![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Renix ohjaus eli vanhan softa, ja johtojutut ja aparaatit sekä anturit on vanhasta, paitsi suuttimet ja tyhjäkäyntimoottori. Tuota tyhjäkäyntimoottoria tai mikskä sitä nyt kutsutaankaan olen epäillyt, kun se tuli siinä uuden läppärungon kanssa ja johtoliitos kävi just niin kuvittelin että se toimisi, ja toimiihan se jotenkin, esim kun koneen ollessa käynnissä se käy tyhjäkäyntiä, ja sitten jos otan siitä johdon irti, niin kierrokset nousee kolmeentonniin, mutta en voi tietää että antaako se koneelle riittävästi ilmaa kun se on lämmin ja käy tyhjäkäyntiä, ja tuolloinhan juuri se päästö testi tehdään.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Onkos niissä samat suuttimet ja sama bensanpaine? Vaikuttaa noikin seoksiin aika paljon jos ei ole samat
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Tietäiskö joku onko ne suuttimet renixissä ja HO mallissa keskenään vaihtokelpoisia, kun mie en tiiä? Bensan paineet kun mitattiin, niin paine jäi silleen alhaiseksi että alentamatta olis sopiva, eli onko pumppu sitten menossa? Jos en väärin muista niin molemmissa malleissa bensan paine oli sama tietojen mukaan.
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Eri suuttimet, eri bensapaine. HO:ssa enemmän tuottavat suuttimet, ja bensapaine korkeampi osassa vuosimalleja ('96->).
Renixissä tyhjäkäynnillä 31psi (~2,1 bar) säätimen alipaineletku kytkettynä, 39 psi (~2,7 bar) ilman sitä. En muista oliko Renixissä tasainen paine kaasun asennosta riippumatta, luultavasti ei kun on kerran alipaineella ohjattu? Suuttimien tuotot näet vaikkapa täältä: http://www.ausjeepoffroad.com/forum/...ad.php?t=92236 ..ja tässä vielä vähän lisää. Nuo uudemmat monireikäiset suuttimet on siinä parempia, että bensasumu on paljon parempi kuin vanhoissa yksireikäisissä. Niin kauan kun tuotot on suuttimessa oikeat ja liitin sama, niin voi (ja kannattaa!) käyttää noita monireikäisiä alkuperäisten yksireikäisten sijaan. Jos en ihan väärin muista, niin kaikissa XJ:n ja ZJ:n koneissa on alunperin yksireikäiset suuttimet. http://www.cherokeeforum.com/f2/more...-13848/index2/ What you have: 4.0L '96-'98 #53030778 23.2lb/hr @ 49psi '99-'04 #4854181 22.5lb/hr @ 49psi 2.4L '96-'02 #53030778 23.2lb/hr @ 49psi '96-'98, ........53030778, ...Grey, .........49psi, .................23.2lb/hr '99-'04, .........4854181, ...Blue tip, .....49psi, .................22.5lb/hr Replacement: Ford Motorsport 19.0lb/hr @ 39psi (Part no. FMS-M9593-C302) Ford Motorsport 24.0lb/hr @ 39psi (Part no. FMS-M9593-A302) Ford Motorsport 30.0lb/hr @ 39psi (Part no. FMS-M9593-B302) Pre 96 the fuel pressure is lower at 39 PSI. '91-'93 #33007127 21.0lb/hr @ 39psi '91-'93, ........33007127, ...Brown, .......39psi, .................21.0lb/hr The Ford injectors are rated at the same pressure, so yes, you can do this as well..... By using: Ford Motorsport 24.0lb/hr @ 39psi (Part no. FMS-M9593-A302) '86-'90, ........53003956, ...Black, ........39psi, .................18.6lb/hr These would be your direct swap ins... Ford Motorsport 19.0lb/hr @ 39psi (Part no. FMS-M9593-C302) I believe they can be found in any newer Mustang with the 4.6L little math for ya. Injector size (lb/hr) = (horsepower x 0.5)/(no.of cylinders x 0.8 ) So say you have a 250 horse I6... 100/4.8=21lb/hr injector So for a 30 lb/hr injector, you would need about a 290 horse motor to utilize them.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 05.02.2015 22:13 |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Kun 89 ja 91 malleissa on samat paineet, niin tän pitäis suutinten ja paineen osalta toimia ellei joku suutin ole rikki tai polttoaine pumppu huono tai hajalla. Niin aattelin koettaa nyt sitä tyhjäkäynti moottori asiaa, eli täytyy hommata takas semmonen renix mallin läppärunko jossa on toimiva tyhjäkäyntimoottori paikallaan ja leikata siitä se osa irti ja halkaista se moottorin vastin osa siten että siitä montusta saa mitat ja sitten teettää amiksella semmoinen kalikka jonka monttu on samoilla mitoilla koneistettu, ja suunnitella sen kiinnitys sopivaksi HO-mallin tyhjäkäyntimoottorin tilalle ja tuoda sille ilma letkulla suodattimen ja läppärungon välistä.
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Sitten tietysti pitää läppärungossa oleva vanha tuloilmareikä tukkia tiiviisti, tai jos sen saisi sovitettua käyttämään alkuperäistä kanavaa myös tuloilman osalta, niin tää pitää tietty ekaks tutkia.
Viimeksi muokannut Jeep Hillbilly : 10.02.2015 09:10 |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Mistäs lähteestä tuo tieto?? Mulla on tuolla: http://www.jamant.fi/polttoainepaineet-i-44.html tuommoinen tieto: 4.0L6 87-95: tyhjäkäynnillä alipaineletku kytkettynä 31 psi ja alipaineletku irroitettuna 39 psi ja ei pysty säätämään, vaihdettava regulaattori, jos ei oikein tai vaihdettava polttoainepumppu.
__________________
Killing time is not murder |
![]() |
| Luokat |
| anturi, moottori, seokset, xj |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään / Vaihdetaan cherokee xj | Tolu | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 16.07.2013 08:50 |
| Jeep grand cherokee ei käy. | Jammu | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 20.05.2011 22:42 |
| Myydään / Vaihdetaan JEEP CHEROKEE -92 vaihdossa käy halpamönkijä, mopo,tms | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 09.11.2009 13:56 |
| Cherokee käy huonosti / abs ihmettelyä | Mika.U | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 17.07.2007 07:00 |
| O. XJ Cherokee | 454SS | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 13.02.2007 12:23 |