Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.01.2015, 18:15
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Tuolla hintahaarukalla saat kohtuu uuden pelin maltillisilla kilometreillä. Aika vankkaa perustekniikkaa näissä autoissa on ja pääosin helppoja huollettavia. Omassa Disco ykkösessä mittarissa on 430000 km eikä vielä ole mitään tarvetta avata moottoria saatikka laatikoita. Itse jos pystyy edes osan huolloista tekemään itse niin kohtuu halpoja ylläpitää. Toki merkkiliikkeessä kaikki maksaa hunajaa. Lähes kaikkia osia saa tilaamalla edullisesti netistä, lähinnä sumuisilta saarilta. Sähköissä on pikkuisen ihmejuttuja, siihen kannattaa varautua. Mulla esim. nopeusmittari joko toimii tai sitten ei. Lukkoja ja muita maastovarusteita löytyy joka lähtöön, vain lompakon paksuus on rajana.

__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.01.2015, 18:29
Esko90:n Avatar
Esko90 Esko90 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.13
Sijainti: Orivesi
Viestit: 333
Perusasetus

Itse olen ajatellut, että etin jotain n. 250tkm ja siittä alaspäin. Sitä meinasin nuilla lukoilla että onko niissä kuinka vakiona jotain sähkösiä niinkuin joissain hdj80. ja tuo 2,5L TD näyttäis olevan aika monessa mut parissa on tuo 2,7TD v6 että tokkopana niissä oo muuta eroo kuin paino ja kulutus, vai kumpi ois varmatoimisempi.

Kiitoksia heguli.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.01.2015, 19:49
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.089
Wink

Lukaisehan täältäkin tarinoita niin ei tuu yllätyksenä sitten jos ko. mallin pariin päädyt: www.landroverhell.com
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.01.2015, 19:54
Esko90:n Avatar
Esko90 Esko90 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.13
Sijainti: Orivesi
Viestit: 333
Perusasetus

Piru kun toi lontoon kieli ei luonnistu eikä toi koneen käännös juttu ole häävi.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.01.2015, 20:12
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.089
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Esko90 Näytä viesti
Piru kun toi lontoon kieli ei luonnistu eikä toi koneen käännös juttu ole häävi.
Meinaatko google-kääntäjää, melko tönköstihän se kääntää, mut ehkä jotain hajua saa: http://translate.google.fi/translate...m%2F&sandbox=1
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.01.2015, 22:23
kokkolanpoika:n Avatar
kokkolanpoika kokkolanpoika ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 06.10.06
Sijainti: Finland.
Viestit: 514
Perusasetus

Diesel/käyttövero henkilöautona hiukan alle 1000e 4jässä erässä.
Käsijarruremontti ei kyllä 1000e pitäs maksaa kun siinä on ihan perus käsijarrurumpu Jos sen jotenkin akselin kera saa kieroon, sitten maksaa kun laatikko pitää avata. Mutta eine kengät mitään maksa. D3seen toi käsijarrusysteemi maksaa sen 1000e. Mutta se onkin ihan shaisse auto.
Laatikon öljynvaihto voi maksaa teetettynä 500e. Jos järjestelmä huuhdellaan samalla. Mutta perusöljynvaihto n:5l öljyä ja tunnin parin työ ei pitäs olla 500e. Ehkä jollain kiskurilla ja ei osaavalla opettelevalla korjaamolla voi maksaa.

Itsellä ollut D2 nyt reilun 7-vuotta. Ei yhtään sähkövikaa vielä. Ostaessa ajettu 138tkm nyt 260tkm. Korjauksiin ja osiin palannut 7-vuoden aikana n:3-3500e. Kansipahvin vaihto oli kallein remontti. n:1100e tuli maksamaan itsetehtynä, samalla toki uusittiin jäähdytin kun vuosi.

Jos TDV6 D3 kiinnostaa. Sun kannattaa varata 5000e korjauskuluihin vuodessa, kun D2nen menee 10x halvemmalla. Karu totuus vaan että uudempi on huonompi. Ei tavallisen duunarin tommosta kannata ostaa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.01.2015, 22:26
Esko90:n Avatar
Esko90 Esko90 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.13
Sijainti: Orivesi
Viestit: 333
Perusasetus

Tossa mamma vähä suomenteli mulle tota sivua niin haukuttiinhan toi merkki aika hyvin siellä, mutta sivu vaikuttaisi siltä että kirjoita tänne vain kaikki huonot kokemukset. Kyllähän tommossii haukkumissivuja vissiin kaikista autoista löytyy. Se täs lähinnä kiinnostais diskon kohalla että onko perso porsiin muitakin osia kuin perus kulutus osaa remmi,laturi,startti jne. Ja kuinka hintavia on esim toyotan tiskiin ja jenkkiauton tiski hintoihin verrattuna. Kiitos linkistä Matti.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.01.2015, 00:07
samppas samppas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 338
Perusasetus

D2


Meillä oli D2 kakkosautona 3vuotta / 156000-190000.

Vikoja oli

Nämä korjattiin kun auto ostettiin liikkeen piikkiin:
Moottorin johtosarja. Ei ollu kallis
Pottoaineventtiili koneessa.

Myöhempiä fiksauksia:
Takaoven kahva.
Etukardaani vaihdettu varmuuden vuoksi.
Akku
Takaiskarit jäykempiin, vanhat oli kunnossa.
Takajarrupalat
Ylävesiletku
Vaihdekepin asentotunnistin.Oli kallis

Saattoi olla muutakin korjattavaa mutta on unohtunut, kirjoittelin niitä tänne joskus.

Ajo 98% kaupunkiajoa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 23.01.2015, 00:43
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.429
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Esko90 Näytä viesti
Ja kuinka hintavia on esim toyotan tiskiin ja jenkkiauton tiski hintoihin verrattuna.
Halpojahan ne on kun tilaa suoraan sumujen saarilta. Paljon eri toimittajia, mutta esim. PADDOCKilta tulee kotiovelle 5 työpäivän sisään. Suomesta kun marmoritiskiltä ostat niin voit kertoa brittihinnat piillä jos riittääkään. Eli netistä vaan tilaamaan jos ei tartte kiireesti hetieilennyt
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 23.01.2015, 08:10
pt. pt. ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 16.02.08
Sijainti: Kouvola
Viestit: 523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Esko90 Näytä viesti
Tossa mamma vähä suomenteli mulle tota sivua niin haukuttiinhan toi merkki aika hyvin siellä, mutta sivu vaikuttaisi siltä että kirjoita tänne vain kaikki huonot kokemukset. Kyllähän tommossii haukkumissivuja vissiin kaikista autoista löytyy. Se täs lähinnä kiinnostais diskon kohalla että onko perso porsiin muitakin osia kuin perus kulutus osaa remmi,laturi,startti jne. Ja kuinka hintavia on esim toyotan tiskiin ja jenkkiauton tiski hintoihin verrattuna. Kiitos linkistä Matti.
Itse asiassa eikö tuo linkin jutut ole uudempaa Discoveryä koskevia?

Vanhahan ei ihan yhtä paha murhe ole ollut?

Tasaisin väliajoin tullut kurkittua autokaupoissa noiden sisälle, mutta kahden täyden veron dieselauton pitämistä ei ole oikein saanut perusteltua..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Uusia osia Landrover defender/discovery valu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 69 06.02.2017 10:46
Myydään LandRover Discovery JERKKU O/M/V Ajoneuvot 0 15.12.2014 13:47
LandRover Discovery II:n automaattilaatikon tyyppiviat ?? G16AB Tekniikka & Jutustelu 2 19.05.2010 23:48
landrover discovery täristää ohjausta Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 15.11.2008 23:42
M. LandRover Discovery 2,5tdi -90 O/M/V Ajoneuvot 0 07.03.2007 11:41


Sivu luotu: 10:05 (GMT +2).