Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.03.2015, 11:18
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Sehän meni katsastuksesta läpi. Tekemistä vielä riittää, mutta nyt pääsee vähän ajelemaanki. Melko työläs projekti oli, mutta nyt ainaki tuntuu, että kannatti.

Tankin letkut on nyt kuten Peen aiemmin postaamassa kuvassa, pitää jossain vaiheessa varmistaa, että on oikein. Ja näyttäis tankki hieman vuotavankin, kun täyteen asti laittaa. Lisäksi pakoputkea pitää vähän muokata, puslia vaihtaa ja sisustaa. Ja tietenki valoja, invertteri, poppivehkeet ja muuta pientä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.03.2015, 16:35
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Joo, pidä kannullinen tulilientä kuitenkin varuiks mukana. Toimiiks mittari ??
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.03.2015, 20:23
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Joo, pidä kannullinen tulilientä kuitenkin varuiks mukana. Toimiiks mittari ??
Mittari toimii, merkkivalo ei syty ainakaan kun laittaa virrat päälle. Voi olla hehku palanut, en ole ehtiny tarkistaa.

Mittareista tuli mieleen, että trippimittari vähän tökkii. Nollaus ei aina toimi, eikä aina lähde pyörimään. Onko kukaan noita purkanut ja tutkinut sisuksia? Voisko ehkä puhdistamalla korjaantua. Työajoissa olis käyttöä, että osaa periä oikean määrän km-korvauksia.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.03.2015, 08:21
JSJ:n Avatar
JSJ JSJ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 15.01.07
Sijainti: Raahe, Finland.
Viestit: 232
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Mittari toimii, merkkivalo ei syty ainakaan kun laittaa virrat päälle. Voi olla hehku palanut, en ole ehtiny tarkistaa.

Mittareista tuli mieleen, että trippimittari vähän tökkii. Nollaus ei aina toimi, eikä aina lähde pyörimään. Onko kukaan noita purkanut ja tutkinut sisuksia? Voisko ehkä puhdistamalla korjaantua. Työajoissa olis käyttöä, että osaa periä oikean määrän km-korvauksia.
Mittarin saa purettua ja putsaus varmaan auttaa. Monesti myös yksi pikkuratas halki itse olen kahdesta mittaristosta tuon pikkurattaan korjannut pikaliimalla ja toisella on ajettu jo 20T km ja toisella 30T km ja hyvin pelaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.03.2015, 16:42
MikkoVuorsola:n Avatar
MikkoVuorsola MikkoVuorsola ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 18.09.05
Sijainti: PORI, Finland.
Viestit: 678
Perusasetus

Ja multa vois löytyä varamittari. Täytyisi vaan hiukan koepyörittää että tietää onko kunnossa. Monesti näiden nopeusmittarin neulat tapaa heilua edes takaisin.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.03.2015, 22:01
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Mittariasia jäi vielä vaiheeseen, kun tuli akuutimpaa ongelmaa. Kytkin nimittäin alkoi temppuilemaan. Ei irroittanut kunnolla, vaihteet sai ajaessa vaihdettua, mutta kun joutui pysähtymään, niin piti sammuttaa että sai ykkösen silmään. Karkasin sitten töistä kotiin etuajassa autoa korjaamaan, mutta yllättäen kotipihassa kytkin toimi normaalisti ja kaikki vaihteet meni päälle ilman rusahtelua.
Käytin sitten kuiten työsylinterin auki ja olihan se vähän vuotanut. Varastossa oli W123:sen sylinteri minkä sisukset kävi Geen sylinteriin, kasasin niistä sitten yhden ehjän. Kytkimen ilmauksessa tuli sellainen ongelma, että pääsylinteri ei päästä nestettä työsylinteriltä säiliöön päin. Sama ongelma oli aiemminkin, kun korin irroituksen takia ilmasin sen. Sain sen kuitenkin ilmattua siten, että käytin pääsylinteriltä lähtevän putken liitintä löysällä ja kytkin alkoi toimimaan. Tuli mieleen sellainen teoria, että pääsylinterissä on ruostetta tms. ettei mäntä pääse tarpeeksi ulos, jolloin neste ei pääse säiliöön, eikä toisaalta pääsylinteri saa säiliöstä lisää nestettä työsylinterin vuotaman nesteen tilalle, jolloin työsylinteri imee ilmaa sisuksiin. Kommentoikaa viisaammat, onko se mahdollista, vai missä vika? Pääsylinteriä en käyttänyt vielä auki, kun ei ollut siihen uusia tiivisteitä. Uuden työsylinterin tilasin motonetista, pääsylinteriin yritin etsiä tiivistesarjaa, koko sylinteri on melko arvokas(n. 200e), mutta nettiä selaamalla en löytänyt. Vinkkiä tai linkkiä saa laittaa, KL:ään ja MB-osalle meinaan huomenna soittaa ja paikalliselle kauppiaalle jonka kautta saa Kahan ja Koivusen osia.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.03.2015, 22:04
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Eikä oo letku tukkeessa sisäisesti ??

Ilmaukseen hakusanaks bench bleedinG jollei oo tuttu juttu, enempi jarrupuolen huolia kun ei lähde toimimaan mutta kannattaa perehtyä
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.06.2015, 17:52
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Tankin letkut on nyt kuten Peen aiemmin postaamassa kuvassa, pitää jossain vaiheessa varmistaa, että on oikein. Ja näyttäis tankki hieman vuotavankin, kun täyteen asti laittaa. Lisäksi pakoputkea pitää vähän muokata, puslia vaihtaa ja sisustaa. Ja tietenki valoja, invertteri, poppivehkeet ja muuta pientä.
Sain viimein käytettyä tankin irti. Imuletku on siis keskimmäinen, oheisessa kuvassa se jossa on letkunpätkä kiinni. Testasin imeä ja puhaltaa, kun oli vain muutama litra tankin pohjalla ja tuo meni syvemmälle, kuin toinen. Eroa ei tosin paljoa ollut ja hyvin on auto toiminut, vaikka letkut oli väärin.

Nyt kun on tullut kohta 7 tkm ajettua, niin tullu tunne, että jotain tarttis tehä. Ongelmia ovat kovahko kulutus, vähäinen teho ja ajomelu. Melussa häiritsee lähinnä ärsyttävä taajuus, joka tulee kuulosuojista läpi. Muuten olen tottunut ajamaan peltorit päässä, aiempi auto oli hiace. Olen miettinyt tuon 617:n turbottamista, mutta siitä ei kuulemma alkuperäisellä pumpulla hirveästi tehoa saa. Toinen vaihtoehto olis hommata jostain 603 turbolla ja siihen sopivalla laatikolla, käy ilmeisesti kohtalaisen pienellä vaivalla paikalleen. Samalla sais viidennen vaihteen tai ehkä jopa automaatin. Kolmas vaihtoehto on vaihtaa W463:seen, mutta hieman epäilyttää, kun meekaniset vivut on monessa paikassa korvattu sähkönapeilla, että miten ne sitten toimii. Hintaaki niillä on... Jatkuva neliveto olis kyllä plussaa ja etuperän lukko, joka puuttuu omasta.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	DSC_0370.jpg‎
Views:	209
Size:	58,6 Kt
ID:	61353  
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mercedes, mersu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Räjäytyskuvia mersusta Larha Tekniikka & Jutustelu 12 23.06.2015 07:30
Huomio!!! Kaikki metsästystä/ammuntaa harrastavat offroad miehet ja naiset!!!! TOPPAHOUSU Chit-Chat 87 26.11.2008 14:00
Mersusta loppuu joustot! Larha Tekniikka & Jutustelu 13 26.02.2008 20:41
Mersusta huoltoauto MakeH Tekniikka & Jutustelu 2 13.04.2006 17:24
Mersusta Masi Tekniikka & Jutustelu 0 23.11.2005 18:07


Sivu luotu: 05:56 (GMT +2).