![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#11
|
|||
|
|||
![]() Jatkuvasti menee sekaisin nuo autojen ja kärryjen kortit.
Toivottavasti ei nyt. yleensä menee seuraavasti:
Paperit katsotaan papereista, siis B-kortti riittää silloin, kun sekä auton että kärryn yhteenlaskettu kokonaismassa on max 3500 kg. jos yli, niin paperit pois (onneksi aika harvoin, tuossa iltalehden tapauksessa olisi kiva tietää koko tapahtumaketju, siis mitä muuta siinä oli takana... siis esim. menikö korttiluokka tuplasti yli? siis myös B96 luokka olisi mennyt yli, vaikka IL kertoi että se olisi riittänyt: siis onko tuon passatin kokonaispaino max. 1750kg? Jos on yhtään enempää, niin iltalehtikin sekosi? http://www.iltalehti.fi/autot/2015030119282086_au.shtml Sakot määrätään puntarilla, siis onko yhdistelmä laillinen, se varmistetaan puntarilla: Jos auton rekisteriotteen mukaan jarrullisen kärryn maksimipaino on esim. 1000kg, niin yhdistelmä on laillinen JOS kärry painaa max 1000kg JA aisapaino autolle sopiva. kokonaispaino saa olla vaikka 3500kg. Noita poikkeuksia sitten on erikoistapauksissa vaikka kuinka paljon, alkaen yhdistelmän pituudesta (esim. pitkällä jenkkifarkulla ei välttämättä saa vetää samaa autotraileria, mitä esim VW golfilla saa..) Ja noihin kevytperävaunuihin, ja niiden laillisuuteen kuormattuna auton perässä: Minulla oli taannoin toyota landcruiser BJ-75 Van, siis suomessa 9 hengen bussi, muualla 11 hengen bussi, ja sillä sai vetää 450kg jarrutonta ja 3000 kg jarrullista kärryä. Siis normaali iso kuomukärry, niin kyytiin ei saanut laittaa kun yhden sementtisäkin, kahdesta olisi tullut muutama kilo ylimääräistä ![]() Ja sitten se yleinen kuorma näin talviaikaan: Moottorkikelkka isossa kuomukärryssä: aika helposti tulee kärrylle painoa se 750kg, jos kyseessä on vähänkään raskaampi kelkka, ja sitten sitä aisapainoa tulee helposti liikaa... P.s Minun piti rekisteröidä tuo omavalmiste 1400 kg jousilla (renkaat, navat ja vetopää vielä isommat) oleva jarrullinen kärry O1 luokkaan, siksi että minun ei aina tarvitse olla hodarin ratissa aina kun kärry on perässä ![]() Toki silloin säästyy myös vuosikatsastuksilta... p.s.s HARMAA MIELIKUVA, että ruotsissa on/oli vielä "nerokkaammat" lakipykälät; Siis suomalainen perinteinen 750kg jarruton kärry, ja siinä sateliittilautanen ja sylillinen kiinnitystarpeita, siis kärry painoi kuormineen noin 350 kg, ja sitä olisi pitänyt ajaa hitaana kuljetuksena tms, olikohan 40 vai 50 km/h! Ja olikohan vielä jotain lisää... veturina Mitsubishi galant 2,3td. -> Haaparannassa on tullut käytyä osan haku reissulla jarruton kärry perässä, pitemmät turneet jarrullisella kärryllä tai pakettiautolla... |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kerro mikä naurattaa!!! | Häänrik | Chit-Chat | 472 | 31.12.2024 18:05 |
Kerro mikä vituttaa vuonna 2014 | mäksä | Chit-Chat | 1587 | 01.01.2015 06:27 |
Kerro mikä vituttaa vuonna 2013 | Ewerglade | Chit-Chat | 1816 | 01.01.2014 17:16 |
Kerro mikä vituttaa vuonna 2012! | Rompe1 | Chit-Chat | 1140 | 03.01.2013 18:50 |
kerro mikä vituttaa | tjl | Chit-Chat | 4977 | 12.04.2012 08:28 |