Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.02.2015, 20:14
wilsson wilsson ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.14
Sijainti: ikaalinen
Viestit: 46
Perusasetus

Noniin, pientä remonttia taas. eli katkes vauhdista molemmat ylätukivarsien pultit, jolloin akseli pääsi pyörähtää tietenkin katkasten iskarit ja hajottaen kardaanin mut kardaani on jo matkalla ja iskarit hommattuna sekä pultit ja tehty myös pieniä vahvistuksia kiinnityksiin!
Semmosta hommaa ollaan alettu isäpapan kanssa suunnitteleen että jos alettas tekeen itte ketjuvetosia porttaali palikoita niveaan! Kun niva on suhteellisen kevyt niin voisi toimia ihan hyvin oikein järeen ketjun kanssa

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.02.2015, 20:58
Punanenä:n Avatar
Punanenä Punanenä ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.06.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 968
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wilsson Näytä viesti
Noniin, pientä remonttia taas. eli katkes vauhdista molemmat ylätukivarsien pultit, jolloin akseli pääsi pyörähtää tietenkin katkasten iskarit ja hajottaen kardaanin mut kardaani on jo matkalla ja iskarit hommattuna sekä pultit ja tehty myös pieniä vahvistuksia kiinnityksiin!
Semmosta hommaa ollaan alettu isäpapan kanssa suunnitteleen että jos alettas tekeen itte ketjuvetosia porttaali palikoita niveaan! Kun niva on suhteellisen kevyt niin voisi toimia ihan hyvin oikein järeen ketjun kanssa
Tai entä jos ei olisikaan ketjua vaan vetarinpäässä olisi pikkuratas ja ehkä vanteen sisäpuolella sisähampainen isoratas... Sellaista joskus pohdin mutten lähtenyt toteuttamaan.... Köyhänmiehenportaali
__________________
KEHRUU-RACING
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.02.2015, 21:26
wilsson wilsson ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.14
Sijainti: ikaalinen
Viestit: 46
Perusasetus

Täytyy tuota porttaali asiaa miettiä paremmin kun aikaa.
Nyt kuitenkin on iskarit hommattu uudet ja muutettu niitten kiinnityksiä. Myös ylätukivarsien kiinnityksiä on vahvistettu tekemällä myös toiselle puolelle tukivartta korvake ettei vain tukeudu pelkkää runkopalkkia vasten. Uusi kardaani on hommattu ja panhardia jatkettu niin saatiin peräkin keskelle kunnolla.
Ja ettei remontin korjuu lopu jatkossakaan kesken, tein perään kaikkien vihaaman KEMPIN
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.03.2015, 21:28
wilsson wilsson ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.14
Sijainti: ikaalinen
Viestit: 46
Perusasetus

Vinssiä vinssiä


Talvisodasta selvittiin kunnialla ja hengissä, sen jälkeen on nivaa korotettu edestä vajaa 4 senttiä lisää ja lisätty ulos joustoo myös joitakin senttejä. Kemppi tuntuu auttavan etenemistä aika hyvin, katotaan kuinka pitkään kestää paikat. Sitten on onki tultu ajeltua vähän tuolla omalla "radalla". Nyt pitäisi helmoja vähän nostaa ja tehdä jonkin tyyliset palkkihelmat, hommata maastotunkki, korjailla jarrut ja syyläri kuntoon loppullisesti ja hommata vinssi niin kehtaisi vähän lähtee taas offailemaan muiden kanssa letkassa! Viisaat voiski nyt vähän ehdotella tohon nivaan sopivaa vinssiä, joka olis sillai kohtuu edullinen mutta jolla tekiski jotain ja pieni koko plussaa!!
Laitetaan muutama kuva nykytilanteesta.






Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.03.2015, 16:20
wilsson wilsson ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.14
Sijainti: ikaalinen
Viestit: 46
Perusasetus

Jaaha ja taas tuli päivitettyä nivaa, eli tuli laitettua ralliratti ja neulalaakeroitu apusimpukka paikalleen, mut kyllä siihen se ohjaustehostin tarvitaan varsinkin ton pienenmän ratin jälkeen no eipä tartte salilla käydä. Toisen ulomman vetonivelenkin vaihdoin, vaikka ei siinä kyllä vikaa ollut oikeestaan ollenkaan. Ne sisemmät sielä sitten vielä napsuttelee vielä, täytyy vaihdella kun jaksaa.
Tuli myös vähän ajokuvia otettua tänään, ei ainakaan kura lentäny kun maa oli ihan kivikovaa.




















Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.03.2015, 18:24
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Joko oot vinssit ostanut?

Mulla on 413 :sessa susukissa runvan 8000 ja on toiminut siinä tosi hyvin, mutta nyt jos ostaisin vinssin niin nopee 9500 narulla olis ihan päällikkö.


http://www.offroadtarvike.fi/verkkok...egory/129/246/

http://www.cfline.net/offroad-varust...t-c-58_63.html

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=112705

Ps.hienosti eteni Niva talvisodassa
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410

Viimeksi muokannut Kekkeruusi : 22.03.2015 18:49
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.03.2015, 19:10
wilsson wilsson ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.14
Sijainti: ikaalinen
Viestit: 46
Perusasetus

Ei oo vielä vinssiä hommattuna, mutta tuo runva vois olla tosiaan ihan asiallinen! Ens kuussa varmaan hommailen sitten.
Joo kyllä itteki vähä yllätty kuinka hyvin talvisodassa pärjättiin pieniä juttuja vielä, kuten esim se vinssi niin sit vois taas uskaltautua mukaan offipäiville
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.10.2016, 15:12
Sumsar Sumsar ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.16
Sijainti: Kempele, Suomi
Viestit: 725
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wilsson Näytä viesti
Noniin, pientä remonttia taas. eli katkes vauhdista molemmat ylätukivarsien pultit, jolloin akseli pääsi pyörähtää tietenkin katkasten iskarit ja hajottaen kardaanin mut kardaani on jo matkalla ja iskarit hommattuna sekä pultit ja tehty myös pieniä vahvistuksia kiinnityksiin!
Semmosta hommaa ollaan alettu isäpapan kanssa suunnitteleen että jos alettas tekeen itte ketjuvetosia porttaali palikoita niveaan! Kun niva on suhteellisen kevyt niin voisi toimia ihan hyvin oikein järeen ketjun kanssa
Vai portaali.
Jos kerta voit vaikuttaa itärajan molemmin puolin niin voitko tarkistaa tämän pajan.
http://voit4x4.narod.ru/index/0-7

Napoihin asennettava portaalipoksi...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.10.2016, 20:18
wilsson wilsson ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.14
Sijainti: ikaalinen
Viestit: 46
Perusasetus

En minä missään itärajan toisella puolella pysty vaikuttaan? kumpa osaiski venäjää niin helpottuis kummasti harrastaminen. mutta juuri tuosta kyseisestä patentista tuli mieleen että porttaali olis aika messevä nivaan. joskus tuon kyseisen sarjan hinnanki sain selvitettyä, olikohan se jotain 1500-2000e voi olla että muistan väärinkin.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 11.11.2016, 23:23
wilsson wilsson ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.14
Sijainti: ikaalinen
Viestit: 46
Perusasetus

No nyt on nivea koeponnistettu ja hyvinhän se toimii, mitä nyt hiukan saisi tuota välitystä laittaa pienemmäksi niin helpottuis tuo reittien haku paremmin kun ei oo ajo niin räväkkää kun jalan nostaa kytkimeltä. Myös jotain suojia voisi pohjaan tehdä, kun tuli käytyä MMC:n porukan kanssa ajelemassa kohtuu kivikkoissessa maastossa niin alko vähän jännittään välillä ku yritti parhaansa mukaan väistellä ettei ny perät ja laatikot kolisis niin pahasti
Tässä muutama otos ajeluista:










Kotonakin tullu kuovittua vähän.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 26.02.2017, 09:35
wilsson wilsson ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.14
Sijainti: ikaalinen
Viestit: 46
Perusasetus

Kai sitä voisi vähän päivitellä nivan kuulumisia.
Eli keulalle löysi tiensä tuollainen runvan 8000 vinssi. Syyläriä kun siirsi kolmisen senttiä taakse päin niin sai hyvin upotettu vinssin keulille ilman että ylityksiä tulee pahemmin lisää. Nyt ei ole kun tuo kita joka vähän töröttää tuolta puskurista ulkona.


Samalla tuli myös vähän pätkittyä puskuria ja kavennettua muutenkin noita nivan poskia.
Sitten tähän ehkä mielenkiintoisempaa hommaan ainakin allekirjoittaneelle! Tuli hommattua tuollainen venäläisen Val-racingin tekemä rataspaketti jakolaatikkoon, joka muuttaa välityksen pikkuperällä 3.152 eli onko se sitten noin 48% prosenttia hitaampi tai jotain sinne päin.

Ei muutakun laatikko alas ja purkuun! kun irroittelin laatikkoa, satoi räntää ja makasin vesilätäkössä ja kun asensin takasin niin oli kauhee tuuli ja lumipyry Olishan tossa tallikin ollu vieressä, mutta aatelin että harjotellaan jos joutuu vaikka joskus isompaaki remppaa tekemään maastossa




Osat sopi kaikki hienosti paikoilleen, kunnes alettiin osia sovitteleen takaisin koppaan. Joutui kolmesta kohtaa ottaan kopasta tavaraa pois jonku 2-3 milliä, mutta siihen olin kyllä vähän varautunutkin.






Kuvat vähän huonoja mutta kyllä sieltä nyt näkee että jotain on järsitty. No sitten kasaamaan ja huomaan sitten siinä että pitää myös järsiä tasauspyörästön rungosta pois tavaraa aika reippaasti.


Ja sitten vielä vähän jyrsittiin sellaisesta muovisesta stoppari holkistakin pois tavaraa lopuksi kun sekin otti rattaisiin kiinni Mutta kyllä se sinne loppujenlopuksi upposi ja pyöri ilman ahdistusta! Mutta kyllä sitten on tuo koppa aivan täynnä tavaraa, että ei sinne enää paljoo pienenpää välitystä saa ilman kopan isompaa muokkausta!






Mutta vaikka siinä rahaa taas meni ja aikaa palo, ja välilä jo alko miettimään kannattaako nähdä näin paljo vaivaa nivan eteen että pitäskö vaihtaa ahioo vähän johki fiksumpaan niin kun pääsi ekaa kertaa testaamaan niin kyllä hymyilytti Ihan eri peli nyt ajella tuolla kivikossa ja kannokossa! Perstuntumalla kakkonen on nyt samanlainen ku ennen ykkönen, ja ei tartte enää sulattaa kytkintä ihan niin paljoo ja kerkee vähä katteleen sitä maastoo ja reittiäki eikä vaan mennä hyppimällä yli kivistä ja kannoista Vinssikin tuli koeponistettua ettei heti lähde irti, ja tukevasti sekin tuntui sielä pysyvän. Nyt sit kaikkee pientä puuhastelua enää ja sen jälkeen käydä tuolla talvisodassa koittamassa taas mitenkä se niva etenee! Loppuun vielä kuva koeajo lenkiltä.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 26.02.2017, 10:02
aslakki:n Avatar
aslakki aslakki ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.11.06
Sijainti: joutseno, .
Viestit: 1.209
Perusasetus

Tuoko joku putiikki noita val-racingin kamoja suomeen vai tuliko osat trokarin kyyillä?

Ps. Komia niva
__________________
WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 26.02.2017, 10:08
wilsson wilsson ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.14
Sijainti: ikaalinen
Viestit: 46
Perusasetus

Tuo löytyi ebaystä kohtuulliseen hintaan, niin päätin ostaa tulikohan tuo nyt ukrainasta. Joku ulkomaalainen nettikauppakin niitä myi mutta en muista mikä.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 26.02.2017, 10:11
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 740
Perusasetus

Jakolaatikon välitys on kyllä yksi parhaita muutoksia mitä offipeliin voi tehdä. On sen jälkeen hieno ajella.
Komiaa laittoa!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pienen budjetin ohrotti patrol Rotpal GR Maasturiprojektit 2 16.06.2013 12:06
Pienen budjetin maastoparannuksia Patrolliin? Yere Tekniikka & Jutustelu 10 25.09.2012 20:05
0-budjetin Blazer-kyhäilyä V-8 Maasturiprojektit 13 12.06.2012 22:10
Offaajan olohuone Team Lypsikki Chit-Chat 25 01.05.2012 09:46
alottelevan offarin sanakirja?? hiluix Tekniikka & Jutustelu 3 25.09.2007 19:39


Sivu luotu: 09:52 (GMT +2).