![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Olisiko tämän asian käsittely aloitettava uudelleen puhtaalta pöydältä, ja kuunneltava kuljettajienkin mielipiteet, kun nehän sinne kilpailuihin osallistuvat, jos osallistuvat. Yhdet sääntöehdotukset on jo toimitettu, jotka siirrettiin mappi ööhön. Oliko niissä liikaa epäkohtia toteutuakseen? Kuittailu palkintojen saamisesta on mielestäni turhaa, kun koitetaan saada vaan säännöt jotka sopisivat mahdollisimman monelle JO olemassaolevalle autolle. Näinä aikoina ei monikaan ala uutta autoa rakentamaan, varsinkaan harraste-ryhmään. Onko synti osallistua autolla joka on rakennettu oman mielen mukaan, kunhan turvallisuus on ajantasalla Säännöissä tärkeämpänä nään turvallisuuden, joka tulisi olla kaarien ja vöiden osalta modin mukainen. Penkit voisivat olla tieliikenne kelpoiset, jotta ei suljeta pois leimapelejä. Ymmärrän huolen jos kaikki siirtyvät ajamaan harraste ryhmiä ja kilpa-ryhmät kuihtuvat kasaan, mutta voisiko olla myös niin että joku osallistuu vanhalla suunnistus protolla trial kilpailuihin ja innostuu niin paljon että alkaa rakentaa OIKEAA kilpa-autoa..... Omat ajatukseni ovat siltä pohjalta että saadaan lisää autoja kilpailuihin, eikä niinkään modi-ryhmää elvytettyä.
|
#2
|
|||||||
|
|||||||
![]() Lainaus:
Voisko asiaa ajatella siltä kannalta, että motivoiko modiautoilijaa osallistuminen, kun kisoissa pitää valita HS tai PM-pätkät? Eikä kukaan ollut viime kaudella kovinkaan huolissaan, vaikka stanulle ei tehty pätkiä ja stanuautot ajoi HS:n kanssa samaa kisaa? Aika vahvat muistikuvat on, että keskustelin aiheesta nykyisen modiautoilijan kanssa, ainakin mulle jäi sellainen mielikuva että mieluiten ajaisi modin ratoja, eikä niin tarkkaa ketä vastaan.. Lainaus:
Lainaus:
Eurotrial-säännöissä luokissa O,S ja M on perusajatuksena oikean lähtökohdan valitseminen, koska tiettyjä asioita ei saa muuttaa ja tällä tavoin tehdä autoista tasavertaisia kilpureita. Eikä tasavertainen tarkoita samaa kuin pakko voittaa, vaan modisäännön mukaisella hiluxilla tai HJ:lla trial olisi ehkä verrattavissa pään seinään hakkaamiseen.. Lainaus:
Lainaus:
Oikeasti arvostan että mielipiteitä tuodaan julki, mukavaa vaihtelua hiljaisuudelle. Lainaus:
Lainaus:
__________________
Harbor Cruisers Viimeksi muokannut baxxter : 12.03.2015 22:19 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Itse en ainakaan ole liikkeellä palkintosijojen takia, olishan se tietenkin mukavaa jos autot ois lähimainkaan samantasoisia.
Jos tuohon HS - promodi väliin ei löydy luokkaa niin tuskin viitsii 500km ajaa Raisioon. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
kokous on ensi viikonloppuna.
tänne saa laittaa myös muita asioita, niin käsitellään tai otetaan selvää
__________________
M.O.C |
#5
|
|||
|
|||
![]()
No tuo modihan on juuri siinä välissä mutta se osanottaja pula. Näillä edellämainituilla sääntö helpotuksilla toivotaan niitä osanottajia lisää.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tuolla edellisellä viestilläni oli lähinnä tarkoitus viitata tuohon mistä Baxxterin kanssa ollut puhetta, ettei se niin hirveen nuukaa ole mitä muitten kalusto on.
Tuo keskustelu nyt vain on ollut vähän sellaista ettei tässä ole oikein perillä että ajetaanko sitä Modi-HM luokkaa vai ei? Auto hajosi juhannuksena eikä motivaatiota ole ollut korjata kun jonkinmoinen epätietoisuus tulevasta kaudesta. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Siis selvennetään vähän. Modin "suomi" sääntö kaudelle 2015 voimassa sekä tuo HS+. Molemmat ajaa modin rataa. Jos siis on modin säännöt täyttävä auto niin ei aiheuta toimenpiteitä. Muut sitten eli HS ja suunnistus autot tuon helpotetun modi säännön tai HS+ mukaan jos haluaa niitä haastavampia modin ratoja ajella. Liitteessä korjattu modin sääntömuutos.
Viimeksi muokannut sirP : 01.04.2015 16:24 Perustelu: Liite lisätty |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Noi liitteenä olleet modin Suomiluokan helpotetut luin siis jo ja ny ois kiva vertaa sit HS+, HS ja modi ja suomi-modin sääntöjä keskenään. Kun eikö niitä nyt niinku periaatteessa ole noi 4 eri vaihtoehtoa? Ihan vaan vaikka oman selvyyden vuoks (ehkä joku muukin miettii??), niin ajaako 2015 kesällä sit mitkä luokat mitäkin rataa? Standard ja HS -> stanu radalla? HS+, suomi-modi ja modified -> jotain uutta modi rataa, joka stanujen ja pro-modien välimaastosta? Pro-Modit -> ajaa omaa pro-modien rataa Tumpin ja Aapelin protoille omat jaksot ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
AKK:n lajiryhmän haku | sirP | Linkit | 1 | 01.09.2014 20:41 |
Eurotrial kokous 12.11.2011?? | Jare | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 07.10.2011 20:24 |
KORYn kokous | ariman | Tapahtumat | 28 | 26.09.2007 18:29 |
JATILA OFFROAD kokous 5,3-06 | lonelywolf | Tapahtumat | 21 | 02.03.2006 18:21 |
Niva Thyyning4x4 kerhon kokous | Ex_inkkari | Chit-Chat | 33 | 27.09.2005 09:09 |