![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Hilut jNyt tarvii kysellä arvon raadilta mielipidettä, kun kävin leimalla hakemassa hylsyn. Päälimmäiset korjattavat kohdat oli mm. takarenkaiden takana lavan pohjassa olevat reiät. Eli koska sisälokareita tossa ei ole, niin renkaista lentävän hiekan ja paskan osumakohdassa juuri siinä pyöräkaaren takana on lavan pohjassa kummallakin puolella reiät. Ne kuulemma pitäisi pistää umpeen. Joo, aikeissa ollu, mutta ei oo ollu nyt motivaatio niihin. Mutta voiko noiden perusteella antaa hylsyä? Siinä on kummallakin puolella sellaiset pienehköt reiät ja edellisen omistajan paikan sauma toisella puolen auennut. Toinen kohta oli takana pyöräkoteloiden edessä lavan pohjassa sellainen lavan tukipalkki. Ei siis ole runkopalkkia, vaan sellainen tuki joka kaareutuu lavan pohjan mukaisesti kylkiin ylös ja menee koko pohjan leveydeltä, niin siihen oli raudallaan hakannut voiman kanssa kummallekin puolelle reiät, jotka olisi pakko kuulemma korjata. Onko tällainen myös sellainen, josta voi antaa hylsyä. Pari muuta kohtaa oli, jotka odotinkin kun ei ehtinyt pistämään kuntoon, mutta nuo nyt kävi hieman korpeamaan. Kysyin vielä perusteitakin noihin, niin näppärästi tuli vastaus "koska minä sanon niin." Ei osannut sen paremmin perustella niitä. Kyllähän noita oon meinannu alkaa kesällä käymään hieman laajemmin läpi, mutta ei nyt innostais leiman takia alkaa ns. 'turhia' väkisin koluamaan, kun aikakin hieman kortilla juuri tällä hetkellä.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Ajat muuttuu.... taas ohi topiikista.Lainaus:
silloin oikeasti tympäsi käydän 3-5 kertaa konttorilla, toki nuo katsastuksen keskeytykset hoidettiin ilman lisämaksua, JOS vuotokohta oli puhdas... ja jarrut testattiin sitten niin, että varmasti pomppasi (Jos dynometri; ensin jarrutettiin niin, että toinen rengas lukittautui, ja sitten toista rengasta pyöritettiin niin pitkään, että savu nousi, ja sitten testaus uudelleen; savuavalla puolella ei pitoa nimeksikään...., hiekka pihalla oli vielä helpompi todeta, että toinen puoli ei lukkiinnu...) K.O ajoista jäänyt vissiin sen verran kammoa selkärankaan, että tulee pikkasen katsottua, että olisi kunnossa (en vienyt "vararengasta" leimalle, kun etuparkki oli TAAS palanut, ja perjantaina kun sain sen vaihdettua, niin ei oikein sopinut klo 15,45 "heti katsastus" katsastusmiehelle, niin sovittiin että tulen joskus toisten, kun kerran aikaa pari kuukautta) Toki rehellisyyden nimissä täytyy sanoa, että yksityistämisen jälkeen tuo palvelu/suhtautuminen muuttui... Jopa niin paljon, että nykyään kun vien auton katsastukseen, niin kerron, että saa, ja olisi suotavaa sanoa, jos joku paikka voi aiheuttaa ongelmia lähitulevaisuudessa. Nykyään konttorilla on niin hyvät laitteet, että kannattaa kuunnella "muminaa-" mikä ei pääse (nyt) edes korjauskehotukseksi. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Selvitetty..
Viimeksi muokannut Nuuskamuikkunen : 28.11.2016 15:11 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
http://s458.photobucket.com/user/Gra...7330d.jpg.html
Sellanen nyt sitten kotiutu Savonlinnaan. Auto haettiin Kerimäen Anttolasta ja sitä edeltävä omistaja ja ulkoasusta sekä koneen rakentanut taisi olla Mikkelistä? Jos joku tunnistaa kuka ois tän rakentanut niin ois jo muutama tyhmä kysymys.. YV:nä mulle jos et uskalla muuten tunnustaa ![]() elikkä, roughcountryn alusta ja 2.2 pata jälkeen päin ahdettuna. Yksikään noista kuvien valo tuikuista ei oo kytkettynä. Eipä siitä kai muuta voi esitellä? teknisiä murheita on jo sen verran että auto savuttaa lähes kokoajan sellaista harmaan valkoista mikä ei juuri haise millekkään.. ahtoputkisto mehiii joka puolelta öljyä niin taitaapi olla ahdin shaissena? Syöttöpumppu näyttää kans tiputtavan ja vikahan varmaankin on sen kaasuvivun akselin tiivisteessä. eturistikko myös shaipana, piti haku reissulla jyristää 20km/h velpojjaan appivanhemmille purkaa jo kardaani irti että sai ees jotenki kokeiltua tarroilla ajellessa. Mut on se kyl cool ja varmasti coolimpi ku saa toimimaan täydellisesti ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Lähinnä kävi ihmetyttämään tuo, kun ei osannut perustella näitä kahta paikkaa millään tavoin, että millä perusteella. Olin aikeissa parsia noita lavan kylkiä, pohjaa, jne...paremmin vasta tuossa kesämpänä. Mutta nostetaanpa sitten hieman ylemmäs työlistalla ainakin nuo palkit. ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Valaiskaa pöljää..
mikä ihmeen vekotin tuossa 2.2 hilussa on ku laturin takaperässä on pumppu josta lähtee letku suodattimen kokoseen pömpeliin ja siittä pömpelistä jarrutehostajalle? Mikä funktio tällä on? Onko näissä tyypillisiä kansi viat vai meneekö paffi? Itellä näyttää siltä et ois kannen irrotusta tiedossa ku öljyt ja vedet sekaisin.. Onko näis kannenpultit "kertakäyttö" kamaa vai roplaanko vanhoilla läjään? |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Laturin perseessä on alipainepummu joka tekee alipainetta jarrutehostimeen. 2.2l moottorissa ei juurikaan ole kansivikoja jollei ole jälkiahdettu, ja samat kannenpultit voi käyttää uudelleen.
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kansipahvit menee yleensä L-koneista niin että vuotaa takapäästä öljyä pihalle tai tekee painetta vesitilaan. Ja se pömpeli on alipainesäiliö jarrutehostimelle.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Mittasin nyt sylintereiden paineet, niin jokaisessa oli noin 13bar (puolen baarin heitolla). Eli viittaako nyt öljyn kulutus venttiileihin.
Ja auto oli 2.2 bensa koneella. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? | henteri | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 02.03.2008 20:02 |
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? | -Ville- | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.02.2008 21:15 |
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? | Jari_M | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.05.2007 20:24 |
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! | A45 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 25.04.2006 18:14 |
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.12.2004 21:34 |