![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Tuo aihio on minusta ihan perus Toyota jota ei ole vissiinkään koskaan hitsattu. Oman Bj:n kun aikoinaan laitoin kuosiin niin korin alaosasta jäi alkuperäistä vain koelauta ja tulipelti sekä oven karmit ja pelkääjän lattia. Muodothan korissa on suorat joten pellit on kohtuu helppo toteuttaa itsekkin. Tuohon pulkkaan kun tekee helmat, kylkipellit, sisälokasuojat ja lattian niin sittenhän tuo alaosa on jo valmis. Keulaan kun laittaa lasikuitusen flipin ja hommaa ovet ja korin yläosan niin korihan on jo valmis. Ja katto ja ovethan ovat vain muutamalla pultilla kiinni joten avoksi muuttaminen vie vain hetken. Hieno homma että näitä vanhoja Toyotia elvytetään henkiin.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Noniin taas kerinny jotaki teköhönki.
Töis ollu aiva jukelitoon hoppu kun tuo kelirikko tuli niin aikaisin ja routaa ei oo missään. Mutta työasiat on ikäviä nii mennään asiaan. Soitin kaverille että jättää alkuperääset jousenkorvat lähettämättä, koska käsityön osuus olis tarkootus pitää korkiana ![]() Aluuksi taaemmat korvakot neliöputkesta. Alkuperäisethän on niiteillä kiinni nii laitoin nuo uudet sitte 10,9kovuusluokan pultiilla paikoilleen. Taaemmat korvakkojen pultit oli aiva fjongalla ja korroosion syömät. Olishan näitäki saanu kaupasta uusia mutta osien tekeminen on kivaa vaikkei nii osaakkaa ![]() 14mm pultti ja hardoxista tollanen päätylaippa mihin 18mm reikä ja isoilla virroilla sulattamalla kiinni valmiina: Nuo riipukkeen korvat oli pilattu kyllä ihan totaalisesti. En tiedä mitä joku oli oikein ajatellut. Meinasin tehdä täysin alkuperäisiä vastaavat 8mm hardoxilevystä. Sitte kuitenki tuli mieleen että riipukkeethan ne on mitkä aina esimmäisen törmää kallionnousuissa ym joten lievä ylimitoitus kestävyydessä ei olisi pahitteeksi ![]() Tässä tapauksessa lievä ylimitoitus tarkoitti 25mm plootua ![]() Nämä tuli ihan sähköliimalla kiinni: Tuon rungon hiomisessa meniki aikaa yhteensä varmaan 10 tuntia. Käytin samanlaista rälläkän kuppimallista teräsharjaa kun hiottiin viime talvena crowni pellille. Lujimmassa olevat ruosteet piti sitten hioo sellasella punotulla teräslankalaikalla. Sellanen laikka vain on aika raju, saa helposti kipiää jos on varomaton. 6lapiollista harjasin ruostetomua lattialta. Maaliksi valikoitui Mastonin hammeri kun en kotikonstein saanut kaikista onkaloista hiottua pellille asti. Etuakselista jätin kääntöpallot maalamatta kun ne pitää kuitenkin purkaa nii saa siinä samalla maalattua ne sitten paremmin. Ilman maalia jätin jouset kun hain ranchilta wanhan ja ison alasimen ja olis tarkotus opiskella jousien takomista. Jätin myös maalaamatta iskarikiinnikkeet, kun ne tulee vielä jossain vaiheessa muuttumaan. ilman maalia jäi moottorinkorvat, koska tähän autoon tekniikka tankin täyttöreiästä akselin pinjoninlaippaan tulee olemaan joka kohedasta kaikkea muuta kuin vakio. Moottori ja päävaihteisto on jo ostettu ja yhestä jakiksesta on kaupat kesken. Niistä lisää myöhemmin ![]() ![]() Hommasin joskus varaston täytteeksi pitkät iskarit jos mulla joskus on niihin sopiva auto. Muistin iskarit mutta olikin vähän liian pitkät tähän rojektiin ![]() ![]() ![]() Jos jollain tarvista melkein metrin pituisille iskareille nii pistähän yyveetä. näillä saa 40cm joustovaraa!! Puutelista lisääntyi kun aloin tutkimaan miksi toisesta navasta tulee peräöljyä. napalukon irrotettua selvis jotta pitkän puolen tikku ja murros puuttuu ![]() Nyt sarja jää pariksi viikoksi tauolle kun pitäis crowniin vaihtaa pakosarjan tiiviste ja jarruja vähän entrata vappua varten. Mersusta pitäis purkia talvivarusteet pois. ja hodariin huolto. Siten jatketaan korin parissa ![]() Will continue. Stay tuned! ![]()
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Asiallista !!
Millä sä työstät noita "pellin" paloja muotoon ??
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Rälläkällä. Kuinka niin? Pyöreet muodot teen ihan vaan laikkaamalla ensin mutterinmuotoseksi ja sitte vaa lamellilaikalla hion pyöreeksi
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Eikun tuommonen plus kakskymment milllinen pyöreemuotoinen kikkare noinkin siistinä pisti uteliaaks, hyvält näyttää !!
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#6
|
||||
|
||||
![]()
siistii
![]()
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
#7
|
|||
|
|||
![]() Jousenkiinnikkeet
En tiedä miten muilla mutta omassa autossa nuo etujousen taaemmat kiinnikkeet löysyttävät pultit mettäajelulla. Suosittelen asennusta hitsaten
![]() ![]() ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty ## Sähkökeskus, vaikka talliin ## | khonkonen | O/M/V Muut | 1 | 25.05.2016 19:02 |
Myyty RC multikopteri, helppo ajaa, vaikka kuvaukseen !? Vaihdossa vaikka 2T pensaauto. | Vilkutin | O/M/V Muut | 5 | 29.03.2014 23:36 |
M:Mikro vaikka talliin | -MAKE- | O/M/V Muut | 3 | 27.05.2006 22:24 |
Nostoapua, hiabilla vaikka? | Shuttle | Chit-Chat | 4 | 23.05.2006 22:38 |
Kun lähetään, niin lähetään kunnolla... | bj45lava | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 08.07.2004 21:36 |