Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ilex
Ilmaaminen juurikin noin luonnistuu
|
Narina jatkuu ja kovenee pakkaskeleillä. Etupää on nostettu ilmaan ja narina kuuluu kun kääntelee rattia. Ohjaustehostin ilmeisesti ei aiheuta mitään koska ääni kuuluu vaikkei moottori ole käynnissä. Kaverin kanssa kuunneltu ääntä eikä se tule moottoritilasta vaan ihan ratin tienoilta. Kun ohjauspyörän korkeussäätöä laskee, narinakin vähenee, mutta ei poistu. Uusi säätö ja narisee ala-asennossakin. Tulipellin tiiviste rasvattu ja se on pehmeä. Ääni on myös mekaanisempi (metallinen jurina - laakeri?) kuin kumipalkeen mahdollinen narina.
Netistä löytyi kuva:
http://japan-parts.eu/EU/3/451583I.png
Tuossa on ohjausakselissa (ylempi) jonkinlainen paksunnos (45201 Lower) numerosarjan vasemmalla puolella. Onkohan se akselin laakeri vai mikä se on. Jos se on liukulaakeri, pusla tai joku sinne päin, se voisi olla narinan aiheutaja? Jostain luin että myös äänitorven virtaliuska voisi äännellä jos kosketuspinnat on kuivia.
Onko jollain kokemusta tämän tyyppisistä ongelmista. Ja kiitokse etukäteen jos joku jaksoi vaivautua tuohon kuvaan.