![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Meinasi jo unohtua niin laitetaan nyt muutamat kyssärit ihan julkisesti katotaan jatketaanko sitten tyhmien kyselyä jonkun spesialistin kanssa vaikka yksityisesti. Mistä miten tunnistan mitkä perät tässä jeepissäni on? lukkojahan näissä ei kait missään ole ns vakioina?. Samalla kiinnostaa nuo vaihdelaatikkojen mallit jos niihin joutuu joskus jotain vaikka tilailemaan(3v automaatti ilman od:ta). Korottaminen nyt alla joku erittäin varovainen sarja jota sitten "pehmennetty" jollain tojotan lateilla, alle mahtuu 31" mutta ottaa kuulemma ääriasennoissa kiinni. Ajatuksissa vois joskus tulevaisuudessa olla jopa ne 33" rinkulat joten paljonko pitää korottaa ja miten?. Kannattaako tässä yhteydessä ottaa edes vaihtoehdoksi tätä soan tekemistä?.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Edessä on high pinion Dana 30, takana on Dana 35 joko ilman c-klippejä tai niiden kanssa ('89 asti c-klipitön, '90-> c-klipilliset vetarit). D44 akseleita oli takana joissain Kanada- malleissa, en tiedä onko niitä samoja tullut myös tänne Eurooppaan.
Vaihteisto on TF999. YJ:ssä ei ikinä ollutkaan ylivaihteellista automaattilaatikkoa, vaan aina 3- portainen. 4- pykäläinen loota tuli Wrangleriin vasta niinkin myöhään kuin vuosimallin 2003 TJ:hin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://www.jeep4x4center.com/jeep-li...s/wrangler-yj/
__________________
Jeep ISORY |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Mites tämä pelkillä riipukkeilla korottaminen, mitä kaikkea muuta joutuu niiden lisäksi vaihtamaan?. Nyt alkuun on tarkoitus vaan sen verran että tulee tuolla miedolla korotuksilla vähän tilaa noille 31" renkaille. Alle ne jo mahtuu mutta ei oikein jousteleen eikä näin ollen näytä kaari melkein kiinni kumissa oikein hyvältä. Tuohon S.O.A kysymykseen ei kukaan ottanut kantaa, joten varmaan hankala toteuttaa/ saada tehdas palikat ja epävarmaa katsastuksessa kuten olen täältä lukenut?. Onko tästä kellään käyttäjä kokemusta, tuleeko hullun kiikkerä ajettava ja nouseeko soalla oikeasti jopa 5,5"?.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=fomoko;1200756]Mites tämä pelkillä riipukkeilla korottaminen, mitä kaikkea muuta joutuu niiden lisäksi vaihtamaan?. Nyt alkuun on tarkoitus vaan sen verran että tulee tuolla miedolla korotuksilla vähän tilaa noille 31" renkaille. Alle ne jo mahtuu mutta ei oikein jousteleen eikä näin ollen näytä kaari melkein kiinni kumissa oikein hyvältä. QUOTE]
Säästä ennemmin kunnolliseen jousi/iskari sarjaan. Itse en laittaisi pitkiä riipukkeita vakio jousiin...Vakio jousen toiminta pitkien riipukkeiden kanssa, meneekö jousi sisään joustoissa yli? Halvin ja ehkä toimivin konsti on laittaa korinkorotus, jos ei budjetti anna myöten jousisarjaan... Edit: minulla olisi korinkorotus palikat ja pultit joutavana. Tosin ovat vielä paikoillaan, voisin vaihtaa alkuperäisiin pultteihin... Kuvassa näkyy niiden korkeus:
__________________
Jeep ISORY Viimeksi muokannut KoniJeep : 06.02.2015 09:43 Perustelu: joutavana |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Luulisi riittävän, kun Rubiconissa on 245/75 R16 (~30.5" halkaisija) vakioalustalla. Etupäässä tappiin käännettynä 33 x 12.50 renkaat ottaa alatukivarsiin kiinni, mutta putkimallin tukivarsilla ja 15 x 8 vanteilla -12ET:llä ei pitäisi olla ongelmia.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Jatketaan kyselyä onko jollain/ jossain sivuilla tietoa kuinka korkea on ihan vakio alustainen yj wrangler? Selvittäisin tuota omaa korotusta onko miten paljon nostettu kun on sitten kuulema mukavuus syistä "pehmenetty" niin onko samalla laskeutunut. Tuo korin korotus on asia jota en oikein ole koskaan ymmärtänyt tai siitä tykännyt, nostetaan painopistettä ylöspäin saamatta yhtään maavara. Pysyn pienemmissä renkaissa jos siihen mennään.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
vitaran suurin rengas | BryGgi | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 09.03.2013 15:33 |
suurin mahdollinen rengas rockyyn?! | jonza | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 05.11.2011 18:39 |
Suurin sallittu rengas koko Pajeroon? | Osmo87 | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.10.2008 18:39 |
LN65L Hilux suurin sallittu rengas? | p3ku | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 29.11.2006 09:45 |
Useampi rengaskoko otteeseen muutoskatsastamalla | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 11.02.2006 09:37 |