Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.03.2015, 22:53
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 702
Perusasetus

Moi.

En lukenut kaikkia postauksia.
Vain muutamia sieltä ja täältä.

Autonosturiin pilari, saksi, jne.

Meillä töissä käytössä irto tolpat, jotka nostaa renkaista.
Lähinnä kuorma-auto firmoissa käytössä.
Meillä pääasiallinen käyttö Wille kiinteistön hoitokoneille.
5500 kg per tolppa, eli yhteensä 22000 kg.
Mutta varman pienempi kantavuuksisiakin markkinoilla??

Omasta mielestä hyvät hyödyt:
- siirrettävissä mihin vain, ( ja silloin kun ei käytetä, niin saa seinän viereen pois viemästä halli tilaa)
- auton ollessa ilmassa, helmat ja pohja täysin vapaa
- lisä pukkia apuna käyttäen, pystyy auton laskemaan pukin varaan ja saa renkaan vapaaksi (tolpan siirrettyä pois)
ym. ym.

tolpissa useita käyttö mahdollisuuksia nostaa ylös/alas:
- kaikki 4 tolppaa yhtäaikaa
- 2 tolppaa kerrallaan
- yhtä tolppaa kerrallaan

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.03.2015, 16:42
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.519
Perusasetus

Puutalliin olisin nyt tällä hetkellä päätymässä, kun laskelmat näyttivät että teräs- ja harkkotallit olisivat sen verran kalliimpia. Lisäilin vähän ikkunoita talliin, jos vaikka pääsisi luonnonvalosta nauttimaan töitä tehdessä. Vessalle taidan tehdä vaan varauksen, mutta jättää seinät tekemättä ainakin näin alkuun. Lavuaari tulee toki seinälle joka tapauksessa. Näiden kuvien perusteella tehdään kuvat rakennuslupaa varten - Viimehetken parannusideat on tervetulleita jos jotain kannattaa muuttaa tässä vaiheessa.



Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.03.2015, 17:58
Rölli Rölli ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.937
Perusasetus

Mää laittaisin työpöydän kohdalle yhden ikkunan poikittain ja hieman korkeammalle. Samaten nuo päädyn ikkunat nostaisin joko reilusti ylemmäs tai korvaisin muutamalla vaakatasossa olevalla jos se parvi muodostaa muuten jonkun ongelman.

Näin saa paremmin jäämään seinätilaa pöydän ylle joka varmasti on tarpeen ja ikkunat on myös paremmin suojassa kun pöydällä jotain touhuaa. Päädyssä kutakuinkin samat perusteet.
Pirun hyvää ehjää seinätilaa menettää nyt mun mielestä hiukan turhaan.

Aikanaan omaan talliin tuli ikkunat alimmillaan suunnilleen kaulan tasalle ja ulos näki hyvin sen mitä pitää. Valoa tuli kuitenkin hyvin ja sulla varmasti vielä paremmin kun seinä on korkea eikä räystäs varjosta ollenkaan.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.03.2015, 18:43
HJ60_Jussi HJ60_Jussi ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 05.01.06
Sijainti: Haukipudas
Viestit: 847
Perusasetus

Oisko toiseen päähän kans ovi ettei aina tartte kiertää koko mökkiä eikä nostella nosto ovia?

Nosto oveen en haluaisi laittaa ovea. Jos se perhanan ovi on raollaan kun nostaa niin se on sitten moro sille
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.03.2015, 22:10
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.519
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rölli Näytä viesti
Mää laittaisin työpöydän kohdalle yhden ikkunan poikittain ja hieman korkeammalle. Samaten nuo päädyn ikkunat nostaisin joko reilusti ylemmäs tai korvaisin muutamalla vaakatasossa olevalla jos se parvi muodostaa muuten jonkun ongelman.

Näin saa paremmin jäämään seinätilaa pöydän ylle joka varmasti on tarpeen ja ikkunat on myös paremmin suojassa kun pöydällä jotain touhuaa. Päädyssä kutakuinkin samat perusteet.
Pirun hyvää ehjää seinätilaa menettää nyt mun mielestä hiukan turhaan.

Aikanaan omaan talliin tuli ikkunat alimmillaan suunnilleen kaulan tasalle ja ulos näki hyvin sen mitä pitää. Valoa tuli kuitenkin hyvin ja sulla varmasti vielä paremmin kun seinä on korkea eikä räystäs varjosta ollenkaan.
Pystyikkuna-look on lähtöisin tästä päärakennuksesta, ajatuksena olisi saada samaa näköä myös talliin. Yleensähän halleissa on vaakaikkunat ylhäällä seinässä, mutta nyt siis se parvi pilaa tämän ajatuksen.

Työpöydän yläpuolelle sopisi hyvin vaakatasossa oleva ikkuna tai kaksi, mutta en ollut tyytyväinen tallin ulkonäköön kun tuota vaihtoehto piirsin. Päätyseinälle on tulossa pitkien putkien säilytyshyllyt, eli noihin kahteen pystytolppaan hitsaan lyhyehköt vaakapalkit useampaan kerrokseen ja niiden päällä putkien kelpaa lepäillä. Nuo putket tulevat siis osittain ikkunoiden eteen, blokaten osan ikkunasta.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HJ60_Jussi Näytä viesti
Oisko toiseen päähän kans ovi ettei aina tartte kiertää koko mökkiä eikä nostella nosto ovia?

Nosto oveen en haluaisi laittaa ovea. Jos se perhanan ovi on raollaan kun nostaa niin se on sitten moro sille
Tällä hetkellä kiikarissa oleva pienempi nosto-ovi on sellainen jossa on käyntiovi. Isossa ovessa puolestaan ei sitä ole. Jos ostaisin uusia ovia, niin ottaisin kummankin käyntiovella ja jättäisin erillisen oven pois. Koitetaan kuitenkin säästää "helpoissa" paikoissa käyttämällä käytettyä materiaalia siellä missä se onnistuu.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.03.2015, 22:21
TOPPAHOUSU:n Avatar
TOPPAHOUSU TOPPAHOUSU ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.10.07
Sijainti: Finland.
Viestit: 550
Perusasetus

Wc


Suosittelisin laittamaan kyllä sen wc:n sinne suoraan niin ei tarvii likaisissa haalareissa juosta kädet öljyisinä sisälle.....pas..lle...
Ei ole iso investointi, mutta helpottaa paljon jos viettää tallissa enemmän aikaa.
__________________
Ei mennyt kuin Strömsössä...

Viimeksi muokannut TOPPAHOUSU : 13.03.2015 22:25
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.03.2015, 00:24
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Makuasiaaa....


4x15 ikkuna on käytännössä pelkkä lasinen viiva. näyttäis pystyikkunalta vaikka olisi tuplasti leveämpi?

Ja nuo isot pinnat ikkunalinjan yläpuolella: Minä laittasin sinne vale-ikkunoita: siis tumman harmaalla sisäpuolelta maalattuja lasi/pleksi ruutuja, jotka on juuri ja juuri irti tuulensuojalevystä, ja varustettu ikkunalaudalla.

Toki nuo jo tontilla olevat rakennukset pitää ottaa huomioon...

Ja tuo WC:n pois/varaukseen jättäminen kuulostaa minun korvaan/silmään erikoiselta? siis jos mitään teknillistä estettä ei ole.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
autonostin, autotalli, autotalliprojekti, lattialämmitys, maalämpö, nosturi, pitkästä rakentaminen, rakennusohje, rakentaminen, siltanosturi, talliprojekti, vilp


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj-61 käynnissä pysymis ongelma! datsun 3.3d Tekniikka & Jutustelu 20 10.07.2014 21:36
OHI: 11.10. Hakumoottorin uudelleenindeksointi käynnissä Lars Uutiset 0 11.10.2012 04:53
Jeep 2.1 TD ei pysy käynnissä Mikedeus21 Tekniikka & Jutustelu 4 02.10.2009 16:33
salainen operaatio käynnissä poliisilla ja puolustus voimilla suomen ilmatilassa toyota4x4 Chit-Chat 5 14.06.2009 09:47
Range 3.5 efi, lievä notkahdus käynnissä Paavo Tekniikka & Jutustelu 15 24.05.2006 16:22


Sivu luotu: 20:58 (GMT +2).