![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() On käytetty osramit kalliimmasta halvimpaan ja muita merkkejäkin mutta sama vika. säädin ja laturi kunnossa ja jopa lainattu säädin ja laturi toisesta autosta mikä ei ole polttanut lamppuja mutta sama vika. mistä löytää elektrooniset säätimet paitsi toyotalta jos ne nyt myyvät niitä jotka sopivat mekaanisen tilalle. koko autoon paikasta toiseen laturista runkoon moottoriin ym. eli kaikki mitä on keksitty on laitettu uusia maajohtoja mutta yksi asia on vielä kokeilematta ja se on laittaa toinenkin piuha laturista akkuun.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Myös nuo Ultralife-versiot? Miks et saanu takuuseen uusia?
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
kaikki on tiukasti umpio jousi ym. Ei tärise ja poksahtaa kun laittaa päälle auto paikoillaan vain moottori käy. seuraava: Ei takuulla uusien saanti auta ongelmaan se jää kuitenkin vaikka uusia saisi mutta olen helvetin nopea vaihtamaan lamput takakautta akut pois pissapoika pois ja imun muovi pois on kokeilu lumisateessa vesisateessa pakkasessa ja työkalut aina mukana. autossa kun on karjapuskuri edessä niin takakautta helpompaa. Onpas tullut ajettua sumuvaloilla lyhyinä aika monta kilometriä. jatketaan miettimistä ja toinen laturi ja vaikka sähköpummppu ei tule sillä se hehku kun vielä kiertää säädintä niin sekin jos kytkee jotenkin niin tulee uusi ongelma. Vieläkin ihmettelen sähkömiehet jotka eivät kerro miten syöttö n. 14-15v saadaan ulos tasainen stabilisoitu vaikka 13v jännite ja sen kun laittaa jokaiselle lamppujen langoille niin luulisi toimivan?
|
#4
|
|||
|
|||
![]() hiluxi ja h4.set
kaikki on tiukasti umpio jousi ym. Ei tärise ja poksahtaa kun laittaa päälle auto paikoillaan vain moottori käy. seuraava: Ei takuulla uusien saanti auta ongelmaan se jää kuitenkin vaikka uusia saisi mutta olen helvetin nopea vaihtamaan lamput takakautta akut pois pissapoika pois ja imun muovi pois on kokeilu lumisateessa vesisateessa pakkasessa ja työkalut aina mukana. autossa kun on karjapuskuri edessä niin takakautta helpompaa. Onpas tullut ajettua sumuvaloilla lyhyinä aika monta kilometriä. jatketaan miettimistä ja toinen laturi ja vaikka sähköpummppu ei tule sillä se hehku kun vielä kiertää säädintä niin sekin jos kytkee jotenkin niin tulee uusi ongelma. Vieläkin ihmettelen sähkömiehet jotka eivät kerro miten syöttö n. 14-15v saadaan ulos tasainen stabilisoitu vaikka 13v jännite ja sen kun laittaa jokaiselle lamppujen langoille niin luulisi toimivan?
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Eiks Hiluksissa ole Denson laturi sisäisellä elektronisella säätimellä? Koita originaali settiä?
Mulla on Hiacet järjestään ladanneet yli 14 volttia ja hoojiikin 29 volttia ja lamput kestää ihan normisti. H4:seen sai mielestäni tuupata todella reippaasti fjongaa ennenkuin se palaa.
__________________
Tiäräksää tuanoi |
#6
|
|||
|
|||
![]()
ulkoinen säädin ja kaiken lisäksi toyotan sähköapinat ovat keksineet että hehkun voi viedä säätimen kautta piuhoja säästäkseen niin ei ole niin simppeli vaihtaa laturia ja sitten on vielä pumppu perässä minkä olisi voinut korvata sähköisellä ja toki voihan aina laittaa nappihekutus mutta ongelma ei nyt sinänsä ole laturi tai säädin kun ne on vaihdettu sieltä sun täältä ja ristiin rastiin ja myöskin ihan tuliterät alkuperäiset on kokeiltu sekä laturi että säädin.
jos kelaa vanhoja juttuja ja on vastaus että ämpärikaupalla tai repullinen ja auto myytävänä mutta valot mystisesti kadoksissa ja toisen lampun langan kautta ja niin päin pois niin onhan jollakin toisellakin ongelma hiluxin valojen kanssa ja onhan vielä että molemmat palaa takaa valot kadoksissa kaikki merkkilamput palaa. Eli sähköongelmia on olemassa hiluxissa vaikka kuinka yritätte että ei minulla koskaan! |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ihan tosiko ettei kukaan keksi miten saadaan stabilisoitua jännitteen sanotaan vaikka 13volttiseksi ulos ja kestämään noin 70wattia ja sisääntuleva jännite vaihtelee13-16voltin välillä.
Sehän ei osaavalle voi olla ylivoimainen haaste mutta kun ei osaa niin täytyy kysyä neuvoja. Jos nyt ei kukaan tällä palstalla ole sähköasiantuntija niin kertokaa mille palstalle pitää kääntyä että saa ongelman ratkaistua. Periaatteessa on kyse samanlaisesta vehkeestä kun motonetin aikaisemmin myyvä boosteri joka toimi hakkurimenetelmellä mutta ei saatavan enää. Ja kyseessä on nyt vanha auto ei mitään can väyläisiä eikä mitään muutakaan. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Tuohon poweriasiaan en osaa neuvoa, mutta.
Onko se H4 pistoke varmasti tiukka, tekee kunnon kontaktin polttimon kannalle? Ajan tällä takaa sitä, että jos virtapiirin jossain kohtaa on huono kontakti, jännite polttimon navoissa heilahtelee ja se ei ole hyvä kestävyydelle. Sitten, kunnes saat muita parempia vinkkejä, niin käännäppä valot päälle niin että on pitkät valittuna. Rupeeko pitkän lanka kärtsäämään vai ei.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________ |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Huuto Xenon muutossarja H4 pitkät ja lyhyet | 0ltzi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 30.01.2013 22:06 |
Myydään myydään juuri maalattu ja laitettu turbodiesel hiluxi | Ville90 | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 28.10.2012 16:38 |
Manuaaleja Land Cruiser, Hiluxi, 4Runner ja joitain Nissanin | Glutton | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 12.12.2010 18:26 |
Myydään M. skoda paku, hiluxi ja 850 fiat | Romurane | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 04.09.2009 07:12 |
kinkappi ja hiluxi ja niitten jouset! | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 30.12.2004 23:16 |