![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Timoo, ei oo WJ:ssä panhardia takana, kun se ylätukivarsi hoitaa sen hommaa...
__________________
Killing time is not murder |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Aivot on jo vissiin isyysvapaan odotuksissa ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Kiitos vastauksista!
Tässä sitä sitten on miettimistä mimmosen korotuksen tekee. Kaveri joka on enemmän noitten offi pelejen kanssa pelannut suositteli kyllä vaan maltillisempaa 2" korotusta kun pääpaino on kumminkin maantie-ajo. Kun en haluaisi ihan hirveesti jeepin jo vakiona melko surkeita ajo-ominaisuuksia heikentää. Osaisiko joku sanoo varmalta kädeltä mahtuuko alla pyörimään bf:än mutikat 255/70-16 jos ostan ton http://www.4x4parts.fi/jousisarjat/8...p-wj2-n20.html satsin. Jossain lukee että menee jo vakiona ja jossain taas sanotaan että vaatii 3".. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
![]() Toisaalta levittävämmällä vanteella leveä rengas ei ota yhtä helposti kiinni tukivarsiin äärikäännössä, ja onhan auto paremman näköinen kun renkaat on vähän leveämmällä. Tukevoittaa myös kulkua maantienopeuksissa, kunhan ei aja urissa. ..ja sitten muistaa sen tärkeimmän: korotuksen määrä ei suoraan auta rengaskoon kasvattamisessa, koska näissä "soccer mom"- Jeepeissä on varsin ahtaat pyöränkotelot! Ilman sisäänjouston rajoituksen lisäämistä korotusjousilla rengas pääsee käytännössä aivan yhtä syvälle kuin orkkisjousilla -> renkaat ottaa auton rakenteisiin kiinni. Sisäänjoustoa joutuu usein rajoittamaan myös siksi, että korotussarjojen iskarit on pidemmät, jolloin iskari pääsee pohjaamaan ennenkuin jousitus pohjaa -> iskarit tai niiden kiinnikkeet hajoaa. Iskari EI saa toimia joustonrajoittimena! Eli rengaskokoa voi kasvattaa vain, jos samalla rajoittaa sisäänjouston määrää suhteessa kasvaneeseen renkaan halkaisijaan, ja/tai avartamalla kaaria. Alustakorotuksella saat riittävän sisäänjouston määrän isommalle renkaalle, sisäänjouston määrää sopivasti rajoittamalla saat renkaan pyörimään ilman pelkoa että se ottaa johonkin kiinni ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 25.02.2015 15:55 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Minkämoista vannetta porukka on käyttäny että sais sen renkaan tuleen lähemmäs sitä kaarta kun se on vakiona aika nolon näköinen kun on niin sisällä? Pisti vaan silmään tämä http://www.4x4parts.fi/peltivanteet/...5_et13_cb_3_30 mutta en tiedä mitä toi et13 cb 3,30 sitten käytännös tarkoittaa. Levittääkö nuo sitä sitten "hyvän" määrän?
![]() Kiitos taas todella hyvästä vastauksesta,taas opin paljon uutta! Ja sori nää loputtomat kysymykset ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Alkuperäiset 16" vanteet on 7" leveät ja muistaakseni +50mm ET:llä. Jos nuo uudet on tuumaa leveämmät ja +13mm ET:llä, niin ne levittää ulkoreunasta lähes 50mm per puoli. Renkaan sisäreunaa siirtävät ~25mm "ulommas". Eli ehkä jopa liikaa?
En tosin tiedä käytännössä, paljonko WJ:ssä voi tuoda rengasta ulommas ennenkuin ongelmia tulee. Voi tuo olla myös juuri passelisti levittävä 255 leveälle renkaalle. Joku joka on kokeillut osannee kertoa paremmin.. 3.30" CB tarkoittaa keskireiän halkaisijaa, tuo mahtuu hyvin WJ:n navan ympärille. Likipitäen kaikki peltiset jenkkivanteet on pulteilla keskittäviä, ei napakeskittäviä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Mun profiilis on 2" korotuksella orkkis 17" aluilla 265/65R17 InsaTurbo Dakarit alla.
Peruuttaessa joskus edes sisäloksuun kutittanu vähän kun on joustanu samalla mutta nekin saisi paremmin kiinni niin ei ottas enää sillonkaa.
__________________
Jeep Cherokee XJ -89, 4.0 Renix FJDC member. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
jeep wj 6.5''korotus | hojo85 | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 05.05.2014 11:19 |
Myydään Jeep Wj koiraverkko | jämtilaika | O/M/V Muut | 7 | 09.04.2014 05:30 |
Ostetaan WJ jeep osia | Calmari | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 28.02.2014 12:48 |
Ostetaan Jeep Grand Cherokee WJ korotus | driimis | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 03.12.2013 19:00 |
jeep wj simpukka? | pikkujussi1 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 24.02.2013 18:52 |