![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Pikasella googletuksella noita näkyi olevan paljonkin maailmalla... Ongelmana taitaa ola vaan se että, tukivarsien liikkuminen on rajallista niin joutus tehdän nekin uusiksi...Muuten rengas kaatuu alle. Saattaa olla ett muutosten jälkeen voi leiman saaminen olla vaikeaa.
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos täällä joku niitä on toteuttanut niin kuvatkin on tervetulleita. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ja muualla maailmassa saa toteuttaa kaikkea muutakin jännää,
Törmäsin risukeulaan joka oli tehty jäykäksipaketiksi joka oli sitten jousitettu kierrejousin ja iskarein. Niinku NS. jäykkä akseli... |
#4
|
||||
|
||||
![]()
No onhan noita SAS- muutoksia (solid axle swap), eli laitetaan risukeulan tilalle jäykkä akseli. Se vain ei toimi täällä byroslaviassa
![]() Coil-overit voi laittaa niin kauan, kunnes tulee ikäraja vastaan. Eli muistaakseni 1998 alusta (vai olikohan joku kuukausi vuonna '98) käyttöönotetussa/ sen jälkeen tyyppihyväksytyssä autossa tarvitsee TÜV- hyväksynnän tai e- hyväksynnän jousiin. Sitä vanhemmissa ei. Eli uudenmpaankin voi laittaa, jos löytyy ko. automalliin hyväksytty coil-overpaketti. Joskus mietin vastaavaa asiaa, kun ajattelin että olisi vaihtanut jäykkäakseliseen Grand Cherokeehen vietereiden tilalle coil-overit joka nurkalle. Muuten hyvä, mutta auto on 1998 vuosimallia joten homma kaatui siihen, koska "automalliin tarkoitettuja, e- tai TÜV- hyväksyttyjä" coil-overeita jousineen ei ole. '97 tai vanhempaan ei olisi ollut mitään ongelmaa, koska jouset eivät silloin vaadi hyväksyntää maastoautossa. Käsittääkseni risukeulaisessa vääntösauva + iskari tai kierrejousi + iskaripaketin muutos coil-overiin on jousimuutos, joka siis on ihan ok sopivanikäisessä autossa. Tukivarret saa vaihtaa, jos on tehdastekoiset ja kyseiseen automalliin tarkoitetut.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 30.01.2015 16:16 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
No mulla on toi 88vm King Cap. Ainakin lain puitteissa saattas onnistuakkin...
Tuntus vaan jotenkin paremmalta ratkaisulta tuo jousitus muutos, ton mallin keulassa... Mutta tää kyllä vaatii jonkin verran suunnittelua ja osien metsästystä... Hyvä olisi jos löytyisi joku joka olisi tehnyt tämmössen muutoksen. Mutta joo jenkkilässä järestään king capitkin jäykkä akselisia, ei täällä sarvikuonomaassa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan coiloverit | tepa78 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 11.12.2014 16:32 |
Kotitekoiset Coiloverit?? | Jare | Tekniikka & Jutustelu | 37 | 25.01.2014 13:39 |
Myyty Gaz Coiloverit | RikuH | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 23.12.2013 14:18 |
Ostetaan Coiloverit | jansa | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 02.09.2012 15:26 |
M:Hilux etuhiekkapelti LN65/Risukeulaan | Kovakalu69 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 16.07.2006 16:32 |