![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Alkaa muuten olla yllättävän vaikea löytää hyvää turvavyökiinnitteistä turvakaukaloa tai -istuinta. Meillä myös turvakaukalon osto ajankohtainen, kun ensimmäinen olisi putkahtamassa maailmaan ~kuukauden sisään. Hyvät ja turvallisiksi todetut vaihtoehdot on aika vähissä mitkä toimii vyökiinnitteisinä tukevana. Kaikensorttisia rimpuloita kyllä löytyy.. Turvaistuimia on sitten vähän paremmin, mutta ei niitäkään liikaa. Mulla ollut mietinnässä, että josko sitä koittaisi saada isofix- kiinnikkeet viriteltyä autoon. Pitäisi vain saada tehtyä oikeasti hyvin, että ne myös on turvalliset. Ei viitsisi oikein pelkän isofix- kiinnityksen takia vaihtaa autoa, tulisi aika kallis turvaistuin jos hommaisi sellaisen Grand Cherokeen nykyisen tilalle mikä ollut mielessä ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Meillon ollu cybexin aton+telakka ja pallas 2
Turvavyökiinnitteisen telakan napakkaan asennukseen tarvitaan turvavyöstä sellanen ominaisuus että se toimii ns. Räikkänä kun vyö kiskastaan ulos asti. Pysyy todella napakasti kiinni. Palkkipenkin huonoimpia puolia on turvavyön pituuden riittävyys ja vyön kiinnittäminen. Ipanan kannalta kesällä hiostavuus, varsinkin jos ilmastointia ei ole, mutta se on yks hujaus kun palkin saa nakata pois ja penkistä tuli taas ihan "uus" tai ainakin erilainen ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Mulla ei ole tähän mitään merkkiä heittää, ja nuo omat mukulat ovat jo niin isoja että aika on kullannut muistot. Se lieni jo selvää että ainakin se pääasiallinen kulkuauto matkaan kun penkkiä menee ostamaan, ja tietysti kokeilee miten mahtuu. Näissä oli ainakin takavuosina iso ero, ja vielä niissä kiinnikevöissäkin. Rankussa varsinkin on jostain syystä karvan verran lyhyen oloiset vyöt joten siinä oli aina vähän taiteilemista.
Itse penkistä yksi yksityiskohta, näplätkää niitä penkin vöitä jo ennen ostopäätöstä. Meillä oli yksi sellainen penkki jossa jossa mukulan vyön solki oli kolmiosainen, ja pirun tarkoilla sovituksilla. On muuten tajuntaa laajentavaa yrittää saada sellaista kiinni sateessa, venkuloiva mukula penkissä paksu haalari päällä... ja kiireessä. ![]()
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Kahdessa autossa jakkarat, koska ei hermo kestä siirrellä noita autosta toiseen. Toisessa Isofix kiinnikkeillä ja toisessa turvavöillä. Isofix jakkarat on helvetin käteviä, mutta kohtalaisen suuri kokoisia virityksiä. Merkkiä en nyt tähän hätään muista. Yhessä penkissä tosiaan on todella vittumaiset soljet. 5 erilaista jakkaraa kuitenkin löytyy... |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Britaxille ääni täältäkin. Kestävä ja,pestävä!!
__________________
puukko 2 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Graco. Tuossa tuo on 3 muksua palvelleena eteisen liaston päällä pölynkeräjän roolissa. Telakka kiinni turvavyöllä ja tukijaloilla etureuna jalkotilaan tukien. Tähän sitten kiinnittyy itse turvaistuin jossa muksu kiinni omilla vöillään. Kaukalon voi myös kiinnittaa turvavöin ilman telakkaa. Soosittelen, on hjuva.... Edit: päälliset irroitettavissa ja pestävissä.... Viimeksi muokannut L-200 : 06.02.2015 22:54 Perustelu: pesu unohtui... |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Itsellä oli reilu pari vuotta takaperin sama ongelma, ei löytynyt selkä menosuuntaan 9-15 vai18kg minkä olisi saanut kahden auton välillä vaihdeltua, eikä isofixiä kummassakaan...Ostin maxi cosin tobin, on helppo kiinnittää, vaihtaa 2 minuutissa toisesta autosta toiseen, on tukeva ja 3 eri istuma asentoa että mukava nukkuakkin, todella käteviksi osoittautui nuo "automaatti" olkaimet jotka pomppaavat pystyyn kun turvavyön aukaisee ja näin lapsen kädet on helppo ottaa pois ja etenkin laittaa vöihin kun ei tarvitse kaivaa pepun alta vöitä. Kaikki säädöt on pikasäätöjä eikä siis mitään tarvitse ikinä purkaa. Kaverilla jonkun mallin acta graco ja tämä tuskailee kun kiinnityksessä tarvitsee pujotella 3 kohtaa ja aikaa menee vähintään vartti autoon kiinnittäessä, lisäksi on osia jotka irtoavat ja vanhempi poika tykkää purkaa ja jemmata osia
![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Mun tarviis löytää siron kokoinen istuin ku viton keskipenkillä on tilaa rajallisesti ja vielä on mentävä selkä edellä.Onkos tähän ideoita?
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Kaksi besaze izi "jotain" mallia mennyt rikki niin nyt lapsilla recaro young sportti maxi-cosin toby. Jostain ulkomailta vaimo ne tilas ja vaikuttaa kyllä laadukkailta verrattuna besafeihin.
|
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Aika huonosti varmaan noita siroja tarjolla, tuo oma oli joskus hojon etupenkillä ja kun sen laittoi sinne repsikanpuolelle istui muija puoliksi jakkaralla ja puoliksi käsijarrun päällä ![]() |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Britax multi-tech.
Kaksi on noita. Saa molemmin päin ja on tukeva. Mutta tilaa vie kyllä, varmaan markkinoiden leveimmät. Onhan nuo mahtunut, mutta istuinten välissä ei iso ihminen istu. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty turvaistuin RÖMER | timmy | O/M/V Muut | 1 | 11.06.2011 15:39 |
Myydään Lasten turvaistuin | Valko-bandiitti | O/M/V Muut | 4 | 16.08.2009 09:46 |
Turvaistuin | sisua45 | Chit-Chat | 13 | 24.07.2008 21:43 |
O. turvaistuin. | 454SS | O/M/V Muut | 0 | 22.08.2006 21:36 |
O. turvaistuin. | 454SS | O/M/V Muut | 0 | 31.03.2006 10:23 |