Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.02.2015, 20:09
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Minkäs takia se sinne tehtaalla on laitettu jos siitä ei mitään hyötyä ole?
Eivät oo osannu aurauksia säätää? :-(

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.02.2015, 20:21
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

aika vittumaiselta tuntuu sormille, tehostimenkin läpi jos pasautat kanttarihipsun ilman ohjausiskaria toisekseen se rauhottaa hiukan niitä teräviä iskuja montuissa jne, eli ohjaus rauhottuu normaali kuolevaiselle mukavammaksi.

varsinaisesti se ei niitä woblausoireita korjaa, koska woblaus on aina merkki siitä, et jotain on rikki etupäässä ja se syy miks woblaa pitää korjata ensin, ennen kun alkaa vaihtelemaan tymäkämpää ohjausiskaria. toki voi joissain tapauksissa rauhottaa, mutta korjaus se ei ole niiko Timo tuos jo sanokin.
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.02.2015, 21:12
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin Näytä viesti
Minkäs takia se sinne tehtaalla on laitettu jos siitä ei mitään hyötyä ole?
Eivät oo osannu aurauksia säätää? :-(
Eipä ole kolmessa eri Jeepissä 31"-35" renkailla woblannut, ei ole käsillekään ratti lyönyt, tai muutenkaan ollut huojuvaa menoa kuoppaisella tiellä. Siinä mielessä siis hyödytön kapine ollut itselle
Joillain ihmisillä on tapana korjata woblaus järeämmällä ohjausiskarilla sen sijaan, että fiksattaisi ohjauspuoli oikeasti - varsinkin siinä hommassa ohjausiskari on vihonviimeinen kikkare.
Isommat renkaat aiheuttaa isompia voimia ohjaukseen, joka taasen tarkoittaa että ohjaus pitää olla toteutettu sen mukaisesti jos se on huono. Kuten jo kirjoitin, vasta kun ohjaus on muuten kunnossa niin sitten asentaa iskarin.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
aika vittumaiselta tuntuu sormille, tehostimenkin läpi jos pasautat kanttarihipsun ilman ohjausiskaria toisekseen se rauhottaa hiukan niitä teräviä iskuja montuissa jne, eli ohjaus rauhottuu normaali kuolevaiselle mukavammaksi.
Hmmh.. enpä ole huomannut että ratti käsille iskisi, edes niillä 35" renkailla mitkä joskus oli XJ:ssä. Toisaalta autokin oli pienehkö/ kevyehkö mikä vaikuttaa. Isossa autossa tuntuu tällit enemmän, massaa pyörien päällä jolloin sitä kautta voimatkin suurempia. Intissä oppi kerrasta maastokuorma- auton puikoissa miksi peukalot pidetään metsässä ajaessa pois kehän sisältä

Ohjausiskari luonnollisesti rauhoittaa tiettyjä ohjausnivelistön liikkeitä, siksihän se on sinne laitettukkin.
Itse vain en ole tähän mennessä omissa autoissani kyseistä kapinetta kaivannut kun on ohjaus muuten ollut hyvä; ei woblaa, ei lyö käsille, on tunnokas. Olen välillä kokeillut iskarin kanssa, hieman se rauhoittaa kuoppaisella tiellä ajoa jos on viistoja teräviä monttuja tien poikki, tai juuri noissa mainituisse kanttarin tai isomman kiven päälle könytessä. Ero on kuitenkin ollut niin mitätön, että en ole katsonut tarpeelliseksi ruuvata sinne paikalleen yhtä hajoavaa osaa lisää..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.02.2015, 21:24
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

mie unohin sen et peukalot ulkokehällä, YHESTI patrollissa ja tekee TOSI kipeetä

mut asiasta kukkaruukkuun, onko levyjarrullisen taka-akselin kanssa mitään komplikaatioita grandiin, jossa on rumpujarrullinen taka-akseli alkuperäsenä?
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.02.2015, 22:08
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Tietääkseni ei, jollei sitten käsijarruvaijereissa ole pituuseroa. Vaijerin kiinnitys pitäisi olla sama käsijarruvipuun molemmissa.

Muuten menee suoraan paikalleen.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.02.2015, 22:18
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

ookoo, no miepä katon vkl:na et mitä eroja siellä on käppärissä ja kerron sitten jos jottain tuli. saahan sen rojektitopikista lukkee kuitenkin kun oon turannu taas jotakin vituralleen
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 Jeeep O/M/V Ajoneuvot 6 02.02.2012 21:06
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 O/M/V Ajoneuvot 0 08.03.2008 13:40
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
M: Jeep Grand Cherokee O/M/V Muut 1 01.11.2005 19:27


Sivu luotu: 09:40 (GMT +2).