Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.03.2015, 14:46
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

nyt ois hojo huollettu taas. kuka on tosi hj mies ja arvaa mistä on vakio putkisto syöpynyt puhki

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.03.2015, 12:14
Aparaatti:n Avatar
Aparaatti Aparaatti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.07
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 268
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi Näytä viesti
nyt ois hojo huollettu taas. kuka on tosi hj mies ja arvaa mistä on vakio putkisto syöpynyt puhki
Ainakin itsellä jousto ruostui irti putkesta? Siis kuusykkösessä. Kuuskymppisessä joustokappaletta ei ainakaan itsellä ollut.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.03.2015, 12:46
Offens Offens ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 13.09.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 24
Perusasetus

Akut tyhjenee, eli purkaa jonnekkin. Hj61. Onkohan jotain yleisiä ongelmapaikkoja olemassa. Valot on joskus välkkyvät. Kojetaulun varoitusvalot diskoilee myös, tyhjäkäynnillä kun kytkee ajovalot pois parkille. Volttimittarilla menee yleensä hetki että näyttää täyttä jännitettä käynnistyksen jälkeen. Näyttää sellaista 16volttia aluksi. Auto seissyt nelisen vuotta. Nyt alkas olla leimaa vaille. Muutaman päivän seisonta syö virrat ettei jaksa käynnistyä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.03.2015, 14:53
parukit parukit ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.01.13
Sijainti: Ypäjä
Viestit: 145
Perusasetus

Ellei vikaa ala löytymään, kannatta laittaa päävirtakytkin akun -navan ja rungon väliin.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.03.2015, 19:29
coolerman coolerman ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.03.06
Sijainti: Pohjois-Karjala
Viestit: 83
Perusasetus

Millos olet akut ladannut viimeksi täyteen?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.03.2015, 19:30
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja parukit Näytä viesti
Ellei vikaa ala löytymään, kannatta laittaa päävirtakytkin akun -navan ja rungon väliin.
toi on viiminen kädettömien ratkaisu

omastani sain selvitettyä akun syöjän viime kesänä. ennen akut kesti 2 viikkoa ni oli tyhjät.

otin sielä hantin puolen akun plussalta kaikki jälkiasennus johdoilta näyttävät irti ja kytkin yks kerrallaa takas. sillai et mittasin akku jännitteen ennen ja jälkeen. jos ei ollu muuttunu ni sitten seuraava johto paikalleen.

syöjä tais olla inventteri radiolle. siirsin sen virta johdon siihen neliskanttiseen mötikkään, oisko ollu ilmanputsarissa kiinni? sieltä saa virtansa sillon ku on avain 1 asennossa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.03.2015, 15:23
Offens Offens ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 13.09.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 24
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi Näytä viesti
toi on viiminen kädettömien ratkaisu

omastani sain selvitettyä akun syöjän viime kesänä. ennen akut kesti 2 viikkoa ni oli tyhjät.

otin sielä hantin puolen akun plussalta kaikki jälkiasennus johdoilta näyttävät irti ja kytkin yks kerrallaa takas. sillai et mittasin akku jännitteen ennen ja jälkeen. jos ei ollu muuttunu ni sitten seuraava johto paikalleen.

syöjä tais olla inventteri radiolle. siirsin sen virta johdon siihen neliskanttiseen mötikkään, oisko ollu ilmanputsarissa kiinni? sieltä saa virtansa sillon ku on avain 1 asennossa.
löyty vika purkaja suht helposti. Maajohto irti ja lamppu väliin. Kyllähän se lanka vähän punoitti. Plusnavasta lähti ainoastaan yksi jälkiasennus johto, jossa myös sulake. Sulake irti ja testilamppu pimeni. En tutkinut mille virta oli otettu. Käyntiin lähti ja valot pelasi niin jospase tulee käyttäessä ilmi mikä ei enään pelitä.. maapuolen akun jännite oli 12.62 ja toinen akku 12.74
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.03.2015, 15:53
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Offens Näytä viesti
löyty vika purkaja suht helposti. Maajohto irti ja lamppu väliin. Kyllähän se lanka vähän punoitti. Plusnavasta lähti ainoastaan yksi jälkiasennus johto, jossa myös sulake. Sulake irti ja testilamppu pimeni. En tutkinut mille virta oli otettu. Käyntiin lähti ja valot pelasi niin jospase tulee käyttäessä ilmi mikä ei enään pelitä.. maapuolen akun jännite oli 12.62 ja toinen akku 12.74
nii juu taisin mäkin sillai ihan ekas tehä että ku kaikki oli irti ni ajoin ja kokeilin kaikkia vehkeitä että toimivat..

kyllä noita vaan kertyy ~30 vuoden aikana
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.03.2015, 16:33
PH75 PH75 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Utajärvi
Viestit: 677
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Offens Näytä viesti
löyty vika purkaja suht helposti. Maajohto irti ja lamppu väliin. Kyllähän se lanka vähän punoitti. Plusnavasta lähti ainoastaan yksi jälkiasennus johto, jossa myös sulake. Sulake irti ja testilamppu pimeni. En tutkinut mille virta oli otettu. Käyntiin lähti ja valot pelasi niin jospase tulee käyttäessä ilmi mikä ei enään pelitä.. maapuolen akun jännite oli 12.62 ja toinen akku 12.74
Toimiiko radio ilman sitä sulaketta? Luultavasti jännitteenalentimelle taitaa mennä se johto. Näkyy vanhenmiten nuo jälkiasenteiset jännitteenalentimet purkavan akkuja melko monessa hj:ssa. Eikös ne olekin usein kotimaista laatutyötä,
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
hj-61, hj61


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 164 (0 jäsentä and 164 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 22:44 (GMT +2).