Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.03.2015, 18:14
fomoko fomoko ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.08
Sijainti: Etelä -savo
Viestit: 541
Perusasetus

Huomenissa olisi tarkoitus tehdä ensiavuksi tuo Jakolaatikon tiputus tai kallistus jos sillä saisi värinöitä vähemmäksi ja lisäaikaa muiden osien etsimiseen. Onko nyt näin että laskemalla tuota jakolaatikon panssaria laskee myös se laatikko? Ainakin noissa videoissa mitä löysin puhutaan vaan sen panssarin laskemisesta? voiko tämän tehdä vain kallistamalla sitä laatikon peräpäätä, ei siis pudottaa kokonaan sitä pohjapanssaria. Mitähän tapahtuu viimmeisessä vaihtoehdossa vastaavasti etukardaanin kulmille?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.03.2015, 18:20
Jänkhäsatv Jänkhäsatv ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.04.08
Sijainti: Kalajoki
Viestit: 158
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fomoko Näytä viesti
Huomenissa olisi tarkoitus tehdä ensiavuksi tuo Jakolaatikon tiputus tai kallistus jos sillä saisi värinöitä vähemmäksi ja lisäaikaa muiden osien etsimiseen. Onko nyt näin että laskemalla tuota jakolaatikon panssaria laskee myös se laatikko? Ainakin noissa videoissa mitä löysin puhutaan vaan sen panssarin laskemisesta? voiko tämän tehdä vain kallistamalla sitä laatikon peräpäätä, ei siis pudottaa kokonaan sitä pohjapanssaria. Mitähän tapahtuu viimmeisessä vaihtoehdossa vastaavasti etukardaanin kulmille?
Koko paketti laskee alaspäin, jokaisen pohjapanssarin kuuden pultin alle on tultava jotain jotta auttas. Vaihdelaatikko/jakolaatikko yhdistelmä makaa sen pohjapanssarin päällä yhden kumikannakkeen varassa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.03.2015, 18:42
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fomoko Näytä viesti
Mitähän tapahtuu viimmeisessä vaihtoehdossa vastaavasti etukardaanin kulmille?
Siinä tapahtuu niin, että etukardaanin kulma huononee yhtä paljon, kuin takakardaanin kulma paranee.. myös sen takia tuo laatikon tiputus pitäisi olla vain väliaikainen ratkaisu.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.03.2015, 00:19
petroman petroman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.09
Sijainti: askola
Viestit: 1.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fomoko Näytä viesti
Huomenissa olisi tarkoitus tehdä ensiavuksi tuo Jakolaatikon tiputus tai kallistus jos sillä saisi värinöitä vähemmäksi ja lisäaikaa muiden osien etsimiseen. Onko nyt näin että laskemalla tuota jakolaatikon panssaria laskee myös se laatikko? Ainakin noissa videoissa mitä löysin puhutaan vaan sen panssarin laskemisesta? voiko tämän tehdä vain kallistamalla sitä laatikon peräpäätä, ei siis pudottaa kokonaan sitä pohjapanssaria. Mitähän tapahtuu viimmeisessä vaihtoehdossa vastaavasti etukardaanin kulmille?
Ex-yyjiissäni kävi jouset taonnassa ja kulmat takakardanissa meni turhan jyrkäks. Laskin muutamaksi qkaudeksi panssaria laittamalla n.2.5cm paksut kumilevy-prikat runkon ja panssarin väliin.. Toimi hyvin.
Eikä mielestäni tarvitse huolia etukardaanin kulmien takia, koska harvemmin kai ajellaan maantienopeuksia neliveto päällä.. En ainakaan itse huomannut missään vaiheessa ongelmia etupäässä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.04.2015, 18:57
fomoko fomoko ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.08
Sijainti: Etelä -savo
Viestit: 541
Perusasetus

Nyt on käyty jeepin alla useamman kerran, tänään viimmeksi xj:n etukardaanin kanssa. Kun ilmeisesti kahta liukua ei siellä takakardaanissa voi tai kannata olla niin tulee se hack 'n tap kitti nyt sitten hommattavaksi. Nyt vaan kävi niin että kun sitä rupesin uudestaan haeskelemaan niin eihän sitä löydy enää millään käyttämistäni hakusana yhdeistelmistä. Joten olisko täällä joku senverran fiksumpi nörtteilemään että kertois millä sitä haen että löytyy se kitti missä se häntä lyhenee ja tulee se kiinnipultattava joke mukaan.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.04.2015, 21:09
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fomoko Näytä viesti
Nyt on käyty jeepin alla useamman kerran, tänään viimmeksi xj:n etukardaanin kanssa. Kun ilmeisesti kahta liukua ei siellä takakardaanissa voi tai kannata olla niin tulee se hack 'n tap kitti nyt sitten hommattavaksi. Nyt vaan kävi niin että kun sitä rupesin uudestaan haeskelemaan niin eihän sitä löydy enää millään käyttämistäni hakusana yhdeistelmistä. Joten olisko täällä joku senverran fiksumpi nörtteilemään että kertois millä sitä haen että löytyy se kitti missä se häntä lyhenee ja tulee se kiinnipultattava joke mukaan.
Kumpi? Hack and tap https://www.google.fi/webhp?sourceid...ck%20and%20tap vai slip yoke https://www.google.fi/webhp?sourceid...e%20eliminator
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.04.2015, 05:21
fomoko fomoko ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.08
Sijainti: Etelä -savo
Viestit: 541
Perusasetus

Juuri tämä hack'n tap ja myytäviä etin lähinnä ebaystä vaikka hyvä toki että löytyy noita asennus ohjeitakin jos se kitti löytyy.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.04.2015, 10:58
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Tuolta mm. löytyy:

http://www.4x4garage.de/index.php?ro...y&path=645_840

Jamantilla tosin tuo "Full SYE" on niin perhanan hyvän hintainen, että suosiolla ostaisin sen.

Toki jos jostain löydät sorvarin joka tekee sinulle halvalla tuollaisen hack 'n tap kitin tiivistelaipan, sitten ostat sopivan tiivisteen sekä etsit hyvään hintaan sen Corvetten yoken, sekä poraat reiän & kierteytät sen niin saanet vieläkin halvemmalla.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.04.2015, 05:19
fomoko fomoko ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.08
Sijainti: Etelä -savo
Viestit: 541
Perusasetus

Ei tuo saksa ole niitä vahvinpia kieliä mutta sen sai selvää että valmista settiä ei taida löytyä(siis mistään muualtakaan) missä olis ne molemmat laipat tiiviste ja joke.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
vitaran suurin rengas BryGgi Tekniikka & Jutustelu 6 09.03.2013 15:33
suurin mahdollinen rengas rockyyn?! jonza Tekniikka & Jutustelu 2 05.11.2011 18:39
Suurin sallittu rengas koko Pajeroon? Osmo87 Tekniikka & Jutustelu 6 02.10.2008 18:39
LN65L Hilux suurin sallittu rengas? p3ku Tekniikka & Jutustelu 7 29.11.2006 09:45
Useampi rengaskoko otteeseen muutoskatsastamalla Tekniikka & Jutustelu 15 11.02.2006 09:37


Sivu luotu: 05:47 (GMT +2).