Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee
On kai sentään kyse auton sähköjärjestelmään kytketystä lämmittimestä, siis 12V tai 24V tasasähköt puhaltimen moottorille ja lämpö tulee auton moottorin jäähdytysnesteestä?
Mitä noihin sisätilan lämppäreihin tulee, niin oli yhtenä aamuna kitkerä käry mazdarangerin kabiinissa. Lohkolämmittimen rinnalle kytketyn sisälämppärin puhallin ei ollut lähtenytkään pyörimään ja PTC-vasuksen tapaan toimiva lämmitysvastus lämpeni täysillä tehoilla. Oli sellainen palaneen kytkinlevyn ilkeän kitkerä haju konttorissa sen jälkeen monta päivää. Lämmitin ei ollut sulanut eikä vielä syttynyt palamaan, mutta siinä ollut lämpösulakekaan ei ollut katkaissut. Toiminta oli siis kokonaan sen PTC-vastuksena toimivan lämmitysvastuksen varassa, joka kävi kovin kuumana, kun puhallin ei pyörinyt. Jotenkin tuli mieleen, ettei ollut auton ja vieressä olleen autotallin palaminen kovin kaukana.
|
Mulla on jossain piilossa "kunnollinen" sisälämppäri pakko pitää termaria pienellä kun puhallin täysillä pyöriessään vielä vienoa punaa tekee vastuslankoihin
Muttei ollu sellasta pakkasta, ettei lasit olleet sulat ja chevy vanissa koko autossa +15 lämpöstä
Mut sit tohon flektin nopeuden säätöön miten kestääkö mikään 12/24 volt moottori on/off/on/off/on.......... hakkaamista/kytkemistä?
Eli vilkkurele sopivalla vastuksella kytkemään flektin relettä esim. vaille puolikierrosta ja sen vaikka sopivalla lampulla kattoo ettei aina samassa kohdassa kiihdytä?