![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Moi. En lukenut kaikkia postauksia. Vain muutamia sieltä ja täältä. Autonosturiin pilari, saksi, jne. Meillä töissä käytössä irto tolpat, jotka nostaa renkaista. Lähinnä kuorma-auto firmoissa käytössä. Meillä pääasiallinen käyttö Wille kiinteistön hoitokoneille. 5500 kg per tolppa, eli yhteensä 22000 kg. Mutta varman pienempi kantavuuksisiakin markkinoilla?? Omasta mielestä hyvät hyödyt: - siirrettävissä mihin vain, ( ja silloin kun ei käytetä, niin saa seinän viereen pois viemästä halli tilaa) - auton ollessa ilmassa, helmat ja pohja täysin vapaa - lisä pukkia apuna käyttäen, pystyy auton laskemaan pukin varaan ja saa renkaan vapaaksi (tolpan siirrettyä pois) ym. ym. tolpissa useita käyttö mahdollisuuksia nostaa ylös/alas: - kaikki 4 tolppaa yhtäaikaa - 2 tolppaa kerrallaan - yhtä tolppaa kerrallaan
__________________
http://s1269.photobucket.com/user/Je...?sort=2&page=0 |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Puutalliin olisin nyt tällä hetkellä päätymässä, kun laskelmat näyttivät että teräs- ja harkkotallit olisivat sen verran kalliimpia. Lisäilin vähän ikkunoita talliin, jos vaikka pääsisi luonnonvalosta nauttimaan töitä tehdessä. Vessalle taidan tehdä vaan varauksen, mutta jättää seinät tekemättä ainakin näin alkuun. Lavuaari tulee toki seinälle joka tapauksessa. Näiden kuvien perusteella tehdään kuvat rakennuslupaa varten - Viimehetken parannusideat on tervetulleita jos jotain kannattaa muuttaa tässä vaiheessa.
![]() ![]()
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Mää laittaisin työpöydän kohdalle yhden ikkunan poikittain ja hieman korkeammalle. Samaten nuo päädyn ikkunat nostaisin joko reilusti ylemmäs tai korvaisin muutamalla vaakatasossa olevalla jos se parvi muodostaa muuten jonkun ongelman.
Näin saa paremmin jäämään seinätilaa pöydän ylle joka varmasti on tarpeen ja ikkunat on myös paremmin suojassa kun pöydällä jotain touhuaa. Päädyssä kutakuinkin samat perusteet. Pirun hyvää ehjää seinätilaa menettää nyt mun mielestä hiukan turhaan. Aikanaan omaan talliin tuli ikkunat alimmillaan suunnilleen kaulan tasalle ja ulos näki hyvin sen mitä pitää. Valoa tuli kuitenkin hyvin ja sulla varmasti vielä paremmin kun seinä on korkea eikä räystäs varjosta ollenkaan. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Oisko toiseen päähän kans ovi ettei aina tartte kiertää koko mökkiä eikä nostella nosto ovia?
Nosto oveen en haluaisi laittaa ovea. Jos se perhanan ovi on raollaan kun nostaa niin se on sitten moro sille |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Työpöydän yläpuolelle sopisi hyvin vaakatasossa oleva ikkuna tai kaksi, mutta en ollut tyytyväinen tallin ulkonäköön kun tuota vaihtoehto piirsin. Päätyseinälle on tulossa pitkien putkien säilytyshyllyt, eli noihin kahteen pystytolppaan hitsaan lyhyehköt vaakapalkit useampaan kerrokseen ja niiden päällä putkien kelpaa lepäillä. Nuo putket tulevat siis osittain ikkunoiden eteen, blokaten osan ikkunasta. Tällä hetkellä kiikarissa oleva pienempi nosto-ovi on sellainen jossa on käyntiovi. Isossa ovessa puolestaan ei sitä ole. Jos ostaisin uusia ovia, niin ottaisin kummankin käyntiovella ja jättäisin erillisen oven pois. Koitetaan kuitenkin säästää "helpoissa" paikoissa käyttämällä käytettyä materiaalia siellä missä se onnistuu. |
|
#6
|
||||
|
||||
Wc
Suosittelisin laittamaan kyllä sen wc:n sinne suoraan niin ei tarvii likaisissa haalareissa juosta kädet öljyisinä sisälle.....pas..lle...
Ei ole iso investointi, mutta helpottaa paljon jos viettää tallissa enemmän aikaa.
__________________
Ei mennyt kuin Strömsössä... Viimeksi muokannut TOPPAHOUSU : 13.03.2015 22:25 |
|
#7
|
|||
|
|||
Makuasiaaa....
4x15 ikkuna on käytännössä pelkkä lasinen viiva. näyttäis pystyikkunalta vaikka olisi tuplasti leveämpi?
Ja nuo isot pinnat ikkunalinjan yläpuolella: Minä laittasin sinne vale-ikkunoita: siis tumman harmaalla sisäpuolelta maalattuja lasi/pleksi ruutuja, jotka on juuri ja juuri irti tuulensuojalevystä, ja varustettu ikkunalaudalla. Toki nuo jo tontilla olevat rakennukset pitää ottaa huomioon... Ja tuo WC:n pois/varaukseen jättäminen kuulostaa minun korvaan/silmään erikoiselta? siis jos mitään teknillistä estettä ei ole. |
![]() |
| Luokat |
| autonostin, autotalli, autotalliprojekti, lattialämmitys, maalämpö, nosturi, pitkästä rakentaminen, rakennusohje, rakentaminen, siltanosturi, talliprojekti, vilp |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| hj-61 käynnissä pysymis ongelma! | datsun 3.3d | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 10.07.2014 21:36 |
| OHI: 11.10. Hakumoottorin uudelleenindeksointi käynnissä | Lars | Uutiset | 0 | 11.10.2012 04:53 |
| Jeep 2.1 TD ei pysy käynnissä | Mikedeus21 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 02.10.2009 16:33 |
| salainen operaatio käynnissä poliisilla ja puolustus voimilla suomen ilmatilassa | toyota4x4 | Chit-Chat | 5 | 14.06.2009 09:47 |
| Range 3.5 efi, lievä notkahdus käynnissä | Paavo | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 24.05.2006 16:22 |