Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.03.2015, 11:41
dirtysalami dirtysalami ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.08
Sijainti: Etelä-Suomi
Viestit: 212
Perusasetus

http://www.automatictransmission.com...sp?NewsId=4651

onko kellään kokemuksia näistä tuotteista ? HDJ80:n automaattiaskin toiminta on nimittäin aika ärsyttävää. Vaihtaa aivan liian löysästi ja liian aikaisin isommalle. Kärry perässä tuo vielä korostuu.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.03.2015, 18:36
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Minkäikäinen hodari? uudemmassahan on tuo "veto-valintakin"


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dirtysalami Näytä viesti
http://www.automatictransmission.com...sp?NewsId=4651

onko kellään kokemuksia näistä tuotteista ? HDJ80:n automaattiaskin toiminta on nimittäin aika ärsyttävää. Vaihtaa aivan liian löysästi ja liian aikaisin isommalle. Kärry perässä tuo vielä korostuu.
Hodarin automaatti vaihtaa (kunnossaollessaan) aika napakasti, toki jos viritelty niin sitten tilanne voi olla aikalailla toinen.
Jos vaihtaa liian pehmeästi ja liian aikaisin, niin laatikon vaijeri on liian löysällä/irti/poikki.
Ja tuotahan voi säätää myös sen vaijeripyörän tehollista sädettä muuttamalla(siis säätöpaikka valmiina) Mitä isommalla tuo on, sitä nopeammin menee vaihtaminen teräväksi.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.03.2015, 18:59
dirtysalami dirtysalami ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.08
Sijainti: Etelä-Suomi
Viestit: 212
Perusasetus

Olen kyllä kirrannut väljiä pois vivustoista ja saanut täyskaasun vaihdot sinne suurimman tehon alueelle, mutta silti toiminta on löysää omaan makuun. Aski rullaa vaihteet todella aikaisin D:lle, jossain 50-60 nopeudessa ja sitten kun kiihdyttää osakaasulla niin turbiini luistaa aivan tarpeettoman paljon kun on liian suuri pykälä pesässä. Korostuu vielä nappularenkailla ja kärry perässä. Ehkä turbiinikin on parhaat päivänsä nähnyt 660t lasissa. Tuolla puljulla olisi päivitettyä turbaaniakin.

Mutta eipä tässä taida saada aikaan mitään ennenkuin jotain hajoaa kunnolla. Ehkä LS+TH700 konversion aika on sitten kun kilahdus kuuluu
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.03.2015, 19:19
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dirtysalami Näytä viesti
Olen kyllä kirrannut väljiä pois vivustoista ja saanut täyskaasun vaihdot sinne suurimman tehon alueelle, mutta silti toiminta on löysää omaan makuun. Aski rullaa vaihteet todella aikaisin D:lle, jossain 50-60 nopeudessa ja sitten kun kiihdyttää osakaasulla niin turbiini luistaa aivan tarpeettoman paljon kun on liian suuri pykälä pesässä. Korostuu vielä nappularenkailla ja kärry perässä. Ehkä turbiinikin on parhaat päivänsä nähnyt 660t lasissa. Tuolla puljulla olisi päivitettyä turbaaniakin.

Mutta eipä tässä taida saada aikaan mitään ennenkuin jotain hajoaa kunnolla. Ehkä LS+TH700 konversion aika on sitten kun kilahdus kuuluu
uusilla määräyksillä taitaa onnistua, toki tuon TH-700 vois korvata uudemmalla, oliko se 4L60 vai -80? jota löytyy myös mekaanisena. Toki tuo ruiskukasi tarjoaisi hyvät lähtökohdan sähköohjatulle (4L60e)
Meniskö nuo uudemmat 5,3 v8:t läpi tuon uuden lain mukaan? Ja tietysti RE85 pitää kelvata...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.03.2015, 19:59
dirtysalami dirtysalami ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.08
Sijainti: Etelä-Suomi
Viestit: 212
Perusasetus

1FZ-FE vertailumoottoriksi ja korvaavaksi moottoriksi 4,8 litrainen LR4 V8 vuosimallia 1999-2000. Saattaisi käydä nykysäännölläkin. Tehot kilowatteina tasalukemaksi pyöristettynä juuri rajan mukaiset.

Automaatin öljypohjan kanssa ilmeisesti tulee vähän ahdasta, jos käyttää juurikin tuota 4L60E:tä, mitä on noista adapterisarjoista lukenut nettihöpinää. Tarkoitin tosiaan sitä askia ajatellen, että se on vain sähköohjattu versio 700:sta (liekö niin?)

Viimeksi muokannut dirtysalami : 06.03.2015 20:02
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.03.2015, 16:18
FunJam:n Avatar
FunJam FunJam ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 01.11.07
Sijainti: vantaa, Finland.
Viestit: 806
Perusasetus

Nyt, kun tuo on ollut puolivuotta mulla, josta 6 päivää ajossa, niin kehtaa jo tännekin ilmoittautua.

Eli tuolla projektiosiossa tarinaa siitä.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=129571

Mun tietojen mukaan tehty ainakin seuraavaa:

Kone rengastettu ja KK-laakerit vaihdettu. Samalla tietysti kaikkea tingentangelia uusittu.
OME 3/2" korotus
Holset HX40w
31" tällähetkellä alla, isompaa tulossa, kunhan saadaan vähän levikettä ensin kaariin.
Edellinen omistaja on selkeesti ollut vaseliinikauppiaan kaveri, sitä tuntuu löytyvän joka liittimestä ja pultin alta. Mikä ei välttämättä ole huono asia..
Vetopaino otteeseen päivitetty 3500 kg, mikä oli vaatimuksena ostettaessa.
9h henkilöauto
88,9 rst putki ahtimelta etupyörän taakse, äänimaailma on eh... miehekäs , varsinkin kun keppien kumit on vielä irti. Oon koittanut kuunnella, josko kone kilkattelisi tai pitäisi jotain muuta epämääräistä ääntä, mutta nyt n. 500 kilsaa ajaneena tuntuis toimivan.
24v myllyn vauhtipyörä/ milteriltä tilattu paineasetelma,levy, laakerit

Ohjausiskari meni kaksinkerroin koeajolla, kun sitä pitänyt rautalanka petti. Poistin sen, eikä ole toistaiseksi haitannut
Syöttöpumppu on vielä edellisen omistajan x-säädöissä. Ahdot on sitä mitä tulee kun letku on suoraan imusarjalta hukkaportin kelloon, eli sinne 0,8 bar paikkeille ahtaa. Sisäänajellaan vähän aikaa ja nostellaan sitten. Välijäähy tulossa tietysti ennen sitä. Ei liikenteen tukkona tarvii olla nyttenkään..

Sisusta ehti vähän homeeseen tuossa remontin aikana, siihen tulossa parannusta. Päälisin puolin näyttää valkoselta, korotetulta perus Hodarilta, siihenkin tulossa pientä päivitystä.
__________________
Horsepower and Drag Racing
www.facebook.com/FunJamRacing

Ajoneuvojen loppukäyttäjä..

Heppatytön Hodari: HDJ -90, Emännän kauppakassi
Rotkelo: Ramcharger -80 , bulevardisportti.
HillCruiser: Hilux - 83, vaiheessa (väliaikaisvainaa)
Valppivanhus: -64 avo safarointi väline (väliaikaisvainaa)
Lehmä: Trailduster -76

Exiä
C306:Kuorkkikrossivoittaja
Protector: Avoläjä
TuninkiBertta: -80
Pätkis: pätkäpatrolli -82
Urbo HJ
Runkkupallero: Takapihalle raiskattu Pahero
Esory
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.03.2015, 15:25
gecko gecko ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.12.11
Sijainti: savo
Viestit: 61
Perusasetus

kuuluskohan tuossa olla joku kahva vai pelkästään tuomonen ?
takalunkun alemman puoliskon avaus kahva siis.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	DSC_0013.jpg‎
Views:	312
Size:	75,5 Kt
ID:	58269  
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 18 (0 jäsentä and 18 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
4Runnerin omistajat tänne Daddy's Toy Chit-Chat 34 12.10.2022 09:51
Suzukin omistajat tänne Suzukisj410K Chit-Chat 260 17.06.2015 12:01
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! baxxter Chit-Chat 16 24.05.2013 20:27
Jeepin Omistajat Tänne KössiKenguru Chit-Chat 114 03.10.2012 19:02
BULLTERRIERIN omistajat tänne! Urbancityboy Chit-Chat 14 20.09.2009 18:30


Sivu luotu: 22:06 (GMT +2).