Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.01.2015, 08:10
pt. pt. ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 16.02.08
Sijainti: Kouvola
Viestit: 523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Esko90 Näytä viesti
Tossa mamma vähä suomenteli mulle tota sivua niin haukuttiinhan toi merkki aika hyvin siellä, mutta sivu vaikuttaisi siltä että kirjoita tänne vain kaikki huonot kokemukset. Kyllähän tommossii haukkumissivuja vissiin kaikista autoista löytyy. Se täs lähinnä kiinnostais diskon kohalla että onko perso porsiin muitakin osia kuin perus kulutus osaa remmi,laturi,startti jne. Ja kuinka hintavia on esim toyotan tiskiin ja jenkkiauton tiski hintoihin verrattuna. Kiitos linkistä Matti.
Itse asiassa eikö tuo linkin jutut ole uudempaa Discoveryä koskevia?

Vanhahan ei ihan yhtä paha murhe ole ollut?

Tasaisin väliajoin tullut kurkittua autokaupoissa noiden sisälle, mutta kahden täyden veron dieselauton pitämistä ei ole oikein saanut perusteltua..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.01.2015, 08:31
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pt. Näytä viesti
Itse asiassa eikö tuo linkin jutut ole uudempaa Discoveryä koskevia?

Vanhahan ei ihan yhtä paha murhe ole ollut?
Pääasiassa joo, ja Rangee, mut Esko90 arpo II:n ja III:n välillä aloittaessa.
Kakkosen kans vielä pärjännee ihan inhimillisesti kun tietää varautua tiettyihin juttuihin, mut kolmoset ja neloset on rahamiesten autoja.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.01.2015, 21:01
pt. pt. ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 16.02.08
Sijainti: Kouvola
Viestit: 523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Pääasiassa joo, ja Rangee, mut Esko90 arpo II:n ja III:n välillä aloittaessa.
Kakkosen kans vielä pärjännee ihan inhimillisesti kun tietää varautua tiettyihin juttuihin, mut kolmoset ja neloset on rahamiesten autoja.
Näin olikin, kun otti ja luki loppuun asti.

Onhan se uudempi kertaluokkaa edustavampi ja naapurille kovempi pala, mutta ei kyllä normipalkoilla kestä edes harkintaa..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.01.2015, 11:28
kokkolanpoika:n Avatar
kokkolanpoika kokkolanpoika ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 06.10.06
Sijainti: Finland.
Viestit: 514
Perusasetus

Eihän ne halvimmat pommit mitään enään maksa. D2nen voi olla jopa kalliimpi, mutta onhan se heti 100x parempikin luotettavuudeltaan.

http://www.nettiauto.com/land-rover/discovery/6881747

Toki saa pelätä D3sen osalta vaan manuaalina että kone hajoo.. Kampiakselin päittäislaakerit ei kestä, ja sitten akseli ottaa lohkoon kii ja täystuho. Voi kestää pitkäänkin, tai sitten ei. Odotetaan näiden mallien kanssa vielä 10-vuotta, niin niitä rupeaa olemaan joka nurkassa rikkinäisenä kun ihmisillä ei ole varaa korjauttaa noita, ja auton arvot rupeaa olemaan vähemmän kun korjauskustannukset.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.01.2015, 14:38
Mts2 Mts2 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.11.14
Sijainti: Tampere
Viestit: 53
Perusasetus

Mulla on reilun pari vuotta ollut Disco II, TD5-koneella. Ostaessa oli 260tkm ja nyt on 315tkm ajettu.

Kansivikojahan noissa on ollut, mutta oon käsittänyt, että jos kansiremppaa ei ole vielä pariinsataan tuhanteen joutunut tekemään, niin ei se ihan heti ole tulossakaan.

Sähkövikoja on aina toisinaan. Itsellä tosin suurimman osan niistä aiheutti toi rikkinäinen korinohjausyksikkö. Jotain hukkaporttihäikkää on ollut myös.

Osat on kohtuullisen edullisia ainakin kun briteistä tilaa, tulee viikossa Suomeen kotiovelle hienosti.

Disco kakkoset mätänee suojaamattomana aika tehokkaasti, joten suosittelen katseleen runkopalkkien jaman taka-akselista taaksepäin sekä koputtelemaan helmat.
Kaikki sähköjen toiminnat kannattaa tsekata huolella, sähköviat on paskamaisia. Saahan mm. noita ohjausyksiköitä halvalla käytettynä, mutta ne pitää ohjelmoida ja murhetta on aina. Ei ne uutenakaan ihan järkyttäviä maksa.

Verot henkilöautona tonnin vuosi, pakuna viissataa. Vakuutukset on kohtuullisen edullisia. Löpöä palaa kympin pinnassa satkulla. Ja mikään rakettihan tuo ei ole, mutta kyllä sillä 3,5 tonnin kärryn kanssakin pärjää.

Oma mielipide on se, että jos haluaa luotettavuutta ja halpaa pitoa, ostaa japsin. Jos haluaa mukavan ja kivan auton ja lantikan, ostaa sen. Aina tuo perille on vienyt, vaikka välillä on ollutkin jotain kikkailua. Kolmosdisko on sitten jo ihan eri laite, siitä ei oo itellä kokemusta.

Kyllä mulla on ainakin perustekniikka pelannut. Koko aikana on hajonnut valoviiksi, jos jätetään alun hukkaportin ohjainongelmat ja tää sähköhässäkkä pois. Mukava laite tuo on. Lähtee talvellikin käyntiin hyvin, lämmittämättäkin, auto on jopa lämminkin.

Osta pois, yksilöitähän nää kaikki on.
__________________
Land Rover Discovery TD5 ´00, Lada Niva 1600 ´84,

Viimeksi muokannut Mts2 : 25.01.2015 14:41
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.01.2015, 11:34
Esko90:n Avatar
Esko90 Esko90 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.13
Sijainti: Orivesi
Viestit: 333
Perusasetus

Saas nähä kuin äijän käy. jahka tästä ehtii, niin käyn kyllä jonkun disko II :sen koeajamaan jossain tässä pirkanmaan alueella (ehkä tuon) http://www.nettiauto.com/land-rover/discovery/6865670 ja sitten katon ton jostakin lähistöltä ton landcruiserin mmmm ehkäpä vaikka 95 ja koecruisailen semmoisenkin ja tämän jälkeen teen päätöksen toivon mukaan kumman sitä huolis nurkkiinsa.

Onhan noi diskot komean näköisiä ja vissiin eteneekin jotenkin keväisillä peltoteillä jne. mutta kun on tottunu siihen että toyotalla mennään sinne minne halutaan ja kun se on muutenkin tutumpi laite, mitä talossa on ollut/on hiase 4wd,lj70 ja 08-hilux lukolla niin eipä ole koskaan jättäny minnekkään matkalle methtään tai tielle

Eikä se naapurin härnäänminen landrooverilla paljo helpota varsinkaan III:sella jos se tietää mikä pommi se on (enkä ostaisikaan kolmostaIII)
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.01.2015, 11:38
Esko90:n Avatar
Esko90 Esko90 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.13
Sijainti: Orivesi
Viestit: 333
Perusasetus

Niin ja jos olen oikein ymmärtäny ton td5sen moottorin kohdalla, että se on ketjukone ja toyota remmillä, niin tällöin ei tarvis murehtia kalliista jakoremmin huolloista jne. kun en itse moisiin huoltotoimenpiteisiin koske, mun tuurilla siellä kuitenkin menee jokin vituiks ja paskaksi kun en ole muutakuin kahtellut vierestä joskus kun joku tekee.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Uusia osia Landrover defender/discovery valu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 69 06.02.2017 10:46
Myydään LandRover Discovery JERKKU O/M/V Ajoneuvot 0 15.12.2014 13:47
LandRover Discovery II:n automaattilaatikon tyyppiviat ?? G16AB Tekniikka & Jutustelu 2 19.05.2010 23:48
landrover discovery täristää ohjausta Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 15.11.2008 23:42
M. LandRover Discovery 2,5tdi -90 O/M/V Ajoneuvot 0 07.03.2007 11:41


Sivu luotu: 08:53 (GMT +2).