nettisivun mukaan sopii 19,05mm sylinteriin ja kuvan perusteella on juuri oikeat tiivisteet Geehen. Nippelit.fi:ssä hintaa 5 euroa, laitoin juuri tilaukseen.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.04.2015, 23:13
VJU VJU ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.04.12
Sijainti: Loimaa
Viestit: 31
Perusasetus

Kuinka suuri on vanteiden ET ero 460/463?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.04.2015, 21:24
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
...No, jatkoin etsimistä ja löytyi Repcon valmistama tiivistesarja tunnuksella K7295X. Erään nettisivun mukaan sopii 19,05mm sylinteriin ja kuvan perusteella on juuri oikeat tiivisteet Geehen. Nippelit.fi:ssä hintaa 5 euroa, laitoin juuri tilaukseen.
Ks. tiivistesarja oli juuri oikea tuolle sylinterille, sisälsi tuon kuppimallisen tiivisteen, jousen toisenpään tiivisteen, prikan ja männän tiivisteen. Eikä tosiaan ollu kallis ja toimitus oli harvinaisen nopea. Keskiviikkona aamupäivällä tein tilauksen ja torstaina posti toi tiivisteet.
Pakki edelleen hieman ääntää, jos ei ensin käytä muuta pykälää päällä. Olisko laatikon vika/ominaisuus. Tai sitten kytkinlevy jumittaa akselilla, jolloin hieman ottaa vauhtipyörään kiinni vaikka kytkimen polkee pohjaan. En kuitenkaan aikonut asialle nyt tehdä mitään. Jossain vaiheessa laatikko luultavasti vaihtuu kuitenkin, tuo auto suorastaan huutaa viidettä vaihdetta. Nähtäväksi jää tuleeko W123 5-lovinen vai vaihdanko 124:sen koneen ja laatikon. Jälkimmäisiä on enemmän tarjolla, mutta toisaalta tuo OM617 on tutumpaa tekniikkaa ja tuntuis olevan hyvässä iskussa. Ja mulla olis varastossa yks turbo jota vois siihen sovittaa...
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mercedes, mersu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 6 (0 jäsentä and 6 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Räjäytyskuvia mersusta Larha Tekniikka & Jutustelu 12 23.06.2015 07:30
Huomio!!! Kaikki metsästystä/ammuntaa harrastavat offroad miehet ja naiset!!!! TOPPAHOUSU Chit-Chat 87 26.11.2008 14:00
Mersusta loppuu joustot! Larha Tekniikka & Jutustelu 13 26.02.2008 20:41
Mersusta huoltoauto MakeH Tekniikka & Jutustelu 2 13.04.2006 17:24
Mersusta Masi Tekniikka & Jutustelu 0 23.11.2005 18:07


Sivu luotu: 21:12 (GMT +2).