Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.03.2015, 22:08
Nivaar-6:n Avatar
Nivaar-6 Nivaar-6 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.14
Sijainti: Hyvinkää
Viestit: 236
Perusasetus

Kuullut vaan että palalukko antaa periksi silloin kun sitä oikeesti tarvis. Tiellä ajoa ei tohon tötterön tule kuin siirtymät eli pienet paukkeet ei menoo haittaisi jos vaan toimii. Vois tietysti hommata palalukon ensin taakse ja testata miltä tuntuu ja sitten siirtää eteen kun joutuu laittamaan paineilmalukon. Tai sitten kylmästi kemppi ja leimaperä erikseen.
Kertokaahan kokemuksista noista palalukoista.

__________________
Offroad Team Kolibri
FJDC

Videoita

Viimeksi muokannut Nivaar-6 : 01.03.2015 22:11
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.03.2015, 22:20
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Ei palalukkoa eteen..
Paineilmaa eteen ja kyl ne takafillarit peräs sit tulee kunhan etutassut on saanu nousemaan. Keräät sit rahaa lisää ja myöhemmin kytkettävää taakse.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.03.2015, 15:07
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nivaar-6 Näytä viesti
Kuullut vaan että palalukko antaa periksi silloin kun sitä oikeesti tarvis. Tiellä ajoa ei tohon tötterön tule kuin siirtymät eli pienet paukkeet ei menoo haittaisi jos vaan toimii. Vois tietysti hommata palalukon ensin taakse ja testata miltä tuntuu ja sitten siirtää eteen kun joutuu laittamaan paineilmalukon. Tai sitten kylmästi kemppi ja leimaperä erikseen.
Kertokaahan kokemuksista noista palalukoista.
Omassa suzukissa on palalukko edessä ja kemppi takana, ihan ok yhdistelmä, renkaina 31/12,5/15 swampperit etulukko pikkasen liian tiukalla vielä mutta eroa ei huomaa tiellä eikä mettässä ku kemppi on takana. Paitsi sen verran että etennee maastossa huomattavasti paremmin.
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.03.2015, 03:10
Lasse80 Lasse80 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.10.14
Sijainti: Lapin lääni
Viestit: 88
Perusasetus

Tarkoitus ruveta sj410 alustaa hieman ehostamaan kevyillä ja edullisilla muutoksilla eli pidemmät riiput ja uretaanipuslat, mutta mietin jos samalla vanhan sotaratsun jousia elvyttäisi tässäkin topicissa mainituilla peräkärryn lehtijousilla. Tarvetta ei ole mielinmäärin korottaa, mutta vähän saada uutta ryhtiä. Kyselisin mikä esim motonet / ikh valimoimasta järkevin peräkärrin jousisetti kannattaa ostaa ja miten toteuttaa ehostelut? Onnistuuko esim yksilehti jousi jokaiseen pakkaan lisäksi sopivan mittaisena vai kuinka?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.03.2015, 08:37
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

http://www.motonet.fi/fi/tuote/452424/Peravaunun-lehtijousi-500kg-4-lehtinen

sitten ikh


http://www.ikh.fi/tuotehaku/LEHTIJOUSI#!tid20037

kaverin samuraihin puuhattiin se jousimuutos tollasesta pakasta.
Eli otettiin etupakoista se lyhyin lati pois ja tosta
pakasta toiseksi pisin lehtijousi siihen tilalle, pikkasen jäykistyi mutta ilmeisesti tästä ei haittaa oo..samalla tehtiin hieman pidemmät riiput.
tuli aika järkevän korkuinen laitos, nyt viikonloppuna sit näkee miten se etupää toimii.

toi on ainakin halpa keino nostaa etu ja/tai takapäätä ylöspäin.


samallahan tosta motonetin jousipakasta sais yhden latin laitettua myös taakse, jos perse makaa maassa
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410

Viimeksi muokannut Kekkeruusi : 04.03.2015 08:58
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.03.2015, 10:47
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.272
Perusasetus

Ja miksi niitä uretaanipuslia täytyy maastoautoihin änkeä? Ei ne ainakaan paranna alustan toimintaa maasto-olosuhteissa. Kyllä minä ainakin käytän ihan perinteisiä pehmeitä kumipuslia maasturin alustassa...
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.03.2015, 15:01
Lasse80 Lasse80 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.10.14
Sijainti: Lapin lääni
Viestit: 88
Perusasetus

Itseasiassa en ole varma mitä materiaalia puslat on, mutta kivan väriset ja halvat oli enklannin maaperällä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.03.2015, 17:36
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
Ja miksi niitä uretaanipuslia täytyy maastoautoihin änkeä? Ei ne ainakaan paranna alustan toimintaa maasto-olosuhteissa. Kyllä minä ainakin käytän ihan perinteisiä pehmeitä kumipuslia maasturin alustassa...
Uretaanipuslia on eri kovuuksilla ja aluperäiset kumiset oli kovempaa tavaraa mitä omat nykyiset uretaaniset.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.03.2015, 21:52
Nisse:n Avatar
Nisse Nisse ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.10.14
Sijainti: Vantaa
Viestit: 181
Perusasetus

Susuki toimii,toyotan kaasarilla,bolt on,yes,seuraava kysymys,riittääkö kaksi pakkaa lehtiä jos otan uudet,koko kierrokseen auton ympäri,jos tiiät mitä tarkoitan,norrat taotaan,ja muut sen mukaan,uusista norristakin pannaan silmukka poikki jotta saa pitkiä lehtiä.vähän pitäs korotusta ja ryhtiä saada,ilman mitään kivirekeä,eli joustojakin pitäisi löytyä hiukan.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 6 (0 jäsentä and 6 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 22:34 (GMT +2).