![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Ainakin auto todettu luotettavaksi.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Jospa se kosteus on vaan sulanutta jäähilettä.
Ei oo ainakaa sohva päässy kuraantumaan. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Komeen HoJon oot kyllä rakentanut.
Heittääkö mulla paikan arviointi pahasti jos sanon että tää on rakennettu Saunavaarassa? |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Eilen tuli kurkattua pellin alle ja sieltähän se kosteuden aiheuttaja löytyi. Polttoainesuodatinta sai pyöräytettyä ainakin puoli kierrosta tiukemmalle. Totta se ajoviima ja flekti on sitten saanut tuon polttoaineen liikkeelle ja konepellin kautta se on mennyt sitten pitkin kylkiä. No harvoinpa sitä on auton kylkiä tullut polttoaineella pestyä ja toivottavasti vika tuli korjattua. Tuota suodatinta en ole sitten itse vaihtanut joten jännä että se nyt vasta tuon tempun teki.
Joo ja kyllä se kuiva pakkaskeli aina mukavempi on kuin semmonen märkä sohjokeli. Kyllä nuita etelän ihmisten autoja tulee välillä kauhisteltua kun ne etelästä päin ovat tänne pohjoiseen tulleet ja autot ovat semmoisen suola/hiekka/sohjo kerrostuman alla. Ja tämmöistä rapakeliä siellä etelän perällä kuulemma riittää näin talvella. Loordi kyllä arvas täysin oikein paikan missä tätä autoa on hakattu kasaan. Veikkaan että ollaan myös samoja koulun penkkejä joskus aikoinaan kulutettu tuolla Niemen ylä-asteella/lukiossa. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Rahtihommia on tullut taas harrasteltua. Piti käyttää tuota kelkan rotteloa työpaikan hallissa sulatuksilla ja samalla ruuttasin vassua alustaan. Kohtalaisen hyvin tuo kelkka tuonne lavalle mahtui vaikka tuossa lavan etuosassa onkin vanerinen säilytys laatikko. Parin laudan ja vanerin palan avustuksella kelkan sukset sai laatikon päälle ja kelkan sai ajettua mahdollisimman lähelle hyttiä. Takaylitystä tuli melkein puolitoista metriä mutta kait sitä pari metriä kestää ollakkin joten aavistuksen pitempi tuo kelkka vielä voisi olla. Takavalot jäävät hiukan piiloon kun tuo takalaita on auki mutta jos tuohon laittaisi ensi kerralla magneetti kiinnitteiset kärryn valot niin takana tulijakin hoksaisi paremmin edessä menevän virityksen. Ajettavuus saattoi jopa hiukan parantua kun takajousitusta voisi luonnehtia jopa mukavaksi ja pitojakin takapyörille tuli hiukan lisää. Kulkupuoleen tuo kolmensadan kilon paino ei vaikuttanut ollenkaan. Kelkan ajo lavalle ja pois onnistui helposti kun vain käytti lumipenkkoja apuna.
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Syksyn aikana autoa tuli ehostettua sieltä täältä. Lavalle tein vanerista laatikon jonka suojiin saa heitettyä irtotavaraa jotka eivät hyttiin mahdu. Lisävalotelineenkin tein joihin pulttasin tuommoiset Bosch:in peltiämpärit. Telineestä tuli sen verran jämerä että valot eivät tarvitse lisätukia ja jos se poro haluaa tuohon keulaan juosta niin ei se toivottavasti ihan syyläriä vasten painuisi. Eihän tuo häkkyrä silmiä hivele komeudellaan mutta josko se tuota keulaa suojaisi jonkin verran. Äänieristeeksi laitoin lattialle paksua lattia mattoa ja kattoon laitoin vähän ohkasempaa huopaa. Radio ja kaijuttimetkin löysivät paikkansa tuolta katon etuosasta. Hytti hiljeni ihan inhimilliseksi ja jopa radiokin kuuluu ihan kohtuu volyymilla. Korvat eivät kohise pitemmänkään ajon jälkeen. Matkamittarikin alkoi jumimaan tuossa syksyn aikana mutta kun mittariston purki osiin ja putsasin sieltä jotkut vanhat vaseliinit pois niin johan alko kilometrit vilisemään. Onneksi näille vanhoille romuille voi itse vielä jotakin tehdä ja yksinkertainenkin kaveri näille pärjää.
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Kilometrejä mittariin on tullut semmoinen 7000 ja pirssi on pelannnut ilman suurempia ongelmia. Moottori on vain melko perso tuolle öljylle ja sitä on mennyt litra tonnille. Koneeseen laitoin kesällä Castrollin Magnatec 5W-40:stä. Onkohan tuo nyt sitten parasta mahdollista tuolle koneelle vai mitä sinne kannattais laittaa? Kaveri tuossa kyllä ehotteli että Mobil Delvac vois olla kans ihan hyvä vaihtoehto, mutta mikä viskositeetti? Onko muita ehdotuksia?
Öljyn syönnille on varmaankin kaksi vaihtoehtoa. Turbo tai venttiilinvarrenkumit väljät, mutta miten tuon vois testata? Pakokaasu kyllä haisee pahalle, mutta ei nuo Toyotat ennenkään ole kovin hyvälle tuoksuneet. Niin ja koneen öljyt pysy kirkkaina melko pitkään joten tuskin tuo kone vielä väljä on. Ja voiko nuo kumit vaihtaa ilman että kantta nostaa pois? Paras vaihtoehto tieten olis pistää kone muttereiksi ja tehdä kokonaan uusiksi, mutta kun autolla pitäs päässä ajamaan ja turhaan tuota ei viittis alkaa aukomaan kun koneella on perimätiedon mukaan ajettu vain alta 350 tkm. Öljyn syönti minua ei hirviästi jännitä, mutta olishan se mukava että tikkua ei myötään tarvis olla tarkistamassa. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty hilux 89-97 -110 lava+ lava muovi 50e | toyota4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 10.02.2014 17:24 |
| Myydään / Vaihdetaan myydään hojo | jykä | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 22.05.2012 15:51 |
| Huuto Hilux Ln 65 lava + suojamuovi. Lava punainen. | wnb | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 17.12.2011 08:35 |
| Myydään hojo | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 19.10.2010 12:55 |
| M: hojo peräosaa | timppat | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 23.02.2007 08:36 |