Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.02.2015, 23:16
Jeep Hillbilly Jeep Hillbilly ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 22.10.10
Sijainti: Imatra, Finland
Viestit: 17
Perusasetus

Renix ohjaus eli vanhan softa, ja johtojutut ja aparaatit sekä anturit on vanhasta, paitsi suuttimet ja tyhjäkäyntimoottori. Tuota tyhjäkäyntimoottoria tai mikskä sitä nyt kutsutaankaan olen epäillyt, kun se tuli siinä uuden läppärungon kanssa ja johtoliitos kävi just niin kuvittelin että se toimisi, ja toimiihan se jotenkin, esim kun koneen ollessa käynnissä se käy tyhjäkäyntiä, ja sitten jos otan siitä johdon irti, niin kierrokset nousee kolmeentonniin, mutta en voi tietää että antaako se koneelle riittävästi ilmaa kun se on lämmin ja käy tyhjäkäyntiä, ja tuolloinhan juuri se päästö testi tehdään.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.02.2015, 06:36
Late_:n Avatar
Late_ Late_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 979
Perusasetus

Onkos niissä samat suuttimet ja sama bensanpaine? Vaikuttaa noikin seoksiin aika paljon jos ei ole samat
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.02.2015, 21:23
Jeep Hillbilly Jeep Hillbilly ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 22.10.10
Sijainti: Imatra, Finland
Viestit: 17
Perusasetus

Tietäiskö joku onko ne suuttimet renixissä ja HO mallissa keskenään vaihtokelpoisia, kun mie en tiiä? Bensan paineet kun mitattiin, niin paine jäi silleen alhaiseksi että alentamatta olis sopiva, eli onko pumppu sitten menossa? Jos en väärin muista niin molemmissa malleissa bensan paine oli sama tietojen mukaan.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.02.2015, 22:03
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.456
Perusasetus

Eri suuttimet, eri bensapaine. HO:ssa enemmän tuottavat suuttimet, ja bensapaine korkeampi osassa vuosimalleja ('96->).

Renixissä tyhjäkäynnillä 31psi (~2,1 bar) säätimen alipaineletku kytkettynä, 39 psi (~2,7 bar) ilman sitä. En muista oliko Renixissä tasainen paine kaasun asennosta riippumatta, luultavasti ei kun on kerran alipaineella ohjattu? Suuttimien tuotot näet vaikkapa täältä:
http://www.ausjeepoffroad.com/forum/...ad.php?t=92236


..ja tässä vielä vähän lisää. Nuo uudemmat monireikäiset suuttimet on siinä parempia, että bensasumu on paljon parempi kuin vanhoissa yksireikäisissä. Niin kauan kun tuotot on suuttimessa oikeat ja liitin sama, niin voi (ja kannattaa!) käyttää noita monireikäisiä alkuperäisten yksireikäisten sijaan. Jos en ihan väärin muista, niin kaikissa XJ:n ja ZJ:n koneissa on alunperin yksireikäiset suuttimet.

http://www.cherokeeforum.com/f2/more...-13848/index2/
What you have:
4.0L
'96-'98 #53030778 23.2lb/hr @ 49psi
'99-'04 #4854181 22.5lb/hr @ 49psi

2.4L
'96-'02 #53030778 23.2lb/hr @ 49psi

'96-'98, ........53030778, ...Grey, .........49psi, .................23.2lb/hr
'99-'04, .........4854181, ...Blue tip, .....49psi, .................22.5lb/hr

Replacement:
Ford Motorsport 19.0lb/hr @ 39psi (Part no. FMS-M9593-C302)
Ford Motorsport 24.0lb/hr @ 39psi (Part no. FMS-M9593-A302)
Ford Motorsport 30.0lb/hr @ 39psi (Part no. FMS-M9593-B302)

Pre 96 the fuel pressure is lower at 39 PSI.

'91-'93 #33007127 21.0lb/hr @ 39psi
'91-'93, ........33007127, ...Brown, .......39psi, .................21.0lb/hr

The Ford injectors are rated at the same pressure, so yes, you can do this as well..... By using:
Ford Motorsport 24.0lb/hr @ 39psi (Part no. FMS-M9593-A302)

'86-'90, ........53003956, ...Black, ........39psi, .................18.6lb/hr

These would be your direct swap ins...
Ford Motorsport 19.0lb/hr @ 39psi (Part no. FMS-M9593-C302)

I believe they can be found in any newer Mustang with the 4.6L

little math for ya.
Injector size (lb/hr) = (horsepower x 0.5)/(no.of cylinders x 0.8 )
So say you have a 250 horse I6...
100/4.8=21lb/hr injector

So for a 30 lb/hr injector, you would need about a 290 horse motor to utilize them.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 05.02.2015 22:13
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.02.2015, 09:04
Jeep Hillbilly Jeep Hillbilly ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 22.10.10
Sijainti: Imatra, Finland
Viestit: 17
Perusasetus

Kun 89 ja 91 malleissa on samat paineet, niin tän pitäis suutinten ja paineen osalta toimia ellei joku suutin ole rikki tai polttoaine pumppu huono tai hajalla. Niin aattelin koettaa nyt sitä tyhjäkäynti moottori asiaa, eli täytyy hommata takas semmonen renix mallin läppärunko jossa on toimiva tyhjäkäyntimoottori paikallaan ja leikata siitä se osa irti ja halkaista se moottorin vastin osa siten että siitä montusta saa mitat ja sitten teettää amiksella semmoinen kalikka jonka monttu on samoilla mitoilla koneistettu, ja suunnitella sen kiinnitys sopivaksi HO-mallin tyhjäkäyntimoottorin tilalle ja tuoda sille ilma letkulla suodattimen ja läppärungon välistä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.02.2015, 09:06
Jeep Hillbilly Jeep Hillbilly ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 22.10.10
Sijainti: Imatra, Finland
Viestit: 17
Perusasetus

Sitten tietysti pitää läppärungossa oleva vanha tuloilmareikä tukkia tiiviisti, tai jos sen saisi sovitettua käyttämään alkuperäistä kanavaa myös tuloilman osalta, niin tää pitää tietty ekaks tutkia.

Viimeksi muokannut Jeep Hillbilly : 10.02.2015 09:10
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.02.2015, 11:42
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.268
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeep Hillbilly Näytä viesti
Kun 89 ja 91 malleissa on samat paineet, niin tän pitäis suutinten ja paineen osalta toimia ellei joku suutin ole rikki tai polttoaine pumppu huono tai hajalla. Niin aattelin koettaa nyt sitä tyhjäkäynti moottori asiaa, eli täytyy hommata takas semmonen renix mallin läppärunko jossa on toimiva tyhjäkäyntimoottori paikallaan ja leikata siitä se osa irti ja halkaista se moottorin vastin osa siten että siitä montusta saa mitat ja sitten teettää amiksella semmoinen kalikka jonka monttu on samoilla mitoilla koneistettu, ja suunnitella sen kiinnitys sopivaksi HO-mallin tyhjäkäyntimoottorin tilalle ja tuoda sille ilma letkulla suodattimen ja läppärungon välistä.
89 on renix ja 91 ho eli paineet on eri.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.02.2015, 13:04
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi Näytä viesti
89 on renix ja 91 ho eli paineet on eri.
Mistäs lähteestä tuo tieto?? Mulla on tuolla: http://www.jamant.fi/polttoainepaineet-i-44.html tuommoinen tieto: 4.0L6 87-95: tyhjäkäynnillä alipaineletku kytkettynä 31 psi ja alipaineletku irroitettuna 39 psi ja ei pysty säätämään, vaihdettava regulaattori, jos ei oikein tai vaihdettava polttoainepumppu.
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
anturi, moottori, seokset, xj


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan cherokee xj Tolu O/M/V Ajoneuvot 2 16.07.2013 08:50
Jeep grand cherokee ei käy. Jammu Tekniikka & Jutustelu 6 20.05.2011 22:42
Myydään / Vaihdetaan JEEP CHEROKEE -92 vaihdossa käy halpamönkijä, mopo,tms Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 5 09.11.2009 13:56
Cherokee käy huonosti / abs ihmettelyä Mika.U Tekniikka & Jutustelu 5 17.07.2007 07:00
O. XJ Cherokee 454SS O/M/V Ajoneuvot 2 13.02.2007 12:23


Sivu luotu: 21:24 (GMT +2).